Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Da, este chestia din care sunt făcute visele. În același timp, este mașinăria cu care Mark Cavendish a avut în 2011 cel mai bun sezon al său de până acum. Și este bicicleta care a făcut senzație anul trecut. Îți prezentăm Specialized Venge.
Și totuși, nu este bicicleta universală. Specialized Venge, dezvoltată împreună cu inginerii de la McLaren, este special construită pentru finalurile de cursă în mare viteză, cele la sprint ca să fim mai preciși. Accentul nu a căzut pe greutate (cântărește 7,65 de kilograme), ci pe aerodinamică și pe rigiditate. Specialized declară că este cursiera cu cel mai bun transfer al energiei, adică forța cu care apeși pe pedale se transmite aproape integral spre roți. Că tot a venit vorba despre roți, și acestea sunt un element important al acestei mașinării de viteză. Butucilor folosiți, Dura-Ace 7900, li s-au adăugat două jante de carbon Zipp 404, cu profil de 58 de milimetri, spițele trase ale celor de la Sapim unind aceste elemente între ele. Nici în acest caz greutatea nu a constituit o prioritate, ci rigiditatea, motiv pentru care campionul mondial Cavendish a comandat chiar el ca setul de roți să fie construit folosind aceste componente.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.