Acum citesti
Kross Level 3.0 (2018)

Am fost din nou față-n față cu un candidat al segmentului entry- spre mid-level, o bicicletă reprezentativă pentru această punte: nici prea ieftină, dar nici prea scumpă, nici prea entry- dar nici prea mid-level. Level 3.0 mi se pare până în prezent echilibrul ideal pentru un cost de 2.540 de lei și o vedeți în continuare de ce.

Rezumatul testului se află în materialul video prezentat mai jos.

Pe scurt

  • hardtail cu cadru din aluminiu
  • furcă cu o cursă de 100 mm
  • preț de achiziție: 2.540 lei
  • roți de 29 de inch
  • pentru trasee recreaționale și competiții ușoare
  • poziție: sportivă, aplecată pe față
  • geometrie: echilibrată, atât pentru urcări cât și coborâri

Video

Date tehnice

Furcă: Suntour XCM RL 100mm cu comandă de Lock-out pe ghidon
Frâne: Shimano M315 hidraulice, discuri de 160mm
Schimbător pinioane: Shimano Alivio
Schimbător foi: Shimano Altus
Manete schimbător: Shimano Altus
Angrenaj: Suntour XCM
Pinioane: Shimano Alivio 11-34
Roți: butuci Joytech cu jante Kross
Anvelope: Schwalbe Smart Sam 29×2.10 Active Line
Sa: Kross

Date relevante

Greutate totală: 14.41 kg
Greutate cadru: 2.05 grame
Greutate roți*: 5.082 grame
Greutate furcă: 2.720 grame
Lățime ghidon: 730 mm
lungime pipă: 85 mm
Greutate angrenaj (+Bottom Bracket): 1.025 grame +300 grame
Rigiditate headtube: 118.1 Nm/grad
STW**: 57.6

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

Concluzie

În primul rând, bicicletele din gama Level se diferențiază de Kross-urile din gama Hexagon printr-un cadru mai greu, însă mai atractiv din punct de vedere al aspectului și cu finisaje mai bune. Este semnificativ mai rigid decât Hexagon, ceea ce înseamnă performanță mai mare. În acest sens este și sensibil mai scump. Geometria este aproape clasică, diferența fiind făcută de unghiul headtube-ului ceva mai degajat, de 70.5 grade. Chainstay-ul măsoară 440mm, fiind astfel cu aproximativ 10mm mai lung decât în cazul 29er-elor de top, fiind totodată mai scurt decât cel al 29er-elor entry-level.

Exceptând anvelopele care nu au oferit suficient confort și nici aderența scontată, sunt puține de comentat dat fiind prețul. Poziția este sportivă, ghidonul lat – axat pe manevrabilitate, transmisia vine cu rapoarte decente și pentru urcări foarte dificile (măiestria sistemului cu 3 foi) însă este zgomotoasă pe coborâri, iar greutatea una acceptabilă – dat fiind faptul că vorbim despre un cadru mai mare. Și că tot am adus vorba de dimensiuni, atenție la alegerea bicicletei căci de regulă cei 19 inch sunt încadrați la categoria L, în cazul de față la M.

Notă raport echipare/preț: 7/10
La deal: 7/10
La vale: 7/10

Galerie foto

Vezi Comentariu (1)
  • As mai adauga niste minusuri. Am detinut bicicleta peste un an si am facut cateva mii de km, sosea, oras si putin carari neasfaltate.
    1. Frane proaste ca si conceptie,nici un feedback, dar nici oprire calumea, modulatie ioc. Si nu sunt de vina doar discurile prea mici pentru un L.
    2. Angrenaj prost conceput, urca foarte greu de pe foile mici pe cea mare, deraior fata foarte fragil
    3. Lenta la plecare de pe loc, greoaie si greu de carat avand forma alungita.
    4.Pozitie prea inalta care da senzatia de lipsa de comunicare cu bicicleta, ca sa nu mai spun de aerodinamica.
    5. Pe munte te scutura de iti sar dintii.
    Singurul plus, pastreaza viteza si accelereaza binisor.
    Eu nici 5/10 nu ii dau.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

fourteen + 14 =