Acum citesti
RST First Air 32 (2012)

Orice ocazie de a lua contact cu un model de furcă nu prea răspândit este binevenită. Alternativele au fost mereu îmbrățișate, chiar dacă nu s-au bucurat întotdeauna de respectul cuvenit. Iar cei de la RST nu se bucură de cea mai bună imagine din piață, datorită furcilor entry-level de slabă calitate care echipează multe biciclete low cost. Dar RST First Air este un produs diferit și vei înțelege imediat de ce.

Pentru că am avut ocazia să testăm și modelul anului 2011, pot formula deja o concluzie încă de la început: într-un singur sezon, noul First Air a cunoscut modificări importante, prezentându-se acum cu un nivel de calitate crescut, cu finisaje mai bune dar cu o funcționalitate oarecum asemănătoare.

Concurent pentru Rock Shox Reba, noul First Air oferă acum opțiunea de a selecta una dintre cele trei curse diferite: 80 mm, 100 mm și 120 mm. Ceea ce o face potrivită atât pentru cross country cât și pentru all mountain. Dacă te afli pe urcări abrupte, poți utiliza cursa de 80 mm pe când traseele mai dificile pot fi abordate fără probleme cu ajutorul cursei de 120 mm. Din punct de vedere al rigidității, acesta flexează sensibil mai mult decât o furcă Rock Shox Reba dar achiziționarea ei împreună cu QR-ul de 15 mm ar trebui să rezolve această problemă. În general simți că flexează ceva mai mult decât alte furci concurente la frânările foarte bruște.

În virajele rapide și strânse furca reușește să mențină cu succes roata lipită de sol, deși în cazul în care întâlnești niște rădăcini mai mari, povestea se va schimba iar partea frontală a bicicletei va fi împinsă în sus. În comparație, furci mult mai scumpe precum modelul F-Series de la Fox, te scutesc de astfel de neplăceri. Vei putea observa acest comportament în competiții, când alergi pentru fiecare secundă. În caz că ești biciclist de duminică, aceste specificații nu sunt atât de importante.

Raportat la Suntour Raidon, care are același principiu de funcționare, RST First Air oferă un sentiment de siguranță mult mai mare, motivul principal fiind rigiditatea superioară. În plus, First Air poate fi achiziționată și în versiunea fără prinderi de V-Brake, care arată mult mai elegant.

Pe brațul drept (văzută din poziția de pedalat), ai comanda pentru setarea cursei, comandă de tip robinet care funcționează precis fără a necesita prea mult efort pentru acționare. Menționez acest aspect, deoarece furci precum Rock Shox Recon 351 (pe arc) oferă un reglaj similar dar care se acționează foarte greoi. Pentru a seta optim volumul de aer din cameră, ai la dispoziție o valvă pe brațul stâng al furcii. Rebound-ul este și el prezent pe această furcă, regăsindu-se sub brațul drept al furcii. Este imposibil de acționat din mers (asemenea furcilor Fox), însă își face treaba corespunzător. Deci, în funcție de traseul pe care pedalezi, poți regla viteza de revenire a furcii.

Finisajele sunt bine realizate și personal, îmi amintesc de furcile X-Fusion sau Manitou. Se vede clar progresul în îmbunătățirea materialelor depus de inginerii RST. Este un aspect important, deoarece modelul anterior avea mult de suferit la acest capitol.

În concluzie, pot spune că RST First Air 2012 poate fi prima ta opțiune dacă-ți dorești o furcă pe aer care să ofere un raport performanță/preț bun. Este superioară furcii Suntour Raidon dar nu reușește să atingă (cel puțin pe moment) rafinamentul unei furci Rock Shox sau Fox. Important este că cei care nu caută neapărat performanțe pot găsi acum un produs mai mult decât decent, menit să le satisfacă nevoile de bază, pe trasee de munte. Iar asta, cu o greutatea mică, de 1.85 kg.

Vezi Comentarii (13)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

twelve − 11 =