Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Trail LED, fabricanţii celor mai puternice lumini pentru bicicletă, Halo cu 6000 lumen, lansează acum o noua generaţie de LED-uri care promit o strălucire şi mai bună, claritate mai bună şi durată mai mare în timp. Pentru început aceste lumini par a fi cel mai bine recomandate celor care participă la curse de 24 ore şi celor care fac naveta noaptea. Există trei versiuni: Halo – cu 10 LED-uri, DS – cu 5 LED-uri şi XXX cu 3 LED-uri.
Instrucţiunile luminilor încep promiţător cu anunţul „Nu priviţi direct lumina şi nu o îndreptaţi în ochii celorlalţi” întrucât modelul cu 10 leduri dispune de nu mai puţin de 6000 lumeni, 3000 lumeni pentru DS şi 1800 lumeni pentru XXX. Noile leduri folosesc un nou sistem care permite obiectelor luminate să aibă o culoare mult mai apropiată de cea pe care o au în timpul zilei. Acest lucru înseamnă că tu le vei recunoaşte mai repede şi cu mai puţin efort rezultând la final o viteză mai mare de pedalat noaptea.
Luminile Halo sunt construite să se instaleze peste cască şi, deşi nu urmăresc perfect curbura tuturor căştilor din lume, acestea au totuşi un profil mult mai mic decât alte lanterne. Instalarea este foarte uşoară şi se face cu ajutorul unor elastice rezistente. Dacă ai o cască fără fante de ventilaţie luminile au incluse şi pad-uri adezive. Apoi şi greutatea redusă este de lăudat. La doar puţin peste 800 grame, Halo cu 10 leduri este chiar uşoară.
Corpul luminilor este fabricat din aluminiu prelucrat CNC, iar asamblarea este realizată în SUA. Butonul pentru pornit/oprit şi moduri face un clic puternic şi clar când este acţionat făcându-l foarte uşor de folosit chiar dacă ai mănuşi groase pe mâini. Cablul de alimentare se ataşează printr-o interfaţă specială, iar modurile de operare sunt puternic, slab, foarte slab pentru urgenţe şi 6 moduri intermitente.
Modelele XXX şi DS dispun de o baterie de 75 x 60 x 45 mm, iar pentru Halo bateria este de 140 x 50 x 50mm. Acumulatorul este bine izolat în cauciuc acest lucru protejând-ul şi de lovituri, dar şi de ploaie. Timpii anunţaţi de funcţionare sunt de 2 ore pentru Halo şi XXX şi 90 minute pentru DS. Timpii de încărcare sunt de o oră pentru fiecare oră de funcţionare. Însă preţul este la fel de mare ca şi lumina emisă. Halo costă 1.119 $; DS costă 499,99$ şi XXX costă 299,99$.
Modelele XXX şi DS pot fi instalate şi pe ghidon folosind un adaptor special care se montează peste pipă. Luminile pot fi instalate şi sub pipă lucru care este folositor dacă dispui de transmisia electronică de la Shimano care are multe fire.
Pentru România aceste lumini le-am vedea folositoare dacă ar fi folosite la concursuri precum Călătorie între Cer şi Pământ, Călătorie spre Centrul Pământului, RedBull Moontime Bike sau Mediaş 24. În rest par a fi totuşi puţin exagerate.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.
Sincer?, mai bine sa te vada soferi din fata decat sa nu fi vizibil deloc. Pe bune la cum umbku eu pe la periferi de orasi, chiar ai nevoie de lumini scula. Oricum inteesante am sa le caut pe Google 🙂