Acum citesti
Antifurt pentru bicicletă

Pe cât de mult îți iubești bicicleta, pe atât de mult ar trebui să investești într-un antifurt pe măsură. Pe piață există numeroase oferte, dar care dintre acestea reprezintă cea mai bună variantă?

Deoarece bicicleta este pentru unii dintre noi o investiție importantă, a cărei valoare reprezintă o sumă cu multe zerouri în coadă, nu vom lua în calcul costurile sistemelor antifurt. Investește cât poți de mult într-un astfel de sistem de siguranță!

Putem identifica mai multe sisteme de antifurt pentru biciclete, fiecare urmând un model diferit dar un principiu asemănător.

Avem la dispoziție cabluri cu sârme pe interior, lanțuri, cu armură sau cele de tip U-Lock.

Antifurt basic

Cel mai ieftin și mai ușor antifurt pentru biciclete provine de la M-Wave. Cântărește doar 88 de grame și este supranumit „anitfurtul pentru hoții cinstiți”, în consecință oferă un nivel foarte scăzut de protecție. Lesne de înțeles de unde provine această denumire, deoarece diametrul sârmei este de doar 2,5 mm. Poate fi achiziționat pentru aproximativ 25 de lei și cu ajutorul acestuia poți lega roata de furcă sau de basculă.

Poate fi tăiat cu bomfaierul.

Nivel protecție: 0-2/10

Antifurt cu cablu de oțel

Categoria antifurturilor pentru biciclete cu cablu din oțel este cea mai răspândită, foarte la îndemâna și cu o greutatea relativ scăzută, deci portabil. Construcția interioară a acestor antifurturi este constituită din multe sârme din oțel împletite sau alăturate. Nivelul de protecție este unul mediu, dar acesta poate crește odată cu grosimea cablului.

Întâlnim în această categorie antifurturi cu cabluri ce beneficiază de o grosime situată între 8 și 25 de mm. Greutatea medie se situează în intervalul 0.40 – 0.80 kg iar prețul între 17 și 49 de lei.

Acest tip de antifurt poate fi tăiat cu o foarcă cu pârghie.

Nivel protecție: 3-7/10

Antifurt cu lanț sau cu proteție de oțel

Urmează categoria antifurturilor cu lanț și lacăt. Sunt destul de grele, undeva la peste 1 kg, însă oferă un nivel de protecție ridicat. Acest tip de antifurt poate fi întâlnit și la utilizatorii de scutere, care-și asigură astfel vehiculele.Prețul variază între 90 și 120 lei, dar greutatea crescută poate fi descurajantă pentru unii utilizatori. Puterea este dată atât de tipul oțelului utilizat pentru fabricare cât și de distanța dintre verigi. Pot fi stocate mai bine decât cablurile din oțel, deoarece inelele lanțului permit o compactizare mai bună.

În aceeași categorie regăsim și antifurturile protejate de plăci din oțel, un fel de Panzer al antifurturilor.

Acest tip de antifurt poate fi tăiat cu flexul.

Nivel protecție: 8-9/10

Antifurt de tip U sau D-Lock


Acesta reprezintă protecția ultimativă pentru siguranța bicicletei tale, fiind realizat din kryptonită, dar vine cu două dezvantaje incomode: greutatea ridicată, aproximativ 2 kg și imposibilitatea de a fi compactizat și stocat. Mecanismul de închidere este complex iar tăierea acestuia este foarte dificilă, chiar și cu un flex performant.

Costul unui astfel de antifurt este de aproximativ 100 de lei, dar poate fi achiziționat și cu sume de până la 250 de lei, în funcție de calitate.

Nivel protecție: 10/10

Lungimea antifurtului

Nu trebuie să-ți faci prea multe griji, majoritatea producătorilor oferă lungimi decente pentru cablurile din oțel sau lanțuri. Ideal ar fi ca lungimea antifurtului să fie de minim 1000 mm.

Antifurt cu cifru sau cu cheie?

Ambele variante sunt agreate. Este bine să iei în calcul faptul că dupa ce stochezi bicicleta peste iarnă, legată, sunt șanse să nu-ți mai amintești codul cifrului în cazul în care nu-l notezi. Dezavantajul antifurturilor cu cheie este acela că o persoană rău voitoare poate introduce in gaura cheii obiecte de mici dimensiuni, împiedicându-te astfel să-l mai deschizi.

În concluzie, este bine de știut că nu s-a inventat înca antifurtul perfect. Există numeroase soluții cu grade înalte de protecție, însă un hoț priceput va fi întotdeauna pregătit să intervina și să-și adjudece trofeul. În orașele mari, pe stradă, lumea trece nepăsătoare pe lângă cei care vor să taie un antifurt. Am văzut acest experiment în urmă cu câteva luni. Click aici pentru a-l vizualiza.

Vezi Comentarii (7)
  • Mie cel cu cifru mi se pare mai ok si mai sigur. Eu cel putin asa ceva folosesc pentru cand nu sunt acasa cu bicicleta, pentru ca in rest o tin in balcon e mai bine si pentru ea si mai sigur.

  • Parerea mea ca mai sunt antifurturi mult mai bune dar neraspandite in Romania din diverse motive.
    Ele leaga roata din spate de sasiu imobilizantu-o.
    Exista versiunea cu „cifru” (se aranjeaza piciorusele dupa placere, se inchide, si apoi se strica ordinea lor, pentru deschidere trebuie sa se refaca ordinea initiala, in felul asta se poate face combinatia pe loc.
    poza: http://farm2.static.flickr.com/1391/4733088580_94395da85d.jpg

    si mai sunt cele cu cheie: http://www.cantitoeroad.com/catalog/images/Axa-Defender-RL-Silver-FoldKey.jpg

    Avantajele acestor lacate este grosimea fierului ce blocheaza roata, facand imposibila taierea lui pe loc, necesitand un plex si cateva minute (~10min) pentru taiere. In romania nu sunt foarte practice inca, caci nimeni nu te va intreba nimic cand te va vedea ca mergi cu o bicicleta cu fundul ridicat, sau daca te va intreba, vei zice ca e a ta. Pe cand in alte tari unde biciclete sunt ceva normal, cel mai probabil in 5 minute vei avea politia langa tine care va verifica seria bicicletei in baza de date sa vada daca e furata si-ti va cere actele sa vada daca chiar e bicicleta ta.
    Insa cred ca un astfel de lacat combinat cu unu mai grosut de 1m care sa lege roata din fata de cadru si de stalp ar fi solutia ideala pentru romania.

    Eu le prefer pe ce basta, fiind foarte calitative, si costa relativ putin, 50-70lei. Garantez ca fara un flez nu merg taiate 🙂

  • U-lock pentru cadru si antifurt-lant cu cheie pentru asigurarea rotii fata. Am gasit combinatia asta la 180 lei, cu produse din magazine diferite.
    Evident, nu-mi voi lasa bicicleta afara peste noapte sau ceva. Dar utilizez combinatia asta cand sunt nevoit sa las bicicleta in strada mai mult de 15-20 minute. Nu e ceva infailibil dar sper ca-i macar descurajant.

  • Cam prostut scris articolul. toate cablurile alea sunt o gluma extraordinar de proasta, in 5-10 secunde sunt gata.De petardele alea cu cifru nu zic nimic, le tai cu unghiera.Cablul ala de 10cm se taie cu clestisor de buzunar. Lantul ala anemic se face cu bolt cuter de maxim 20 cm. Rahatul ala de d lock/ u lock noname fara rezistententa la tragere / fier moale ori se topeste in dintii unui bolt cutter mai mare ori cel mai simplu se indroduce in spatiul generos din interiorul lui un mini cric in forma de sticla denumit „stubby ” care dezvolta 20t forta, nu dureaza mai mult de 20-30 sec.

    Asocierea din poza a unui oarecare u lock brandul si modelul sters in paint alaturi de NY 3000 std te face sa crezi ca orice u lock de supermarchet te va proteja.Fals .Si btw kriptonite standard, adica nu mini, poate fii cracanat si el foarte usor cu un cric.

    Din categoria u lock singurele care scapa de „metodele manuale” sunt u lockurile mini folosite corect, in sensul ca trebuiesc umplute la refuz. De flex nu te apara nimic, nici macar maica tereza.

    Nu am vazut nimic despre inlocuirea quick releasurilor cu suruburi custom pentru roti, sa, etc. Cele de tip allen, dar nu in pentagon pentru ca un hot destept are cheia fiind de duzina.

    Combinatii intre lant sanatos ( minim 12 mm veriga intarite cu titan magneziu etc) pentru roata din fata + cadru si u lock mini pe spate + in care sa fie roata din spate + 1 sau 2 chainstais + stalpul de legare. Schimbate quick releasurile cu pitlock roti + sa.
    Pentru o bicicleta cu multe zerouri asta e o solutie decenta. Asta sau varianta „nu o lasi”.

    Se da la pont, aurolacii aia de la parcari dau un singur telefon si in cateva minute baietii vin cu duba plina ochi de scule.

    Bafta.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

one × one =