Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
O proaspătă absolventă a Facultății de Arhitectură din Timișoara și-a ales ca temă a disertației susținute recent realizarea unei infrastructurii de biciclete corespunzătoare pentru Orașul de pe Bega. Roxana Șerbănoiu a scris o întreagă lucrare pe această temă, cel mai important aspect fiind că materialul compus de ea ar putea fi folosit de către Primăria Timișoarei pentru realizarea unei rețele adevărate de piste pentru biciclete și alte lucrări de infrastructură.
Lucrarea a purtat numele „Bicicleta, mijloc de transport eficient” și include pe lângă informațiile tehnice necesare realizării unor piste cu adevărat utilizabile, chestionare privind gradul de folosire al bicicletei sau sugestii de rute turistice pentru bicicletă.
“Pistele existente se suprapun doar în mică măsură cu traseele ideale. În Timișoara nu există o rețea a pistelor de biciclete. În primul rând, cei din Primărie ar trebui să repare pistele existente și apoi să folosească studiile, le pun la dispoziție toate planșele mele, ca să pună la punct rețeaua pistelor de biciclete din Timișoara. Și cu rastelele este o problemă. Primăria ar trebui să oblige instituțiile publice să aibă rastele de biciclete, prin hotărâre de consiliu”, declară Roxana Șerbănoiu.
După ce a pus la punct zona urbană, Roxana a trecut apoi la cea periurbană, pentru care a realizat o hartă ce cuprinde și o centură velo a Timișoarei, dar și trasee velo pe malurile râurilor și rețeaua majoră de piste velo.
“Am lucrat jumătate de an la disertație și am făcut 695 de chestionare. Am realizat conexiuni între pistele existente și o extindere a rețelei și în afara Timișoarei, astfel încât prin întocmirea unei infrastructuri coerente să crească și numărul persoanelor care aleg să meargă cu bicicleta”, completează Roxana. Tânăra mai adaugă că dacă Timișoara ar avea măcar 500 de kilometri de piste de biciclete, pasionații mișcării pe două roți ar fi mulțumiți.
Sursa: Opinia Timișoarei
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.
Un articol foarte bun, apreciez ideea cu rastelele tinand cont de faptul ca la ora actuala pentru a detine un rastel in fata magazinului trebuie deschise multe usi.
Tare initiativa. Bravo. Am o mica remarca legata de cei 500 km de piste necesari Timisoarei. Nu sunt cam multi?