Acum citesti
CTM Quadra 3.0 (2011)

CTM este un brand, care-și face din ce în ce mai simțită prezența pe piața din România. Se face remarcat în special datorită prețurilor mai mici, raportate la echipare. Cu o experiență în domeniu de aproximativ 12 ani, producătorul ce-și are rădăcinile în Slovacia, oferă o gamă ce cuprinde mai bine de 60 de modelele de biciclete pentru munte.

Dintre acestea, am ales modelul Quadra 3.0 pentru test, deoarece prețul de sub 2.000 de Lei pare foarte atractiv, ținând cont că această bicicletă vine echipată cu frâne pe disc hidraulice. Este oferta celor de la CTM una de nerefuzat? Urmează să lămurim în acest articol.

Cadru/pe traseu

CTM Quadra 3.0 face parte din segmentul recreațional. Asta presupune o utilizare mai puțin agresivă, pe trasee de pădure sau chiar poteci lejere de munte. Nu iubește coborârile și nici traseele foarte accidentate, deoarece echiparea nu o susține în acest sens. Cadrul este însă lucrat mulțumitor, cu suduri de nivel mediu unde am remarcat foarte puține scăpări la capitolul finisaje. Pentru acest segment, acestea sunt normale.

Vopseaua se află la un nivel bun al calității, stickerele fiind incastrate în vopsea și nu lipite peste, asemenea unor modele concurente. Combinația de negru, alb și albastru poate să denote un strop de sportivitate, dar personal, mi s-a părut destul de cuminte aspectul.

Poziția pe bicicletă este relativ dreaptă, orientată mai mult către confort și ușurință în pedalare, decât către sportivitate. Cu siguranță, poziția va fi pe placul multor bicicliști care vor aborda trasee lejere, în special de către cei care nici măcar nu caută latura extremă a pedalatului.

Țeava inferioară a cadrului beneficiază de o „cocoașă” în locul unei secțiuni sudate. Aceasta are rolul de a rigidiza cadrul în zona headtube-ului, oferind garanția că nu te vei trezi cu cadrul rupt după doi ani de exploatare. Deși pare o soluție elegantă de a rigidiza cadrul, acest tip de țeavă inferioară l-am întâlnit din păcate și pe alte modelele de biciclete, așadar nu este creația originală a celor de la CTM.

Urechile cadrului nu sunt spectaculoase din punct de vedere al aspectului. Sunt pline, iar asta adaugă ceva greutate cadrului. Și ținând cont că bicicleta cântărește 14.8 kg (14.9 kg declarat de producător), pedalatul va deveni ceva mai greoi după mai multe ore de acțiune. Urechile beneficiază de prinderi pentru portbagaj și de asemenea, cadrul îți oferă posibilitatea de a monta un suport de băutură pe țeava inferioră. Concurența oferă în general două asemenea prinderi, cealaltă fiind montată pe țeava șeii (seat tube).

De apreciat este faptul că toate cablurile, pentru schimbătoare și pentru frâna spate, sunt trase pe sub țeava superioară a cadrului. Iar secțiunile inferioare ale basculei par foarte rezistente, având o formă aparte, ușor eliptică în zona centrală. Pe acestea există și o protecție transparentă din plastic, ce are rolul de a nu permite lanțului să lovească bascula, dar aceasta este destul de subțire și va trebui înlocuită după primii 2-300 de km dacă nu dorești să vezi vopseaua sărită de pe basculă . În general, lanțul lovește bascula la fiecare denivelare serioasă sau la coborârea unei borduri.

Echipare

Asemenea modelelor din această clasă de preț, Quadra suferă la capitolul furcă. Modelul XCT de la Suntour oferă performanțe slabe iar zgomotul produs de brațe la revenire este foarte enervant. Îl vei simți când vei trece peste borduri sau rădăcini, ridicând roata de față. De asemenea, reglajele pentru preload sunt instalate mai mult pentru aspect decât pentru funcționalitate.

Frânele pe disc hidraulice Tektro Draco sunt un plus pentru prețul bicicletei. Performanțele sunt medii, fără a se face remarcate la vreun capitol în mod special. Dotate cu discuri de 160 de mm, atât pentru partea anterioară cât și pentru cea posterioară, vor face față traseelor lejere pe care le vei parcurge. Atenție, frânele Draco nu preferă coborârile lungi, deoarece discurile se încălzesc puternic iar fadingul va apărea rapid. Prin urmare, vor pierde din puterea de frânare. Ține cont că aceste frâne nu au fost concepute pentru trasee dificile.

Cele 8 pinioane ale sistemului de transmisie, corelate cu cele 3 foi ale angrenajului îți vor oferi suficiente rapoarte din care vei putea alege atunci când vei parcurge potecile. Schimbătorul de pinioane este Shimano Alivio, dar nu modelul 2011, ci precedentul, 2010. Cu toate acestea oferă reprize de schimbări mulțumitoare. Schimbătorul de foi Shimano Tourney este mai gălăgios iar funcționalitatea mai greoaie, însă îți ascultă comenzile atunci când acționezi shifterul.

Tija de ghidon oferă doar două șuruburi de prindere a ghidonului și nu patru așa cum oferă bicicletele mai scumpe. Această specificație ne confirmă încă o dată faptul că CTM Quadra nu este o bicicletă pentru trasee dificile. Șaua oferă un confort general acceptabil, dar poate deveni incomodă după 4-5 ore de pedalat în șezut.

Anvelopele sunt realizate dintr-un material destul de rigid. Deși oferă o viteză bună de rulare, în virajele strânse acestea vor determina bicicleta să derapeze, în special dacă terenul pe care rulezi nu este uscat. Jantele duble în schimb, îți vor oferi garanția că nu te vei alege cu roata descentrată chiar dacă treci peste obstacole mai dure, precum bordurile.

Pedalele din aluminiu sunt de lăudat în această clasă de preț, deoarece sunt durabile și bine construite. Manșoanele de asemenea îți vor oferi un confort bun pe distanțe lungi, fiind destul de moi. Aspectul acestora însă nu impresionează cu nimic, iar inelele roșii crează o notă ușor discordantă cu restul de culori prezente pe bicicletă.

Concluzie

CTM Quadra 3.0 2011 este o bicicletă decentă pentru plimbările recreaționale. Nu va face mofturi nici pe potecile de pădure dar nici pe cele de munte atâta timp cât vei pedala pe trasee line, fără denivelări pronunțate, fără rădăcini sau pietre. Este de asemenea recomandată și pentru plimbările de duminică din jurul orașului cu condiția ca termeni precum „dificil” sau „extrem” să fie scoși din discuție înainte de a porni pe traseu.

Din punct de vedere al costului raportat la echipare, reprezintă o ofertă bună. Cu toate acestea, în segment există biciclete oferite pentru 150 – 200 de lei mai mult, dar care sunt dotate cu un sistem de transmisie Shimano Alivio 2011 (inclusiv schimbătoare) și anvelope ceva mai performante. Cuvinte de laudă merg către cadru, bine lucrat și cu o vopsea peste medie.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

twelve − four =