Acum citesti
Continental Mountain King 2.2

In testul de fata, am dori sa lamurim daca anvelopa Continental Mountain King isi merita pe deplin coroana. Acesta a trebuit sa-si demonstreze maiestria timp de 1 saptamina si unde altundeva, daca nu la munte? Am exploatat anvelopa Mountain King in conditii atat de diverse, incat nu cred ca a exista vreo portiune de teren neatinsa de coroana ce poate fi regasita pe carcasa acestei anvelope.

Ca sa-ti faci o mica idee despre aceasta anvelopa, ia in considerare urmatoarele specificatii : este o anvelopa dedicata in mare all mountain-ului si in particular cross country-ului, diferenta fiind facuta de dimensiunea acesteia (2.4″, respectiv 2.2″), este oferita in mai multe versiuni precum cea standard, Supersonic, Protection sau UST. Cei de la Continental s-au gandit si la iubitorii de biciclete 29er si au lansat o versiune potrivita pentru acestia.

Deviza intalnita usor obsesiv pe produsele Continental, „Made in Germany”, nu se regaseste pe aceasta anvelopa, in schimb calitatea fabricatiei este cea mai buna carte de vizita, oferindu-ne indicii clare cu privire tara de provenienta a Mountain King-ului. Noi am avut la dispozitie modelul standard, pliabil, fara protectii suplimentare.

Crampoanele de pe carcasa sunt plasate la distanta destul de mare unul fata de celalalt, dar suficient de bine incat sa ofere o aderenta buna in viraje. Specialitatea Mountain King-ului sunt potecile de padure si chiar macadamul datorita compusului destul de moale din care este realizat. Nu au viteza excelenta de rulare, insa aceasta este satisfacatoare pe portiunile de astfalt. O mica precizare : daca parcurgi trasee cu multe pietre, iti recomandam sa utilizezi o presiune mai mare : compusul ajuta anvelopa sa beneficieze de o aderenta buna. In caz contrar, ruland cu o presiune mica, exista riscul de a face pana. Ceea ce s-a si intamplat in cazul nostru. La trecerea peste o piatra ascutita, ne-am ales cu un „double snake byte”.  In acest sens, te sfatuim sa alegi cel putin modelul Protection sau SuperSonic, deoarece beneficiaza de margini rezistente la trecerea peste borduri sau pietre ascutite. Daca nu abordezi trasee mai extreme, te poti baza linistit pe modelul Standard.

Intr-adevar, in versiunea Standard Mountain King-ul 2.2 cantareste cel mai putin : 460 de grame fata de 750 (Protection), respectiv 650 de grame (SuperSonic). Un alt aspect care ar putea sa-ti displaca este formatul anvelopei : latimea de 2.2″ delcarata, aduce mai degraba cu un 2.0″, iar modelul de 2.4″ cu un 2.3″. Nu este insa singurul model de la Continental care pare si este mai ingust decat valoarea declarata din fabrica.

Poti utiliza anvelopa Continental Mountain King in diverse conditii, fara a avea probleme de aderenta chiar si in conditii de umiditate. Din acest punct de vedere, este o anvelopa care reuseste sa impresioneze. Un control excelent pe trasee ne-a oferit si anvelopa din fata, care ne-a permis abordarea unor viraje stranse si rapide.

Daca le utilizezi pe sosea insa, vei avea parte de zgomot la rulare. Iar daca le umflii la capacitatea lor maxima, vibratiile produse te-ar putea deranja in timpul pedalatului. Acesta este un indiciu clar ca Mountain King a fost gandit pentru munte, fapt reflectat chiar in denumriea produsului.

Pe scurt, iti recomandam anvelopa Continental Mountain King pentru probele de All Mountain in formatul 2.4″ sau pentru Cross Country in formatul 2.2″. La fel cum o recomanda si producatorul. Totusi calitatea are pretul ei. 120 de lei sunt necesari pentru achizitionarea acestei anvelope, insa in timp investitia renteaza, deoarece au o durata de viata peste medie : primele semne de tocire apar dupa aproximativ 1.500 de km in conditii de exploatare normale.

Modelul Standard testat de noi, primeste doar 4 din 5  puncte datorita lipsei protectiei impotriva SnakeByte-ului. Din pacate, marginile foarte subtiri ale anvelopei au dus la o pana de cauciuc. Modelul Protection insa atinge fara probleme 4.5 din 5 stele, fiind penalizat la capitolul greutate.

Vezi Comentarii (8)
  • cum adica la 120 de lei…ca anvelopa asta pe bikenet e 35 de lei…eu am cumparat 2 anvelope race king protection cu 85 lei ambele cu tot cu transport…si nam avt nici o proble nici o pana nimic..si au deja in jur de 2000 de km

  • Nu sunt chiar 120 de lei, sunt 119 lei 🙂 Poti sa te uiti aici : http://www.marosbike.ro/preturi_PIESE_-_Anvelope/Anvelopa_pliabila_Continental_Mountain_King_26*2.2-1812.html sau http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=24234 (aproximativ 22 lire (cost fara reducere) = 112 lei) – este vorba de modelul foldable, pe care l-am avut si noi in test. Atentie! Am scris si in articol : nu am utilizat modelul Protection ci cel Standard! In orice caz, Race King de care vorbesti tu, este alt model.

  • E ciudat pretul ala de 119Ron.
    Are dreptate jayson, este mult mai ieftin cel normal. Eu am de un an si ceva pe cele normale de 2.2 foldable si au fost sub 50ron bucata.
    Protection este putin mai scump si Supersonicul este in jur de 150ron.

    460grame are supersonicul, 580grame cel normal si 650grame protection.

    Puteti vedea si pe site-ul continental toate aceste detalii.

  • Salut Florin! Am consultat inainte de test toate variantele de pe conti-online.com. Intr-adevar, pe unele site-uri modelul standard este oferit la un pret de aproximativ 50 Lei, pe altele la peste 100 Lei (chiar si pe cele din afara). Desi nu specifica nimeni ca ar fi unul din modelele Supersonic sau Protection. Oricum pe Maros Bike pretul este pentru modelul de 580 de grame, adica cel standard testat de noi. O sa trimitem un mail catre MarosBike si catre Chainreactioncycles, cred ca ei sunt in masura sa ne lamureasca.

  • Salut! Revin cu raspunsul promis. MarosBike : „Intr-adevar se mentioneaza ceva in descriere cum ca ar fi supersonic, anvelopa insa nu e supersonic, e doar foldable.”
    Cei de la CahinReactionCycles.com : „The price on the website is for the foldable model, not for the one with the wire bed.”

    Probabil voi aveti modelul cu sarma si nu cel pliabil (foldable).

  • Pe bikenet sunt cauciucuri rebut, cumparate la 1euro de unguri si vandute de bune la noi 😉

    asa ca riscati-va viata si luati din alea de 50 de lei care in mod normal is 100.

    daca vor sari de pe janta sau faceti explozie si picati in freza sa stiti macar de ce

  • Dap , am avut mountain king exact 2.2 in trecut …. Ce scrie mai sus e foarte adevarat , mai putin durata de viata ( in cazul meu a tinut spatele doar 3 luni ) , nu am citing ce a’ti scissor de nevegal … , la fel anvelope foarte bune , aderenta pe asfalt ud „lipseste”, , la fel si cu aceste anvelope ( spatele a rezistat in jur de. 3 luni ) , daca ar fi sa Alec intre nevegal si cel de sus le’as allege pe aman2 desi king-ul mi se pare mult peste nevegal .

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

10 − 4 =