Acum citesti
Revizia furcii – când și cum anume?

Toți producătorii de furci și amortizoare te avertizează în manualul de utilizare, că sistemul tău de amortizare are nevoie de îngrijire periodică pentru a funcționa corect pe termen lung.

Te sfătuim deci să ții cont de aceste sfaturi urmând ca în acest articol să-ți punem la dispoziție informații detaliate despre operațiunile de mentenanță pe care le recomandă producătorii de biciclete. Trebuie să știi de asemenea că neglijarea furcii după o cursă/tură, menționând aici necurățarea sau nelubrifierea brațelor, poate duce la uzarea prematură a simeringurilor, fapt ce va permite prafului să pătrundă în furcă. În timp, toate acestea duc la deteriorarea furcii (joc, funcționare greoaie etc).

Trebuie să iei în seamă faptul că în timpul parcurgerii unui traseu de 40 de km (să presupunem că este vorba despre o tură recreațională), în condiții de traseu montan, furca se comprimă și revine de peste 45.000 de ori. Astfel, poți înțelege mai bine cât de des lucrează aceasta pentru a-ți oferi o plimbare/cursă mai plăcută.

În funcție de daunele apărute în timp, costurile de reparații pot fi destul de mari, așadar este indicat să execuți următoarele operațiuni pentru prevenirea eventualelor daune (reguli generale):

-verifică după fiecare traseu mai dificil dacă furca ta a căpătat joc
-verifică dacă brațele superioare prezintă zgârieturi adânci
-pentru lubrifierea brațelor, utilizează întotdeauna ulei recomandat
-nu spăla furca sub presiune, alege întotdeauna varianta cu burete (particulele mici de pământ pot pătrunde mai ușor în interiorul furcii dacă aceasta este spălată cu jet)

În continuare poți consulta mai jos, recomandările principalilor producători de furci și amortizoare:

Întreținere furci Rock Shox

Întreținere furci Marozcchi

Întreținere furci Fox

Întreținere furci DT Swiss

Toate aceste operațiuni au menirea de a prelungi durata de viață a furcii tale, implicit economisirea de sume consistente pe care le-ai putea plăti în cazul unor probleme majore.

Informații colectate de pe: rockshox.com, foxracingshox.com, dtswiss.com, marzocchi.com.

Vezi Comentarii (20)
  • Ce mi se pare cam aiurea este faptul ca timpii respectiv sunt in ore. Mi s-ar parea mult mai ok sa fie in kilometri. Pe de o parte sunt mai usor de contabilizat, pe de alta parte, una este sa mergi 1 ora cu 5 km/h, si alta este sa mergi 1 ora cu 30 km/h. Oricum interesant si util materialul, asa cum ne-a invatat freerider 🙂

  • E in ore sigur , asa recomanda toti producatori, tocmai am trimis si eu foxurile mele la bicishop, deja aveam 340 de ore in 2 ani 🙂 si socul pierdea presiune iar talasul un pic de ulei la bratul cu reglarea cursei.

  • Salut, ceea ce ati scris voi aici n-are legatura cu manualul producatorului. Schimbat simeringuri la 100 ore? Baieti, va bateti joc de oamenii care va citesc, ii induceti in eroare. Aveti macar bunul simt si copiati cum trebuie. Va pierdeti credibilitatea si tot ce ati construit pana acum. Era mai util daca postati manualele de utilizare pe site decat sa va chinuiti facand tabele nereusite si prost informate. Bafta!

  • Salut George! Este mare pacat ca nu te informezi inainte de a comenta. Dar nu este un caz singular, asadar va trebui sa-ti dam cateva detalii. 🙂 In primul rand, toate aceste informatii pot fi gasite pe site-urile producatorilor. Un exemplu: http://www.ridefox.com/service.php?m=bike&ref=topnavservice – acelasi tabel a fost publicat si de catre alte doua publicatii din Germania, luna trecuta. Aceste informatii sunt oferite oficial de producatori, nu sunt inventate de noi. Spor la lecturat!

    Desigur, manualele tehnice deja exista la noi pe site si pot fi descarcate de aici: http://www.freerider.ro/manuale-tehnice

  • o intrebare dupa fiecare tura curat in zona semeringurilor cu o periuta sterg bratele cu o cirpa moale dupa care lubrefiez cu ulei rockshox 15w iar intrebarea dupa o perioada de o saptamana curat mai intens bratele cu alcool tehnic dupa care lubrefiez alcoolul tehnic ataca garniturile in timp

  • Pentru a fi mai folositor acest tabel, ar ajuta si un mic tutorial despre operatiunile rapide pe care le putem face si noi acasa (i.e. cele care trebuie facute o data la 20 ore). Ok, de curatat bratele n-o fi filosofie, insa verificat suruburi? Curatat bucsi? Care sunt bucsile, care sunt simeringurile? etc.

    Intreb pentru ca daca te duci cu furca la service, de obicei nu se incurca cu operatiunile mici, iti fac revizie completa.

  • Hei eo am un mic joc la furca akolo unde intra acele brate inauntru am o furca dubla de pe un rich – enduro cum pot sa nu mai am jok datimi un rasp pls

  • Nu inteleg partea cu lubrifierea bratelor. De as face asa ceva? Pentru a atrage mai mult praf si mizerie?
    Poate cineva sa-mi explice? Si cu ce sa lubrifiez (RS Recon)

    Merci!

  • De aceea este recomandată ștergerea brațelor după fiecare tură. Lubrifierea brațelor asigură o funcționalitate mai rafinată a furcilor, în special cele care au rămas fără ulei pe bureții interiori.

  • Faptul că dai cu silicon pe braţe sau cu alt spray de genul ăsta nu e chiar un lucru recomandat . Eu am observat că se strânge mult mai multă mizerie în bureţii de sub simeringuri dacă dau cu silicon pe braţe.
    Cât despre senzaţia de culisare mai fină după ce dai cu silicon…ţine prea puţin ca să mă impresioneze.

  • Eu folosesc un spray lubrifiant Brunox pe brate in zona garniturilor, astept 2-3 minute, culisez furca de cateva ori cu putere si sterg bine lubrifiantul si mizeria pe care o disloca acesta de sub garniturile de praf. Nu cred ca recomanda cineva sa pornesti la drum cu bratele furcii pline de ulei…

  • La fel si eu am constatat! Pana n-am pus Fox Float Fluid la furca, n-a mers cum trebuie. Incercasem inainte cu vreo 3 tipuri de uleiuri si silicon dar nu era ok. Ar fi bine sa se gaseasca in Romania Fox Float Fluid de cumparat nu doar cand fac revizie sa pot beneficia de el.

  • Buna baieti! Am o intrebare: am un Marin AXC.01.1 cu furca Marzocchi,am cumparat.o de trei zile si as vrea sa o desfac,sa o curat si sa complectez cu ulei…ce fel de ulei sa foloseac? Va multumesc anticipat

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

fourteen − twelve =