Acum citesti
Continental X-King RaceSport (2016)

De la lansare și până astăzi, am considerat că X-King-urile reprezintă anvelopele cele mai echilibrate din punct de vedere al performanelor și al greutății. Desigur, nu sunt la fel de ușoare ca un set de Schwalbe, însă sunt o idee mai ieftine. Nu oferă aceeași aderență comparativ cu Maxxis însă sunt mai ușoare. Și pe orice alt fir ai merge, comparându-le cu ce există pe piață, vei ajunge singur la concluzia că reprezintă o variantă echilibrată. Privește doar cifrele și trage concluziile.

Ca multe alte anvelope și X-King-urile vin în mai multe variante, cu un mix diferit de gumă și cu prețuri pe măsură. Dacă varianta de bază nu este cea mai strălucită și este fabricată în India, versiunea de top, cea de față – RaceSport, beneficiază de cea mai bună mixtură de gumă de la Conti și este fabricată în Germania. Diferențe notabile, care se simt și pe traseu, chiar dacă profilul este identic. Greutatea de 550 de grame pentru versiunea 29 x 2.2, cea pe care am avut-o la test, este rezonabilă dată fiind lățimea. Poți spune că este un pic cam mare pentru o anvelopă de competiție, dar nu uita că în general, ușor înseamnă fragil. Chiar dacă versiunea RaceSport nu oferă aceeași protecție la pană precum versiunea Protection, poți rula în siguranță cu această anvelopă la o presiune de 1.9 – 2.0 bar. Este adevărat că unii dintre voi preferă presiuni mai mici pentru maratoanele la munte, însă nu m-aș încumeta să scad presiunea sub 1.9 bar, decât dacă mi-aș promite că sunt foarte atent. Desigur, în cazul unei anvelope mai ușoare pericolul de a face pană este și mai mare la presiuni scăzute, deci nu-mi rămâne decât să trag concluzia că RaceSport oferă o alternativă mai mult decât rezonabilă, dată fiind greutatea.

Profilul este folosit și pentru turele montane (All-Mountain), așadar aderența este pe măsură. Carcasa este gândită atât pentru viteză de rulare cât și pentru aderență foarte bună, atât pe rucări cât și în viraje, iar asta face din X-King o anvelopă atât de premiată în decursul anilor. Nu am avut probleme cu ea pe trasee uscate, iar pe umed prestațiile au fost mulțumitoare. Într-adevăr, în condiții de noroi, anvelopa este depășită de situație, ca oricare alta din categoria ei.

Montajul se face foarte rapid, este pliabilă, iar durata de viață este acceptabilă și afirm asta din experiențele anterioare cu X-King-urile de top pe care le-am avut instalate pe bicicletă. Cu reducerile de rigoare, costul unei anvelope nu ar trebui să depășească 235 de lei.

Vezi Comentarii (10)
  • Dupa un sezon si jumatate de folosit X-king Racesport fata spate pot spune pas. Cele mai proaste cauciucuri avute pana acum. Sunt imprevizibile si aluneca in orice pozitie (uscat, ud, radacini.. ). Pe langa asta peretele lateral e extrem de fragil, n-am reusit sa-l tai dar au inceput sa iasa atele din el dupa traseul de la Ziua B!!!. Decat sa dati banii pe ele mai bine un RocketRon Snake Skin e mai usor, mai rapid si are si grip net superior. Daca-l puneti eventual doar pe spate in rest.. orice altceva e mai bun.

  • Eu am x-king racesport 27.5, latime 2.2 si nu am avut nicio problema. Le-am folosit pana acum jumatate de an, inclusiv ture pe munte, coborari mai tehnice si nu m-au dezamagit…
    Intradevar, una din anvelope este putin stramba(asa a venit din fabrica)

  • @Mihai, de un an merg pe RaceKing, crede-ma, le duc la munte in conditii de concursuri xc maraton (amator) si le iubesc! (Am mers 2 ani pe RRon si nu le am la suflet)
    *29×2.2 ProTection-cu presiune 1,6 / 1,7 bar

  • Foloesc X-king Protection de 3 ani pe 26 si 27.5 tubeless (presiune sub 1.5).
    Sunt foarte multumit de pneu, pot confirma ca este foarte echilibrat.
    Punctul sensibil al lor este talonul (la variante Racesport si Supersonic) care este fragil, comparativ cu ce ofera concurenta la greutate similara.
    De notat durabilitatea foarte buna a pneurilor Continental cu Black Chili si aderenta pe suprafete umede.
    Fara indoiala, este una din cele mai bune optiuni pt XC la momentul actual.

    • Există o listă lungă de modele și variante pentru Continental X-King. A ta este doar una dintre ele, RaceSport, adică modelul de top, în varianta mai discretă, pentru cei ce nu vor prea multă culoare pe bicicletă.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

seventeen − one =