Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Bicicleta sau motocicleta? Este prima intrebarea pe care ti-o adresezi cand iei contact vizual pentru prima data cu acest vehicul cu doua roti. Desi seamana izbitor cu o motocilceta super light, este defapt o bicicleta electrica, ce beneficiaza de componente de biciclta, de la frane pina la cauciucuri.
Intr-adevar, putem afirma ca arata bine, desi este un model de nisa si va dura ceva timp pina acesta va fi acceptat sau nu de catre cumparatori. Un pasionat de biciclete, nu va accepta niciodata sa fie pus in miscare de un motor electric pe cand unul lenes va fi total incantat de idee. Deci, parerile sunt impartite in comunitatile de bikeri.
Principalul avantaj al acestei biciclete electrice, este ca poate fi condusa fara permis de catre oricine, indiferent de varsta. Cantareste doar 45 de kg, o greutate decenta pentru a o putea manevra prin oras sau in garaj. Cu urcatul in lift, suntem un pic sceptici, dar nimic nu poate fi exclus. Bicicleta electrica Elmoto HR-2 ofera o autonomie de rulare de 65 de km, suficient cat sa-ti rezolvi treburile prin oras, dar cum aceasta nu este dotata si cu pedale (cel putin nu exista nicio specificatie in acest sens) ne intrebam, oare cum iti poti continua drumul daca ai ramas cu acumulatorii descarcati in mijlocul intersectiei.
Elmoto este produsa in Germania si beneficiaza de ultimele inovatii in domeniul motoarelor electrice pentru biciclete si al acumulatorilor. Dispune de un cadru din aluminiu ranforsat ce cantareste foarte putin. Furca este oferita de Marzocchi, modelul 888 cu o cursa de 170 de mm. Franele sunt Magura hidraulice iar cauciucurile Schwalbe Crazy Bob cu o dimesniune de 24′.
Aceasta bicicleta electrica se vrea printre altele a fi un gadget cool, care ar trebui sa tineasca fix spre cumparatorii tineri. Acestia se vor bucura de un produs eco-friendly, de costuri de exploatare extrem de reduse – producatorul declarand ca o incarcare completa a bicicletei nu costa mai mult de 40 de centi, adica 0,40 euro.
Cum va evolua piata de biciclete electrice in Romania, ramane de vazut. Preturile sunt momentan accesibile doar celor care sunt pregatiti sa investeasca intre 800 si 2.000 de euro intr-o biciclceta electrica. Iar acestia nu sunt multi. Avantajele acestor biciclete se refera la economii majore de bani, in cazul in care sunt folosite ca substitut pentru automobile. Freerider sustine aceste biciclete si datorita faptului ca sunt eco-friendly, pe de alta o bicicleta electrica scutindu-te de efortul de a pedala, ceea ce nu este tocmai in regula. Piata acestor biciclete electrice cunoaste o evolutie in vest, numarul bicicletelor vandute fiind pe crestere mare de la un an la altul. Probabil, pe viitor, vor deveni populare si in Romania, problema actuala fiind ca nu exista niciun dealer de astfel de biciclete si nimeni care sa le promoveze sau sa le scoata in evidenta avantajele.
Ne bazam totusi si pe parerea ta, iar cu aceasta ocazie te invitam sa lasi mai jos un mesaj despre cum vezi tu evolutia acestor biciclete pe piata locala din Romania.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
este interesanta inventia, insa pe mine m-ar lipsi de placerea pedalatului si a saritului peste borduri, canale si gropi ;))