Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Iarna este momentul când turele de bicicletă trebuie să se termine mai repede, pentru că și noaptea vine mai repede. Nu însă dacă ai pe bicicletă o lanternă bună care, de ce nu, transformă noaptea în zi. Este și cazul celor două lumini de bicicletă pe care le-am testat de curând, mai precis Bikeforce 900, cu un LED și Bikeforce 1600, cu două LED-uri.
Cele două lanterne sunt diferite din aproape toate punctele de vedere. Au puteri diferite – 900 lumen față de 1600, una are un LED, cealaltă două, una are mai multe moduri de funcționare, cealaltă mai puține, una este mai grea, cealaltă puțin mai ușoară, una este mai ieftină, cealaltă mai scumpa. Culmea, cea mai puternică este mai ieftină. Au însă și puncte comune, spre exemplu ambele sunt dotate cu acumulator cu aceeași capacitate, iar timpul de funcționare este cam același. Cel mai important, ambele sunt fabricate din aluminiu, iar construcția se vede și se simte la mână, că este foarte bună. Lanternele sunt robuste și ar trebui să reziste fără probleme la “utilizare neglijentă”.
Luminile se vând într-o cutie robustă din plastic care e chiar ok, în care vei găsi: lanterna cu colier din cauciuc pentru fixare pe ghidon, fără scule, încărcătorul de rețea, acumulatorul și încă două coliere din cauciuc, cu diametre diferite, pentru alte tipuri de ghidon. Nu găsești însă și un adaptor cu care să poți fixa lanternele pe cască.
Ambele lumini au același conținut în cutie. Piciorul de fixare pe ghidon al lanternei este din aluminiu, însă pe zona de contact cu ghidonul vei găsi o căptușeală din cauciuc. Rolul ei este să protejeze ghidonul de zgârieturi, dar să ofere și aderență pentru ca lanterna să nu se miște în timpul mersului.
Lanterna Bikeforce 900
Această lanternă este modelul mai interesant dintre cele două, chiar dacă are doar un LED, iar puterea este mai mică. Bikeforce 900 este diferită în primul rând datorită iluminării cunoscute și cu numele “angel eyes”, așa cum vedem și la unele mașini, spre exemplu la modelele mai vechi BMW. Este vorba de un inel luminos ce înconjoară sursa principală de lumină. Este caracteristică simplă și „cool” care mie mi-a plăcut foarte mult.
Lumina angel eyes are la rândul ei doua moduri de funcționare – continuu și intermitent, fără a putea alege și intensitatea. Acest mod îl văd perfect pentru a fi folosit fie ziua, în modul continuu sau intermitent, pe post de „lumini de zi”, fie noaptea în oraș, în modul intermitent, pentru a fi mai vizibil în trafic.
Cealaltă lumină este LED-ul principal despre care producătorul spune că are o putere de 900 lumen. Neavând cum să măsurăm trebuie să-l credem pe cuvânt. Sincer însă nu cred că este departe de adevăr întrucât, în modul maxim de iluminare, drumul tău va fi foarte vizibil. Nici distanța la care bate nu am avut cum s-o măsor, însă sincer chiar nu vei avea probleme prin pădure, pe potecă, nici când îi dai tare la vale.
Celelalte două moduri de iluminare, mediu și minim, sunt bune. Pe modul mediu vezi încă foarte bine și nu aș avea o problemă să folosesc lanterna doar pe modul asta, în timp ce modul minim este mai mult de avarie. Și așa drumul este bine iluminat, mai bine decât se vede în poză, dar desigur că nu mai poți merge cu aceeași viteză mare.
LED-ul principal are însă și el modul intermitent. Așa că poți alege care lumină să clipească – cerculețul sau centrul. Mai mult, poți aprinde ambele lumini, fie pe modul continuu fie pe intermitent. Dacă le pui pe ambele pe intermitent, iese o adevărată discotecă!
Lanterna are pe spate butoane separate pentru cele două lumini. Un aspect pozitiv, pentru că astfel alegi mai ușor și mai repede modul de iluminare, în loc să apeși de n-șpe ori pe un singur buton până ajungi la becul pe care îl vrei.
Conexiunea dintre cablul lanternei și cablul acumulatorului se face printr-o mufă care are protecție la ploaie mulțumită unei garnituri din cauciuc. Mai mult, mufa tată are și un fel de piuliță pe care o înșurubezi în mufa mamă, fiind astfel super sigur de conexiune și că mufele nu se vor detașa accidental sau că va pătrunde apă.
Acumulatorul este introdus într-o husă din material rezistent, echipat cu chingă velcro, pe care o poți prinde cam oriunde pe bicicletă. Firul de la baterie la lanternă are 97 cm.
Lanterna Bikeforce 1600
Aceasta lanternă, deși este mai puțin „cool”, este mai puternică și ne dăm seama de asta nu doar din specificații, ci din poze. Totuși, testele ne arată ca Bikeforce 1600 în natură, nu este cu mult mai puternică decât Bikeforce 900, dar este însă mai ieftină. Bikeforce 1600 are și ea, patru moduri de funcționare: maxim, mediu, minim și intermitent, în toate modurile fiind folosite ambele LED-uri.
După cum vedem din poze, Bikeforce 1600 clar bate mai departe decât Bikeforce 900, iluminarea laterală fiind cam aceeași. În schimb diferența între modul maxim și mediu pare destul de insignifiantă. Modul mediu iluminează mai puțin, dar nu cu mult. În schimb modul minim este și acesta mai luminos decât minimul de la Bikeforce 900. De asemenea și aici, în realitate drumul era mai bine luminat decât se vede în poză.
Bikeforce 1600 are, de asemenea, și trei LED-uri mici pe spate, care îți indică nivelul de încărcare al bateriei care, apropo, are o capacitate de 1.8650 mAh și se încarcă în aproximativ 3 ore. La ambele lanterne.
Din păcate nu am putut testa și autonomia acumulatorului. A fost un ger suprem în noaptea când am testat asta și tot ce mai voiam atunci era să ajung acasă cât mai repede. Oficial însă, autonomia durează între 3 și 8 ore în funcție de modul de utilizare.
Dacă aveți voi un test pe tema asta, al autonomiei bateriei, ne-ar face plăcere să publicam rezultatele voastre.
Și Bikeforce 1600 este „propulsată” de același acumulator de 1.8650 mAh, în schimb mufa tată de aici nu mai are piulița respectivă. Conexiunea se face prin mufare simplă. De asemenea și lungimea totală a cablului electric este alta, 162 cm mai precis, pentru că aici cablul lanternei are 117 cm. Nu ar fi stricat dacă firul electric ar fi fost de tip USB, pentru a putea încărca lanternele și de la o baterie portabila, spre exemplu dacă faci o tură mai lungă și stai la cort.
Concluzia finală pentru Bikeforce 900 și Bikeforce 1600
Foarte pe scurt, indiferent ce lanternă alegi, ambele sunt excelente, ambele luminează foarte bine. Bikeforce 1600 este mai puternică, dar nu mi s-a părut că diferența merită. Pe de altă parte Bikeforce 900 are LED-ul angel eyes care efectiv e mișto. De asemenea și prețurile sunt diferite, însă diferența este mică.
La final alegerea este a ta, și este foarte bine că există două variante, destul de mult diferite între ele dacă te gândești bine, dar la fel de bune ambele, pentru că astfel ai de unde alege. Poate diferența dintre ele să o facă autonomia.
Bikeforce 900 | Bikeforce 1600 | |
Nr. LED | 1+1 | 2 |
Putere LED | 900 lumen | 1600 lumen |
Construcție | Aluminiu | Aluminiu |
Prindere pe ghidon | Colier cauciuc | Colier cauciuc |
Acumulator | 18.650 mAh | 18.650 mAh |
Timp încărcare | 3h | 3h |
Moduri | 6 | 4 |
Lungime cablu lanterne | 52 cm | 117 cm |
Lungime cablu acumulator | 45 cm | 45 cm |
Greutate lanterne | 81 g | 94 g |
Greutate acumulator | 181 g | 181 g |
Preț | 210 Lei | 200 Lei |
Importator: KeroBike
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.