Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Traseu nerecomandat a fi parcurs duminica în sezonul de vânătoare, din septembrie până în februarie.
Recent am aflat de pe Facebook de o nouă reţea de trasee pentru cicloturism care s-au deschis în zona oraşului Urlaţi. Este vorba despre Clubul Tinerilor Inovativi Urlați care au amenajat şi marcat o serie de astfel de trasee, aşa că am decis să dăm o fugă să vedem despre ce este vorba.
Traseul parcurs de noi a fost o combinaţie între trasele oferite de Clubul Tinerilor Inovativi Urlați şi traseele pe care le-am mai parcurs noi în zonă. Acesta a inclus şi traseul denumit de club Pădurea Magică. Menţionăm din start că acest traseu nu ar trebui parcurs duminica în timpul sezonului de vânătoare din septembrie până în februarie. Însă, aşa cum s-a anunţat pe Facebook, vânătorii sunt informaţi de prezenţa turiştilor în zonă şi li se recomandă să-şi desfăşoare activitatea în altă regiune a pădurii. Pe de altă parte se pare că se vânează nu doar duminica ci şi sâmbăta şi joia. Aşadar poate cel mai bine este să evitaţi zona în perioada de vânătoare.
Traseul nostru are o lungime de aproximativ 36 km, o diferenţă de nivel de aprox. 460 m (potrivit bikemap.net) şi durează 4-5 ore în funcţie de ritmul de mers şi pauze.
Se pleacă din Urlaţi, în urcare pe asfalt, însă în doar aproximativ 1,5 km vom intra pe drum de ţară, în dreptul Conacului Dintre Vii. Se continuă în urcare şi se pedalează printre vii până pe la km 4,6 când vom ajunge în cel mai înalt punct al traseului nostru, la 342m. De aici avem o coborâre de 3 km până jos în albia râului Cricovul Sărat pe care va trebui să-l traversam. Nu există pod însă la începutul lunii octombrie, când am fost noi pe traseu, nivelul apei era extrem de scăzut şi se putea traversa pe bicicletă fără probleme. Însă chiar dacă apa este mai mare apreciem că traversarea nu este dificilă întrucât pe fundul apei este pietriş şi nu nămol sau nisip.
De la râu, în mai puţin de 1 km, vom intra pe asfalt în Dj102e şi vom face dreapta după care în nici 200 m vom face stânga, pe Dj102e, spre Vărbila, sat în care vom ajunge peste aproximativ 3 km. Peisajul este foarte frumos şi liniştit şi, chiar dacă se merge pe asfalt, traficul nu este deloc aglomerat. Din Vărbila vom continua la stânga (sud-vest) spre Nisipoasa pentru a ne apropia de intrarea pe traseul 2 al clubului, Pădurea Magică. Până acolo însă vom avea de urcat o rampă serioasă de 15% însă pe asfalt şi doar pentru aproximativ 900m. Pe traseul 2 Pădurea Magică se poate intra imediat după ce am terminat urcarea, din dreptul Monumentului Eroilor care se află pe partea stângă a drumului în sensul nostru de mers, sau putem intra şi din capătul celalalt al traseului. Noi am ales să mai mergem pe asfalt şi să intrăm în pădure din capătul dinspre Nisipoasa. Sensul de parcurgere al traseului este la alegere fiind la fel de frumos sau uşor indiferent în ce direcţie mergi.
Intrarea pe traseul 2 se face în ac de păr la stânga după ce am pedalat la vale, preţ de aproximativ 2 km, odată ce suntem trecuţi de Monumentul Eroilor. Trebuie avut grijă şi frânat din timp pentru a nu rata intrarea pe traseu. În pădure suprafaţa de rulare este fermă şi pare a fi cât se poate de bună pentru pedalat chiar şi dacă plouă. Doar în câteva locuri de-a lungul drumului se mai poate forma noroi. Drumul forestier prin pădure are o lungime de aproximativ 10 km. În câteva locuri traseul 2 părăseşte drumul forestier pentru a merge paralel cu acesta printre copaci pe o potecă amenajată. Din loc în loc sunt construite şi podeţe din lemn pentru a facilita câteva traversări.
După aceşti 10 km vom ajunge înapoi la Monumentul Eroilor pe lângă care am trecut mai devreme, loc în care reintrăm pe asfalt. Vom face dreapta (nord-est), vom coborî acum panta de 15% urcată mai devreme şi ne vom întoarce pe acelaşi drum judeţean Dj102e până în locul de unde am ieşit când am traversat râul cu aproximat v 3 ore în urmă. De aici vom continua înainte pe DJ cu direcţia Urlaţi însă doar pentru aproximativ 1 km până în locul în care vom părăsi DJ102E, care continuă spre Urlaţi, pentru a face dreapta, pe drumul comunal Dc149 tot cu direcţia Urlaţi însă puţin mai ocolit. Veţi vedea că ocolirea merită din plin. Acest drum comunal pare a fi fost o simplă uliţă îngustă nu cu multă vreme în urmă. Acum este asfaltată, la fel de îngustă şi extrem de pitorească. Drumul traversează satele Jercălăi, Valea Pietrei de Jos, Orzoaia şi Arioneştii Vechi pentru ca la final să reintrăm în Urlaţi. Aceasta secţiune de drum comunal asfaltat are o lungime de aproximativ 5 km, are o mulţime de urcări şi coborâri, iar traficul este egal cu zero însă trebuie avut grijă totuşi la maşinile care circulă întrucât există multe viraje fără vizibilitate.
Recomandăm cu căldură acest traseu şi, dacă îl parcurgeţi în perioada Zilelor Toamnei la Urlaţi, la întoarcerea de pe traseu puteţi să poposiţi la petrecere pentru un pahar de must, mici şi bere.
Statistici traseu
Lungime (România Digitală): 35,5 km
Diferenţă de nivel (bikemap.net): 460 m
Altitudine maximă (România Digitală): 342 m
Pantă medie (Google Earth): 3,5%
Timp de parcurgere (România Digitală): 4:45 ore
Izvoare: 1 izvor, 1 fantana plus magazine în sate
Download track şi puncte de interes
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.