Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Cu puţin timp în urmă Scott Bikes lansau ARX Plus Road ceea ce ei numeau prima cască de şosea echipată cu MIPS (Multi-directional Impact Protection System). Apoi în timpul lansării căştii de protecţie POC Octal AVIP (Attention, Visibility, Interaction and Protection) toată lumea se întreba de ce nu este şi MIPS. Iată că acum casca primeşte şi această specificaţie.
POC Octal MIPS AVIP este doar prima dintr-o serie impresionantă de produse pe care sperăm să le vedem în curând în direct la Eurobike.
Casca va fi disponibilă în culorile Alb Hidrogen şi Portocaliu Zinc şi se pare că POC foloseşte spuma albă EPS pentru a face diferenţa între versiunile cu şi fără MIPS. Octal continuă cu o carcasă PC dintr-o singură bucată care protejează complet capul lucru care le permite să construiască o cască foarte uşoară fără a fi nevoie de ranforsări interne.
Casca va dispune de protecţia MIPS care practic este un strat cu frecare redusă instalat în interiorul căştii. Acesta cedează primul în cazul impactului permiţând straturilor să alunece între ele. Cumva la fel ca la avalanşă unde stratul slab de zăpadă cedează primul permiţând celorlalte două straturi de zăpadă să alunece libere una peste cealaltă. Acest MIPS este activat în primele 15 milisecunde ale impactului mişcându-se mai puţin de 15mm. Testele au arătat ca MIPS reduce mişcarea de rotaţie a creierului în cazul unei lovituri.
POC Octal cu MIPS are o greutate cu 20g mai mare potrivit producătorului. Toate celelalte specificaţii ale căştii rămân neschimbate. Căştile POC pentru 2015 vor continua parteneriatul cu ICEdot şi vor conţine tag-uri ICE şi coduri QR ce pot fi scanate de cei care ajung primii la locul accidentului.
Mărimile disponibile vor fi S, M şi L fiind certificate EN şi CPSC.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.