Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
E drept că prima versiune a lui Moterra nu a fost chiar strălucită din punct de vedere al design-ului, semănând mai degrabă cu un tanc decât cu o bicicletă electrică, însă în noua versiune prezentată în 2019 lucrurile s-au schimbat. Iar în această ultimă versiune, au mai fost aduse niște modificări importante.
Primul dintre ele este faptul că acum Moterra este disponibil cu un cadru din aluminiu, suspensii mai mici și motorizare Bosch. Suspensiile vin într-un format ușor atipic, 140mm pe față și 150mm pe spate, iar din punct de vedere al motorizărilor poți opta fie pentru versiunea mai light de la Shimano – E7000 cu un cuplu de 60Nm și capacitate a acumulatorului de 504Wh (3.799 euro) sau E8000, cu un cuplu de 70Nm și capacitate similară a acumulatorului (3.999 euro). Greutatea bicicletei este de 23.8 kg în dimensiunea M, ceea ce este rezonabil pentru segment, iar geometria vine cu un reach modern – de 450mm în dimensiunea M sau 500mm în dimensiunea XL, cu un headtube amplasat la 65 de grade și cu un chainstay cu o lungime de 455mm. Împreună cu roțile de 29 de inch, ar trebui să rezulte o bicicletă electrică capabilă, mai ales pentru teren dificil.
Diferența de 200 de euro dintre cele două modele este dată de motor, echiparea fiind similară: furcă Suntour XCR Boost, amortizor X-Fusion 02 PRO RL, transmisie Shimano Deore sau frâne Shimano MT200, cu discuri de 180mm. Nu-s prea sigur ce caută aceste frâne pe noile modele, însă dat fiind prețul de achiziție, cei de la Cannondale probabil și-au dorit să concureze și în segmentul mid-level cu un produs echipat rezonabil. Dacă restul de componente se înscriu în trend, frânele cu siguranță fac parte din alt unviers.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.