Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Pusă în fața unei sarcini aproape sisifice, OPTAR nu se dă bătută. După ce a umblat cu jalba pistelor de biciclete construite doar de dragul bifării acestui capitol pe la majoritatea insituțiilor publice abilitate, Organizația mai face încă o încercare. De această dată, Consiliul General al Municipiului București este cel invitat să îi primească în audiență pe membrii OPTAR.
Din cererea adresată Consiliului care cuprinde subiectele ce se doresc a fi discutate, amintim următoarele:
– Identificarea vinovaților de faptul că în cazul pistelor s-a dispus plata pentru niște lucrări neefectuate.
– Identificarea celor vinovați de faptul că s-a dispus ca pentru niște marcaje rutiere provizorii (pistele pentru biciclete) să se plăteasca mai mult decât a costat o autostradă în Bulgaria. Conform Codului Rutier marcajele de culoare galbenă sunt provizorii.
– Identificarea celor vinovați de faptul că în cazul pistelor pentru biciclete s-a dispus plata pentru niște lucrări neconforme cu avizele și normele in vigoare.
Lista completă o poți citi pe pagina OPTAR.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.
Eu cred ca mult mai benefica ar fi o atitudine constructiva si pro-activa pentru gasirea unor solutii la problema biciclistilor care acum au interzis atat la mersul pe carosabil, cat si pe asa-zisele piste pentru biciclete.
Vinovatii de mai sus nu se vor gasi pentru ca vor o mana de biciclisti ca acestia sa fie identificati si, chiar presupunand ca acestia ar fi identificati si pedepsiti, noi tot fara piste o sa ramanem pana una- alta.
Si eu zic ca si deschiderea din partea autoritatilor ar fi mai mare (sau, pur si simplu, ar fi) daca subiectul discutiilor nu ar fi identificarea smecherilor care au incasat bani pe niste piste inchipuite (pe care, oricum, autoritatile ii vor apara), ci asteptarile de viitor ale comunitatii biciclistilor – de ex, realizarea unor piste adevarate.
Doar o parere…
Corect (vis-a-vis de ce spune colega biciclista)…
Ce rost are sa cautam vinovati, cand nu se doreste cautarea sau pedepsirea lor (oricum inutil si tardiv) ? Ce rost are sa ne plangem ca nu s-a facut nimic pana acum ? Sau ce rost are sa dam cu parul/bastonul/pumnul intr-o masina cand ne taie calea ? De ce sa ne enervam cand vedem infrastructura pentru biciclete din alte tari, cand noi dam pedale in Romania, in 2012 ? Nu vede nimeni ca nu are rost ?
Hai sa facem ceva cu bun simt si sa le punem pe masa celor abilitati (din pacate) solutii si propuneri. Sa aducem argumente, sa discutam si poate, incet incet, o sa se prinda ceva… Daca nu merge sau nu avem un raspuns favorabil luna asta incercam iar luna viitoare. Si iar si iar pana obtinem ceva.
Aratati-le ca in alte parti se poate (si nu va mai aruncati cu exemple din Olanda ci cu cele din Sibiu sau Brasov sau Cluj) … Intrebati-i pe cei din alte orase, de la biciclisti la primari, cum au reusit.
Intrebati-i pe cei ce se opun de ce fac asta si dupa aceea demonstrati-le cu argumente ce ganditi… Puneti pe masa un plan.
Toata lumea se plange sau se enerveaza si cu atitudinea asta chiar nu rezolvam nimic. Dovada ?!? Daca ultimii ani i-ai petrecut pe bicicleta uita-te in jur …
De abia acum am avut inspiratia sa deschid lista completa a solicitarilor puse pe masa discutiilor.
„- Identificarea celor vinovati de faptul ca s-a dispus ca pentru niste marcaje rutiere provizorii (pistele pentru biciclete) sa se plateasca mai mult decat a costat o autostrada in Bulgaria. Conform Codului Rutier marcajele de culoare galbena sunt provizorii.
– Identificarea celor vinovati de faptul ca in cazul pistelor pentru biciclete s-a dispus plata pentru niste lucrari neefectuate.
– Identificarea celor vinovati de faptul ca in cazul pistelor pentru biciclete s-a dispus plata pentru niste lucrari neconforme cu avizele si normele in vigoare.
– Identificarea celor vinovati de faptul ca, in cazul pistelor pentru biciclete, prin receptia unor lucrari ilegale, au pus in pericol viata si integritatea participantilor la trafic.
– Identificarea celor vinovati de faptul ca s-a dispus achizitionarea la un pret exorbitant a semafoarelor pentru biciclisti.
– Identificarea celor vinovati de faptul ca s-a dispus achizitionarea inutila a semafoarelor pentru biciclisti.
– Identificarea celor vinovati de faptul ca s-a dispus executia si plata ilegala a pistei de pe Bdul Theodor Pallady pictor, cu toate ca lucrarea nu a primit avizul politiei rutiere.
– Identificarea celor vinovati de faptul ca s-a dispus asfaltarea unor trotuare imediat dupa ce pe respectivele trotuare se executasera piste pentru biciclete.
– Identificarea celor vinovati de faptul ca s-au efectuat lucrari de schimbari a bordurilor sub pretextul ca acestea sunt “ciobite”. Exista inregistrari care demonstreaza ca bordurile au fost ciobite in timpul lucrarilor de inlocuire.
– Identificarea celor vinovati de faptul ca Administratia Strazilor Bucuresti nu are propriul serviciu de mentenanta al semafoarelor. In urma unor accidente cauzate de un semafor defect s-a constatat ca administratorul drumului contracteaza acest serviciu catre alte firme.
– Identificarea celor vinovati de faptul ca Administratia Strazilor Bucuresti nu are propriul serviciu de executie a marcajelor rutiere. Timp de mai multe luni in Bucuresti nu s-au executat lucrarile de marcare a carosabilului deoarece ASB contracteaza acest serviciu catre alte firme.
– Verificarea daca amenzile aplicate ASB pentru ilegalitatile comise in cazurile pistelor ilegale, a semafoarelor defecte si a lipsei marcajelor rutiere au fost imputate celor vinovati.
– Stabilirea prejudiciilor pentru fiecare caz in parte si imputarea lor catre cei vinovati.
– Identificarea si luarea masurilor ce se impun in cazul celor care in relatia cu cetatenii au transmis informatii false.
– Identificarea si luarea masurilor ce se impun in cazul celor care au refuzat sa transmita informatiile publice catre cetateni.
– Identificarea si luarea masurilor ce se impun in cazul celor care au refuzat sa dispuna aplicarea legii chiar si in conditiile in care Brigada Rutiera a solicitat acest lucru.
– Identificarea si luarea masurilor ce se impun in cazul celor care refuza sa respecte legea in cazul pistelor pentru biciclete ramase in administrarea ASB si care pun astfel in pericol participantii la trafic.
– Identificarea si luarea masurilor ce se impun in cazul celor care au permis ca prin lipsa unui control eficient sa se ajunga la toate situatiile de mai sus.
– Identificarea si luarea masurilor ce se impun in cazul celor care, desi au avut cunostinta de incalcarile legii, au ignorant sesizarile faptelor descrise mai sus.”
Tribunalul de la Nurnberg e mic copil…
Invatati sa discutati si sa cereti pentru a obtine ceea ce doriti.
Nu pot decat sa fiu de acord commentul Valentinei si sa incercam sa pornim la drum pe o linie constructiva: Crearea premiselor necesare pentru noi biciclistii sa putem circula in conditii decente in orase.
O problema pe care o pot semnala este faptul ca, datorita amplasarii pistelor pe trotuar, suntem nevoiti sa urcam si sa coboram borduri in continuu, ceea ce reduce considerabil viteza de deplasare. Nu mai mentionez obstacolele de pe aceste piste. O solutie ar fi crearea pistelor de bicicleta pe strada asa cum sunt in strainatate.
Cu atatia „constructivisti” sigur o faca piste noi incepand de maine. Daca nu ma insel a si zis cineva de pe la Administratia Strazilor ca nu o sa se faca piste pe strada pentru ca abia e loc pentru masini, cu cine mai construiti?
Mi se pare foarte amuzant totul. Oameni buni, traim in Romania, la ce va puteti astepta intr-o tara in care presedintele spune : „daca nu va convine, plecati dincolo” ?
Banii au fost platiti, spagile au fost date, toata lumea e ferictia, in afara de ciclisti, si aia nu conteaza, ca in Romania contezi daca te cari cu X6, nu cu bicicleta.
Evident, dupa 5 ani de „ilegalitati constructive” ar trebui sa mai asteptam inca 10 ani.
Faptul ca in 2008, cand s-a incalcat legea prima data, nu s-a luat atitudine, a dat curaj hotilor sa fure si in 2011.
Romanul are o vorba: cine fura azi un ou, maine va fura un bou.
In 2008 s-au platit ilegal 11 trase.
In 2011 s-au platit ilegal 29 de trase.
Oare cate trasee ilegale s-ar fi platit in 2012 ? Dar in 2013 ?
Cred ca ce face OPTAr e corect. Autoritatile au transmis destule semnale ca nu-i intereseaza subiectul. Pistele actuale n-au fost facute pentru biciclisti ci ca sa se bifeze ca s-au facut, ca sa se ia spagi si sa se capuseze bugetul primariei. Ori noi platim impozite la primarie. Banii astia trebuie sa se recupereze, Si nu doar biciclistii ar trebui sa o ceara ci toti cetatenii. Atata timp cat nu vor fi gasiti vinovati lucrurile nu se vor schimba. Asa ca…. bravo OPTAR.