Acum citesti
Focus Whistler 2011

Focus Pocus! Cuvântul magic este se pare, suficient pentru a-l transforma pe Whistler într-o ofertă cât se poate de tentantă, model plasat exact la granița dintre entry spre mid level a bicicletelor de munte. Însă prețul acestui model este mai bun și mult mai competitiv decât cel al unor rivali importanți.

Dacă pentru aproximativ 2.100 de lei unele modele de biciclete sunt oferite cu frâne de tip V-Brake, noul Focus Whistler 2011 este echipat cu frâne pe disc hidraulice! De asemenea este echipat cu noile schimbătoare Alivio 2011 și cu o casetă de 9 pinioane. Cum se descurcă noul Focus Whistler pe traseu și în ce măsură poate fi utilizat și la munte vom lămuri în acest test.

Cadrul

Față de modelul anului anterior, cadrul a rămas neschimbat. Este același cadru pe care-l putem întâlni și pe modelul Focus Black Hills sau pe brand-ul geamăn Univega. Este bine lucrat, sudurile se prezintă în ordine fără scăpări anoste din punct de vedere al aspectului.

Unghiul headtube-ului de 71 de grade îți asigură stabilitate pe traseu, iar bicicleta rămâne bine controlabilă. Poziția pe bicicletă este bună, ușor aplecată spre față și comodă. Cablurile sunt trase pe sub țeava superioară a cadrului pentru a nu te incomoda la urcare sau la coborâre, iar cămășile pentru schimbătoarele de foi și pinioane sunt roșii, reușind astfel să completeze excelent această bicicletă din punct de vedere vizual.

Aspectul cadrului este o chestiune de gust, dar faptul că nu există o aglomerație de stickere îi conferă un aspect curat. Iar nuanțele de alb, roșu și negru se potrivesc perfect. Este dotat cu două prinderi pentru bidon dar și cu prindere pentru portbagaj pentru cei care vor să și transporte unele obiecte pe bicicletă.

Prinderile pentru V-Brake de pe basculă sunt relativ inestetice și considerăm că cei de la Focus ar fi putut renunța la ele, oferind astfel un aspect și mai curat bicicletei. Totuși nu sunt atât de importante, iar cel mai probabil un ochi neavizat nici măcar nu le va observa.

Un mic dezavantaj al coloristicii cu albul predominant este faptul că se poate murdări destul de repede. De asemenea, după ce o achiziționezi, roagă dealerul să-ți monteze pe partea inferioară a basculei o protecție pentru lanț. De ce? Pentru că la fiecare denivelare mai serioasă, lanțul atinge pe acea secțiune a cadrului iar în timp vopseaua poate să sară.

Echipare

Echiparea lui Focus Whistler 2011 este bună raportată la costul bicicletei. Însă ratingurile noastre nu iau în calcul prețul final al bicicletei, așadar vom discuta în parte despre cele mai importante componente ale bicicletei.

Furca este prima pe listă, deoarece este veriga slabă a bicicletei. Suntour XCT V3 cu o cursă de 100 de mm funcționează doar pe arcuri și beneficiază de un singur reglaj: preload-ul. Cu ajutorul acestuia ar trebui să setezi tensiunea aplicată arcurilor, în funcție de grautatea ta. Funcționalitatea preload-ului însă nu impresionează, iar amortizarea se face la un nivel entry-level. În plus, adaugă și multe sute de grame în plus bicicletei, aceasta cântărind nu mai puțin de 2,5 kg. Față de modelul XCT V2, se face remarcată o ușoară creștere a sensibilității la amortizarea denivelărilor mai mari, dar raportată la zilele noastre rămâne în continuare în urmă la capitolul performanțe. Bătaia care se simte în ghidon la revenire este de asemenea supărătoare.

Anvelopele Continental Trafic oferă o viteză de rulare foarte bună și se descurcă bine și pe potecile de pădure, pe pământ. Aderența în viraje strânse sau pe umed nu este cea mai bună, însă compensează prin capacitatea lor de a rula în deplină liniște. Datorită crampoanelor foarte apropiate aflate pe carcasa anvelopei, se întâmplă ca uneori pe șosea să prindă pietre de mici dimensiuni (ca într-o gheară) ca apoi să ți le arunce sub țeava inferioară a cadrului. Tracțiunea acestora este bună și beneficiază de o capacitate de curățare de asemenea foarte bună.

Frânele sunt acceptabile cu condiția să le acționezi cu toate cele trei degete ale mâinii. Fiind un model entry-level al celor de la Tektro, nu putem avea așteptări de clasă medie însă reușesc să compenseze datorită discului de 180 de mm pentru partea frontală, oferind astfel o putere de frânare suficientă, indiferent dacă le utilizezi pe șosea sau în pădure. Modulația este acceptabilă, dar forța maximă de frânare este obținută prea repede, până în prima jumătate a cursei manetei. În partea posterioară este montat un disc de 160 de mm.

La capitolul roți, acestea se prezintă în regulă. Jantele Alex Rims X 2100 sunt rezistente și arată bine iar butucii oferă plimbări line.

Schimbătoarele Shimano Alivio 2011 își fac treaba bine, ba chiar mai mulțumitor raportate la modelul anului anterior. Se vede că cei de la Shimano au făcut progrese în ceea ce privește calitatea și funcționalitatea acestora. Cuvinte de laudă și pentru manetele schimbătoarelor, tot Shimano Alivio 2011, echipate cu funcția 2 way release atât pentru foi cât și pentru pinioane. 2 Way Release este o funcție întâlnită până nu de mult în gamele mid level și high end de la Shimano și prespune acționarea manetei pentru treptele superioare atât din față cât și din spate. Diferențierea se face la cum acționezi respectiva manetă. Fie o acționezi din față, fie din spate.

Astfel, schimbătoarele lui Focus sunt suficient de rapide, dar în continuare ușor brutale și zgomotoase. Tot la capitolul transmisie trebuie să amintim faptul că angrenajul Suntour XCR are foile detașabile. Prin urmare vei putea scoate foaia mare dacă nu o utilizezi. Pentru un aspect mai plăcut al bicicletei îți recomandăm să demontezi și protecția de plastic a angrenajului.

Confortul oferit de componentele lui Whistler este bun. Șaua nu devine stânjenitoare nici după mai multe ore de pedalat. Singura remarcă aș putea s-o fac la nivelul manșoanelor. După aproximativ 4-5 ore de pedalat, deși purtam mănuși, am început să le simt accentuat în podul palmei. Nu este o mare dramă, deoarece le poți înlocui fără probleme cu unele mai ergonomice, mai late.

Concluzie

Focus Whistler vine cu o echipare decentă. Deși multe componente provin din game entry-level, acestea își fac treaba mulțumitor. Greutatea bicicletei este într-adevăr cam mare, cele 14.5 kg făcându-și simțită prezența în special pe urcări. Dar pentru potecile de pădure și chiar pentru utilizarea în oraș, această bicicletă îți oferă mai multe avantaje decât dezvavantaje, iar în final, aceasta este cea mai importantă caracteristică a unei biciclete.

Dacă o achiziționezi, ia în calcul upgrade-ul furcii. Chiar și așa, vei reuși să menții prețul lui Whister sub cel al unor concurenți importanți din piață!

Vezi Comentarii (90)
  • Normal ca exista, doar ca nu am completat rubrica. Acum este in regula. Acel mesaj „Nu exista niciun magazin disponibil” este generat automat daca nu includem link catre unul din magazine.

  • As vrea sa-mi cumpar o bicicleta MTB Hardtail intre 2000 si 2500 lei. Asta ar fi buna sau sa aleg Cube Analog V-Brake sau Disc ?

    Ce imi recomandati ?

  • Cube Analog Disc are o configuratie ceva mai buna, dar este si mai scumpa. Schimbatorul face parte din gama Shimano SLX (doua trepte peste Alivio-ul lui Focus), frane Hayes Stroker Ryde mai bune si un kilogram in minus. Dar cum ziceam, fac parte din clase diferite deci nu pot fi comparate direct.

  • Si atunci intre Focus si Cube Analog V-Brake care este 2199 lei care ar fi mai bune ?

    Si daca imi puteti spune clasamentul gamelor pieselor de la Schimano ca sa stiu cum ma orientez. De la cea mai slaba la cea mai bune.

    Merci .

  • Ce sa aleg intre Focus Whistler 2010, Merida Matts 20V 2011, Cube AIM 2010 sau ce modele/marci ati mai putea include la acest nivel de dotari?

  • Multumesc pentru sfat. Da, este mai ieftina cu 500 lei 2010 fata de 2011 si pentru un amator ca mine, cu putine ture pe carari de munte cred ca e ok. In plus, franele pe disc sunt mai scumpe la intretinere, cred…

  • Din pacate nu am pedalat pe Whistler 2010. De aceea iti putem recomanda Cube AIM 2010 care este in regula. Franele pe disc au costuri ceva mai ridicate, dar nu vorbim de sume fabuloase. Va trebui sa le inlocuiesti placutele de frana si sa le aerisesti macar 1 data pe an. Mai mult de 100 de lei nu ar trebui sa coste aceste operatiuni (din care placutele aproximativ 40 de lei x 2 si 20 de lei manopera).

  • Cube Aim 2011 – 1,850 RON este interesanta, dar cum este furca Suntour XCM Lockout 100mm fata de furca Suntour XCT V2-MLO 80 mm de la Focus Whistler 2010?

    Alta intrebare, cum sunt franele Shimano BR-M422 V-Brake – fata/spate (Cube) fata de franele Black Comp, V-brake (Focus)?
    Merita 250 RON in plus Cube Aim 2011 fata de Focus Wistler 2010?

  • Sa le luam pe rand: 1.Diferenta intre cele doua furci nu este foarte mare, practic sunt la fel de slabe cu mentiunea ca XCM 2011 amortizeaza o idee mai bine. Daca nu te dai extrem cu bicicleta, atunci n-ai de ce sa-ti faci griji.
    La capitolul V-Brake-uri nu este mare diferenta, desi cele de la Shimano sunt mai calitative (saboti, prelucrare).
    Whistler 2010 este echipat cu Deore, mai bune decat Alivio de pe Cube Aim. In schimb AIM are furca (cum ziceam si mai sus o idee mai buna), anvelope mai bune si un aspect ceva mai aratos.
    Ambele au avatajele si dezavantajele lor, dar raportat la costuri, este normal ca modelul 2011 sa fie ceva mai „pricey” deoarece are componente mai noi.
    Nu te pot indruma catre un model sau altul, dar diferenta de costuri fiind relativ mica, cred ca ramane o chestiune de gust (raportata la aspect). Cu toate acestea, din diferenta de 250 de lei poti achizitiona anumite accesorii pentru noua bicicleta.

  • Si eu sunt indecis.

    Eu sunt intre Whisler 2011 vs. Black Hills Disc 2010 (daca o mai gasesc). Astea ar fi 2100 – 2200 lei

    Sau Black Hills 2011 vs. Cube Analog Disc 2011 care sunt 2600 lei.

    Astept targu din Buc de biciclete sa vad ce mai e si pe acolo si ma hotaresc 😉

  • Putem oferi informatii generale, tips-uri, insa nu-ti putem spune „cumpara acea bicicleta sau pe cealalta”. Nu ar fi corect fata de magazine. Avem aceasta politica de la bun inceput si trebuie respectata. Acestea sunt ordinele! 🙂

    Un sfat in acest sens este sa compari plusurile si minusurile fiecarei biciclete testate. Uita-te de asemenea si la testele de componente (furci, anvelope, angrenaje etc). Acolo vei vedea exact ce te avantajeaza si ce nu te avantajeaza. Si vei putea lua o decizie corecta in cunostiinta de cauza.

  • Bun, atunci inca o itrebare, sper ultima si apoi sa trec la fapte. Cum se prezinta bicicletele Ghost? Ma refer aici la 2 modele: SE 1200 sau SE 1300 la pretul de 1695 respectiv 1999 RON. Din cate stiu pana acum au un cadru mai sus fata de Focus Whistler dar dotarile ar fi partial mai modeste, adica Altus respectiv Acera fata/spate. Ar mai fi un plus sau un minus fata de Focus Whistler 2011, dar fata de Cube Aim. Multumesc mult anticipat si promit ca nu va mai stresez.
    Vreau insa ca dupa ce dau banii sa nu am regrete…

  • Ghost-ul este mai slab echipat iar in plus de asta are si o furca mai slaba (ma refer aici la 1300, iar 1200 este scos complet din discutie). Bicicletele Ghost sunt in general calitative dar in acest segment low cost tu trebuie sa gasesti bicicleta care-ti ofera cea mai buna echipare la pretul cel mai mic.

    Nu ai de ce sa-ti faci probleme in ceea ce priveste cadrul, toate vor fi rezistente. Plusuri fata de Whistler sau chiar Aim nu exista la cele doua modele Ghost propuse de tine.

    Din punct de vedere al dotarilor, Focus (modelul 2011) este cel mai bine echipat, dar este si un pic mai greu decat Cube AIM.

    Oricum pentru plimbari prin padure, poteci, campie sau chiar un munte lejer nu te va dezamagi nici unul din modelele propuse de tine (cu mici rezerve asupra modelului Ghost 1300).

  • Concluzia mea dupa o saptamana de „studiat problema” bicicletelor (4 marci) pana in 2000 Ron:
    -Ghosturile, bune, design atragator, cadru usor (12,9kg), dar slab echipate:Altus, Acera.
    -Focus, bine echipate (Deore), dar cadru neatragator si mai greu (14,5kg)
    -Univega, la fel ca Focus dar mai slab echipate
    -Cube, un compromis care te poate convinge: cadru relativ usor (13,7kg), design atragator, apropiat de Ghost, culoare buna, echipare decenta.

  • Problema mea este ca am identificat in zona mea (Alba Iulia) distribuitori pentru toate marcile mai putin pentru Cube. Aveti cumva cunostinta despre un magazin in Cluj, Sibiu, Deva, Alba Iulia pentru marca aceasta?
    Mi-ar placea sa vad ce cumpar. Nu stiu in ce conditii sunt transportate cele comandate prin internet.

  • Este ideal sa vezi ce cumperi dar de conditiile transportului nu ai de ce sa-ti faci probleme. Singurul dezavanataj este ca va trebui sa-i montezi rotile si poate sa mai faci unele reglaje la schimbatoare si la frane. Oricum daca produsul vine lovit, il poti refuza fara probleme!

  • Buna ziua sunt nou si am nevoie de un sfat ! Intre
    Focus Whistler Disc 2011 si RAM HT 1.1 ( se gasesste la Dkbike) care este mai buna ? Avand in vedere ca au pretul la fel de 2000 lei ! Multumesc

  • mă tot învârt în jurul a două bicle. asta și black hills. înțeleg că ar fi dfiferențe de calitate, dar sunt ele niște diferențe atât de mari încât să merite banii ăia în plus? limita mea era undeva în jur de 20 de milioane. aș sări la 26, cu greu, dar mi-e să nu regret apoi.

  • Pentru 6 milioane in plus primesti (concret) urmatoarele: o alta vopsea pe cadru (cadrul fiind identic. Black hills are unghiul headtube-ului usor diferit, insa tevile si urechile sunt aceleasi. Black Hills nu are prindere de portbagaj), schimbator de pinioane superior, furca ceva mai buna si o alta sa. Angrenajul de pe Black Hills ar trebui sa fie superior (dar foile se demonteaza la ambele angrenaje) iar in plus, cel de pe Black Hills se zgarie mai redepe (noi l-am zgariat pe cel de pe bicicleta de test dupa nici o zi de pedalat).

  • opa. mie mi-a scăpat faptul că pe black hills nu sunt urechi de prindere pentru portbagaj. iar ăsta pentru mine e un minus destul de mare. de fapt, e cel mai mare, având în vedere că tocmai voiam să investesc în așa ceva. well, e bine că am întrebat. și din ce mi-ați zis am înțeles exact ce trebuia. mulțumesc. 🙂

    și încă ceva, sper să nu vă bat prea tare la cap. foarte probabil că voi rămâne la whistler. mă mai interesa aspectul upgrade-ului la furcă. o să pun o întrebare ușor tâmpițică, dar voi o să mă înțelegeți și n-o să râdeți foarte tare de mine, eu recunscându-mi statutul de începător. 🙂
    deci, upgrade-ul la furcă e recomandat să-l fac chiar de la început (când furca e nouă și, să zicem, ar putea fi vândută?) sau după ce o fac varză? și indiferent de momentul în care aș face asta, cam la ce preț (estimativ, evident) ar putea ajunge o furcă care să fie superioară ăsteia?

  • Andrei,

    Intre astea doua ma invarteam si eu, am fost, le-am testat putin si am ajuns la concluzia ca doar pentru o furca diferita nu merita 2600 lei asa ca am luat Whistler-u si sunt foarte multumit de ea …

  • Pe furca sa zicem ca poti lua (noua) undeva la 150 de lei. In cel mai bun caz 170 de lei. Pe langa acesti bani va trebui sa pui diferenta pina la 400 de lei pentru un Rock Shox Dart 2 (decenta) sau diferenta pina la 600 de lei pentru o Rock Shox Tora (superioara lui Dart, dar tot pe arc).

    Chestia asta este destul de tricky. Adica o poti vinde si face upgrade-ul imediat, dar vei mai avea ceva de asteptat pina ce se vor finaliza operatiunile (ia in calcul si costul montarii furcii – 50 Lei maxim) sau o poti utiliza pe aceasta pina ce incepe sa faca probleme (sa zicem poate 1 an) si atunci sa investesti aproximativ 600 de lei intr-o furca noua (care reprezinta diferenta intre Whistler si Black Hills).

  • Kellys Spider la 2100 lei are echipare mai buna per total… Lasand deoparte „DEORELE” de pe aceasta bicicleta, celelalte componente nu stralucesc, ba dimpotriva butucii si angrenajul sunt dintre cele mai slabe posibile, furca nu e nici ea macar acceptabila insa per total pretul pare bun si foarte bun…
    La banii astia Focus, Kellys si RAM (din bulgaria) sunt marcile cele mai competitive. Pentru restul veti plati si reclamele, sponsorizarile s.a.m.d.

  • Tot Whistler 2011 am luat si eu si nu imi pare nici un pic rau de alegerea facuta chiar si colegilor de la serv le-a placut.
    Legat de furca nu sunt eu ala sa o bag chiar prin toate gropile … cat o tine si apoi o schimb.
    Frana din fata nu prea am reusit sa o reglez sa nu mai atinga de o placuta .. cum o actionez se deregleaza iar .. oricum e aproape insesizabila atingerea.
    I-am mai montat o protectie de cadru in dreptul lantului .. cand mai sar o bordura sau mai trec peste vreo groapa mai sare ulei de pe lant si la culoarea alba nu prea da bine.

  • Protectie de lant mi-am luat si eu cand am luat-o. Mai mi-am luat doua atasabile albe care vin foarte bine si un ciclocomputer. Toata lumea o lauda 😀

  • salut!am si eu dracia asta:) din start am optat pentru alta furca(rock shox recon).e drept,i-a umflat „putin” pretul.furca asta se potriveste de minune cu bicicleta,avand exact aceleasi culori ca cele de pe cadru.estetic vorbind,e foarte faina bicicleta,mai faina ca-n poza:D legat de echipare,mi se pare foarte ok pentru banii astia,avand in vedere stilul de dat caracteristic bicicletei.franele mi se par ok,am considerat ca merita o sansa si deocamdata nu regret.transmisia putin rigida la inceput,dar sper ca dupa rodaj sa fie mai ok.un minus ar fi pedalierul pe patrat :|.de schimbatoare nu prea am ce sa zic,merg si gata.saua e putin cam tare „la inceput”:))una cu alta nu-mi pare rau pentru alegere.o sa mai revin si cu alte impresii dupa ce-o mai „forjez” putin(o am doar de o saptamna).foarte bun acest site.bafta in continuare la intrtinerea lui si toate cele bune!

  • Mi-am luat si eu whistler 2011, dar cand am avut o urcare mai serioasa prin padure, pe foaia mica si pe pinioanele 2-3-4 am observat ca imi scapa lantul sau are tendinta de a trece singur pe un alt pinion apoi cade inapoi -oricum este foarte enervant, oare care ar fi cauza tinand cont ca ieri a fos prima mea tura, ar trebui sa degresez lantul si apoi sa il
    ung sau e ceva defect de fabricatie, sau ar fi mai bine sa o las mai moale cu urcarile serioase pana se aseaza lantul – tinand cont ca am 90 de kg

  • Intr-adevar schimbatorul era, l-am dat o idee inspre exterior si merge perfect, intre timp am bagat-o putin la noroaie si furca nu mai face asa de mare galagie, sunt foarte multumit de bicicleta, totul merge perfect, singurul lucru de care regret este ca m-am grabit un pic deoarece de azi whistleru a intrat la promotie si costa 19 mil. , asta e… mai puneam ceva si imi upgradam furca de mai stateam 2 zile.

  • Pls help ! am nevoie de o bicicleta care sa reziste la burst-uri de acceleratie: pinion mic si foaie mare fara a se contorsiona vreuna din ele.

    Exista asa ceva ? Multumesc

  • Salut.

    Sunt realmente interesat sa achizitionez aceasta bicicleta. Doresc sa o utilizez preponderent in oras dar si in cadrul unor competitii (vezi Drumul Vinului Prahova, Padurea Comana s.a.m.d).

    Dealuri in principiu (includ fireste si portiuni de downhill), nu cred totusi ca ma apropii deloc de termenul extrem.

    Intrebarea mea pentru dvs este urmatoarea: Imi voi face treaba cu aceasta bicicleta sau este nevoie sa ma reorientez?

    Va multumesc.

  • Salut! Da, este ok bicicleta pentru probele mentionate de tine. Daca stai departe de trasee extreme, va face fata desi pe portiunile de urcare vei resimti greutatea mai mare a bicicletei. Va suporta cu placere un upgrade al furcii 🙂

  • Salut.

    Iti multumesc pentru raspunsul prompt. Ma repet, probele la care am participat nu au fost extreme dar am avut portiuni de downhill destul de solicitante, atat pentru mine cat si pentru bicicleta. Unghiul de coborare era mare si foarte rapid, pe o sufrafata cu o aderenta redusa. De asemenea erau suprafete plane dar cu mult pietris, chiar bolovani pe portiuni scurte unde trebuia pedalat rapid (daca vroiai un timp general cat mai scurt) iar pe alocuri zone in care suspensia bicicletei era supusa unor torturi la care ma gandesc daca acest Focus va rezista. Tot ce am descris pana acum nu mi se pare deloc extrem dar detaliez pentru a primi din partea voastra un raspuns si un sfat cat mai adecvat.

    Ce furca imi recomandati in locul celei originale? Aceeasi intrebare si in cazul pedalei respectiv angrenaj.

    Va multumesc mult si imi cer scuze pentru postul lung. Vreau sa cumpar cat mai repede o bicicleta pentru ca deja se anunta evenimentele pentru aceasta primavara si vreau sa fiu prezent peste tot. Multumesc

  • eu am acest model de juma de an si recunosc ca am chinuit-o un pic, fara nici o problema pana acum, eu am schimbat furca, am pus un rock shox tora SL deoarece furca originala e degeaba, am schimbat si pedalele, am pus unele din aliaj pe rulmenti care sunt si mai usoare si nu se deformeaza dupa 2 ore de pedalat ca si cele originale, eu zic ca isi merita banii, dar sa tii cont si de upgrade-u de furca – obligatoriu, oricum orice bike pana in 30 de mil are furca naspa, si tu o sa iesi sub aceasta suma si dupa ce schimbi furca

  • Salutare,

    Mi-am comandat si eu un Whistler 2011 si am o nelamurile in legatura cu discul de frana de 180mm. Pe site-ul Suntour scrie ca maximul recomadat pentru XCT V3 este de 160mm, sper sa nu fie probleme din cauza asta.

    Oricum am de gand sa-mi iau o forca noua pana la vara, as prefera una de 120mm , dar nu stiu daca asta e un lucru bun pentru cardul Whistler-ului. Stie cineva daca 120mm e prea mult ?

    Va multumesc.

  • Este in regula furca de 120 mm, n-o sa influenteze geometria cadrului negativ. Recomandarea de 160 de mm este pentru rezistenta furcii la franari. Dar nu am auzit pina acum de o furca distrusa din cauza puterii mai mari de franere a discului.

  • Salutare free Rider,

    De cateva zile am luat si eu bicicleta asta numai ca am o problema, suspensia scartaie ,dar nu e scartait de arc, eu presupun ca se freaca a garnitura aia de cauciuc.Ce pot sa ii fac?

  • Salut! Dacă ai achiziționat-o nouă, mergi cu ea la magazinul respectiv și semnalează-le problema. Dacă nu ai cum, poți pune puțin ulei pe brațe ca să-și mai dea drumul.

  • Salut, si eu sunt posesor de Whistler 2011, am 1500 km cu ea, fara probleme, in legatura cu scartaitul furcii eu am rezolvat cu putin ulei exacta pe garnituri si scartaitul a incetat, iar mai apoi am rezolvat definitiv problema prin schimbarea furcii

  • Salut!
    am si eu o intrebare: avand in vedere un raport echipare/pret cat mai bun,am ajuns in punctul in care oscilez intre cateva modele care sa nu depaseasca un buget de max 2200 lei:focusul prezentat care cu echiparea decenta pe care deje o are+ un viitor upgrade al furcii ar fi o alegere buna pt xc? vreau ca bicicleta sa fie rezistenta si sa ramana intro bucata in cazul in care o sa ia(si sigur o sa ia) o denivelare mai pronuntata in viteza(~20km/h).ar fi mai bun black hills-ul? celelalte optiuni ar fi impulse argentus, ram ht 1.2 sau cube aim disc. in cazul in care intra in vreo promotie poate chiar un cube analog disc :-??

  • Salut,
    Am un Whistler 2011 si i-am pus o furca Rock Shox Recon pe care am prins-o la promotie, asta dupa ce am trimis mail la Focus sa-i intreb daca e OK sa pun o furca de 120mm si mi-au zis ca nu. Merita si o Tora, daca prinzi oferta buna.

    Bicicleta rezista fara probleme la abuzuri, fac XC agresiv, cu viteze mari si drop-uri de pana la 80cm si am 85Kg. Dar trebuie sa o faci cu bun simt, si cel mai bun cadru/furca cedeaza la lovituri din unghiuri exagerate.

    Recomand un ghidon mai lat cu ceva rise pentru Whistler. Niste cauciucuri Continental X-King 2.4 fac minuni la departamanetul confort, absorb mult la presiuni in jur de 40 PSI.

    Daca ar fi dupa mine, la preturile de-acum, mi-as lua un Cube Aim Disc, cadrul e solid, are geometrie excelenta, finisajele sunt la o clasa sau doua deasupra celorlalte biciclete pe care le-ai mentionat si am vazut XCM-uri foarte abuzate, care inca rezista eroic. Parerea mea e ca Aim Disc e best buy la ora actuala.

  • Da aim disc e o oferta foarte tentanta insa are doar 24 de viteze, pe cand restul au 27…si aici am o intrebare:pinionul 8 unde vine montat?are mai multi dinti sau mai putini?daca are mai multi atunci da cred ca as cumpara cube-ul…insa echiparea lui e mai slaba decat a focusului, daca nu ma insel are schimbator acera si fata altus….parca as ramane pe focus,dar si imulse-ul argentus are echipare buna, mult peste concurenta si un pret mic, insa am dubii in privinta calitatii…

  • Multe biciclete ieftine sint facute sa ia ochii cumparatorului cu cate un schimbator mai bun, dar daca nu ai de gand sa faci performanta, chiar nu conteaza in viata reala ce scrie pe schimbator.

    Aim-ul are in plus fata de restul un cadru bun , roti solide, frane bune si e mai usor, 13,7kg vs 14,5kg la Whistler, asta se simte. Iar daca in timp mai schimbi cate una , alta ajungi lejer la o bicicleta sub 13Kg la un pret bun.

    Si daca iti permite bugetul , incerca sa comazi bicicleta cu alta furca montata si platesti numai diferenta, sint si la noi magazine care fac asta, trebuie numai sa intrebi.

    In final , alege bicicleta care iti place si dai drumu la pedalat , prea multa teorie nu ajuta la nimic 🙂

  • Am si eu o intrebare. Eu mi-am cumparat modelul 2011 si totul ok . Pana cand am intrat pe site-ul celor de la focus si am vazut ca vine echipat cu jante Alex x2100 si la mine scrie DTSWISS 465D. De ce oare ?

  • Da am cumparato noua de la RockBikeMountain pitesti si cand am fost sa imi aleg modelul mi-au aratato pe marosbike bicicleta. Si mia venit peste 2 zile. in Cutie a venit au ansamblato in fata mea.

  • Butucii sunt BlackComp. Totul in afara de jante e echipare standard. si vreau sa stiu de ce… Dar e bine ? adica Dtswiss 465D e mai bun ca Alex X2100 ?

  • Ca bine era daca aveam noroc sa primesc alta bicicleta.. Un focus raven 1.0 😀 .Multumesc pentru informatii. In legatura cu franele deja ma dezamagesc. o am dat 3 saptamani si deja nu mai tin. Recunosc am fost la 2 maratoane si deja nu mai tin cum trebuie. Furca inca merge dar trb facut upgrade.

  • Da, Alex X2100 sint duble si rezistente, sint foate multumit de ele, dupa cateva concursuri, XC agresiv, bunny hops de pe borduri inalte pe beton si gropi in asfalt luate cu viteza mare, nu prezinta nici o urma de slabiciune cu toate ca am 85 Kg.

    Dezavantajul e ca nu sunt printre cele mai usoare, dar au si suport pentru V-brakes, asa ca se pot vinde mai usor in cazul unui eventual upgrade.

  • Am achizitionat de curand aceasta bicicleta si are un defect, va rog sa imi spune-ti daca mai are cineva problema asta; cand tin amble maini pe ghidon si vreau sa prind viteza , ma ridic pe, pedale si trag de ghidon de partea stanga s-au dreapta , se aude un ‘scartait’ de undeva din fata si nu pot sa imi dau seama de unde, si acel ‘scartait’ mai apare spre ex. cand car bicicleta in casa pe scara blocului si o lovesc cu roata din fata de zid dar nu foarte tare, se aude dinou.
    Am incercat sa strang surubul care tine furca si cele de la pipa mai tare, dar ‘scartaitul’ dispare pentru un timp, iar dupa ce merg cateva ore cu ea, reapare.
    Multumesc.

  • @ edd_lg, m-am gandit si la varianta ca distantierele ar fi devina. O sa incerc sa mai slabesc si sa nu strang asa tare, sa vad ce se intampla.
    Merci de hint.

  • Gabriel: Ce am explicat eu nu are treaba cu discul de frana. Zgomotul vine din zona distantierelor de la ghidon si s-a redus odata cu schimbarea ghidonului ( am pus unul mai lung) si nu mai face asa tare cum facea inainte, dar totusi mai persista putin. Cineva mi-a zis ca o sa dispara de tot daca schimb pipa pentru ghidon cu una mai calitativa .

  • @ Taoo , asta se intampla daca nu respecti regula Nr.1 a biciclistului roman : „nu-ti lasa biticlu nesupravegheat, chiar si incuiat”.

    A mea rezista eroic, fara nici o problema de 2 ani, chiar alaltaieri am fost la Liman Bike Race, una din cele mai spectaculoase curse de XC din tara.

  • Salutare !! Am si eu o bicicleta exact ca cea de mai sus cumparata de noua din magazin in 2012 . Am toate actele . Stie cineva cat este valabila garantia??

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

10 − eight =