Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Răzvan Ghiță a construit printre altele, chopper-ul Alexandrei Stan, bicicletă care apare dealtfel în ultimul videoclip al vedetei autohtone. Pentru că nu se află la prima bicicletă construită handmade, am dorit să pătrundem în creațiile lui Răzvan punându-i diverse întrebări despre realizările sale. În acest interviu poți citi mai multe despre una dintre cele mai importante preocupări din viața sa.
1.FreeRider.ro: Salut Răzvan! Este construirea de bicicletele cu adevărat cea mai importantă preocupare a ta?
Salut, aș putea spune că recondiționările și construirea bicicletelor sunt mai mult decât o activitate importantă. Este un hobby, o adevarată plăcere ce a devenit un ”virus prietenos” care mă îndeamnă mereu, în fiecare zi, la creație. Deocamdată construirea bicicletelor este mai presus de toate în programul meu de zi cu zi. Bineînțeles, familia și prietenii au prioritate întotdeauna.
2.FR: Crezi că ai putea să-ți faci un trai bun din această potențială viitoare afacere? Există piață de desfacere pentru bicicletele custom made în România?
Majoritatea timpului, chiar și când construiesc o bicicletă, mă gandesc cum să mă dezvolt pe piață, cum să ”cresc” prin construcția de biciclete și să trăiesc din ceea ce fac. Spun asta deoarece nu am găsit momentan un loc de muncă stabil sau benefic pe specialitatea facultății ce am absovit-o. Am absovit ca Inginer al Facultății de Știința și Ingineria Produselor Alimentare-Galați, specialitatea Controlul și Expertiza Produselor Alimentare (4 ani la zi). Pot spune că există și acele situații grele, impasuri, când cred că nu am nici o șansă să fac pe viitor ce îmi place, dar mă autoconsolez.
În același timp, ambiția de a găsi succesul mă energizează și imi spun mereu că pot trăi din ceea ce fac acum pe viitor. Piața de desfacere a bicicletelor custom este redusă, dar sfârșitul anului 2011, începutul lui 2012 și prezentul m-au surprins plăcut. Multă lume m-a contactat pentru realizarea de noi modele personalizate, iar proiectele sunt în desfășurare începand cu luna martie 2012.
3.FR: Cum ai ajuns să construiești chopper-ul care-și face apariția în videoclipul Alexandrei Stan?
Chopperul din videoclipul Alexandrei Stan a fost realizat la o săptămână dupa ce am luat licența. Era un proiect ce îl aveam planificat de ceva timp. Bicicleta nu a fost făcută special pentru acel videoclip. Am vrut să o pastrez inițial, să o fac pentru mine, dar din curiozitate am pus-o la vânzare. Unul din scenariștii ce se ocupa de videoclipul One million m-a contact la câteva luni.
Numărul de telefon l-a luat din site-urile de anunțuri diverse unde postasem bicicleta de vânzare. Mi-a spus că este ce și-ar dori pentru noul videoclip, că este ceva unicat și am bătut palma.
4.FR: Ce fel de biciclete construiești? Și de asemenea, aș dori să știu cât de mult ai reușit să-ți extinzi portofoliul.
Acum 6 ani de zile, când această pasiune mi-a intrat în sânge, nu construiam nimic. Doar recondiționam Pegas-uri model Kent și cursiere. Apoi le vindeam prin intermediul site-urilor de licitații românești sau prin intermediul anunțurilor clasice. În urmă cu 2 ani de zile am început să construiesc biciclete ”de la zero”.
Am început prin a construi un chopper și l-am vândut la o saptămână după. Apoi m-am axat și pe biciclete tip cruiser. Un domn din București a fost încântat de proiectele ce le realizasem și a vrut ceva deosebit pentru soție. Aceea a fost prima bicicletă custom. Apoi lumea dorea Pegas-uri custom, choppere custom și cruisere de asemenea personalizate. Acum realizez cam orice tip de bicicletă.
5.FR: Pegas-ul prezentat pe site-ul tău este recondiționat. Cât durează acest proces de recondiționare și cum se realizează? Am dori să știm pe scurt etapele desfășurării procesului.
Toate Pegas-urile de pe site sunt recondiționate. Nu am drepturi de autor să le construiesc și nici nu aș putea să le fac exact cum erau ele. Un proces de recondiționare poate dura până la o săptămână sau două, depinde de client și de customizări. Orice recondiționare începe prin dezasamblarea totală a bicicletei până ce cadrul ramâne gol, fără nici o piesă atașată. Cadrul se sablează pentru a îndepărta orice urmă din vechea vopsea, apoi se poate iniția procesul de vopsire.
Celelalte piese sunt curățate până ce capătă aspectul inițial de fabrică. Piesele de uzură sunt înlocuite cu unele noi deoarece se dorește ca bicicleta să funcționeze ca una abia scoasă de pe porțile Tohanului. Apoi bicicleta poate fi reasamblată pas cu pas. O etapă foarte dragă mie, în afara vopsirii, este retapițarea șeii tip ”banana”. Aceasta o retapițez doar cu piele de diferite culori (negru, gri, maro dar și culori mai speciale precum argintiu, auriu, roșu, bej).
6.FR: Când construiești un chopper, lucrezi pe un cadru gata sudat sau te ocupi tu de modelarea țevilor, îmbinări și suduri? Dacă da, ce fel de ustensile folosești? Țevile sunt mufate sau sudate?
Chopperele și alte modele sunt construite de la zero. Nu folosesc alte cadre de bicicletă pe care să le tai sau să le comand gata făcute. După ce am designul aprobat de cumpărător, realizez o schiță în mărime naturală a bicicletei pe carton. Apoi încep să modelez țeava și metalul astfel încât să respecte acea formă și dimensiunile aferente șablonului. Îmbinările sunt de mai multe tipuri, dar nu folosesc mufe deoarece sunt un standard.
Sudura tot eu o fac, folosesc un aparat de sudură ce utilizează procedeul MIG/MAG, iar indoirea țevilor se realizează cu o presă specială de îndoit țevi cu o capacitate de îndoire de 12 tone. De asemenea mai folosesc flexul, ciocanul, nicovala, menghina, roata englezească, sudura TIG, unelte de prelucrare a fierului prin metode clasice și un element simplu: forța brută. Uneori îmi construiesc și chei speciale pentru diverse etape ale construcției.
7.FR: Care este proiectul tău preferat din toate cele realizate până acum?
Proiectul meu preferat este bineînțeles, chopperul ”Poseidon” din videoclipul Alexandrei Stan dar și cursiera hand made denumită ”Speeding Bullet ” pe care am construit-o pentru mine. Totuși am pus-o de vânzare deoarece doresc să achiziţionez un nou aparat de sudură mai performant. Pentru cei interesaţi acesati site-ul : http://pegas.freewb.ro direct în linia de URL a browserului.
8.FR: Poți oferi clienților un proces individual de vopsire al bicicletei? La vopsea personalizată mă refer (modele, desene etc.)
Desigur, prinicpala cerinţă este vopseaua custom. Pot realiza simboluri, desene şi anumite efecte de vopsea precum imitarea mahonului sau a fumului de țigară (smoke effecte). De asemenea un client a dorit ca bicicleta lui să pară ca fiind udată de ploaie şi așa s-a născut un nou efect de vopsea numit de mine ”rain drop effect”. Nu pot spune cum se realizează aceste efecte.
9.FR: Poți să ne divulgi un preț orientativ pentru o bicicletă construită de tine?
Prețurile variază. Nu pot spune un pret concret deoarece acesta diferă în funcţie de modele şi personalizare. Dar pot spune un interval de preţ ce se situeaza între 550-1200 ron. Unii cumpărători excentrici sau persoane foarte pretenţioase au investit şi 3500 ron în bicicleta Custom Made.
10.FR: Cum pot intra în legătură cei care inteționează să-și achiziționeze o bicicletă custom made?
Persoanele interesate de achiziţionarea unei biciclete Custom Made Bicycle by Ghiţă Andrei Răzvan pot avea mai multe opţiuni:
Pot sa aceseze site-ul creat gratuit http://pegas.freewb.ro prin introducerea directă a acestuia în linia de URL a browserului de internet. Acolo vor găsi secţiunea ”scrie-mi un mail”.
Deasemenea pot accesa urmatorul link de facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100002894898931 sau ma pot găsi la urmatorul număr de telefon si adresa de mail mai jos menţiomate:
0763999159; razvanel_111[at]yahoo.com
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Bravo! Felicitari! Vad ca incet-incet se dezvolta o astfel de piata in Romania. Ma refer la bicicletele handmade, desigur.
Felicitari! Il cunosc personal pe acest baiat. Pana acum doar pasiunea pentru ceea ce face il determina sa mearga mai departe. …si da, cu adevarat, creatiile sale sunt handmade, unice si foarte personale!
Felicitari!!!! Sunt unul dintre clienti lui si sunt foarte multumita de pegasul reconditionat de el.Mult noroc in continuare si sper sa mai auzim de tine.
@ elisa
ce abureala…lauda multa pentru cel care ti-e iubit.
haha „si sper sa mai auzim de tine”
voi chiar credeti ca toata lumea este proasta
Se vede ca esti sconcs dupa denumire.Afirmatia ta pute.Vezi pe facebookul Custom Made Bicycle si vezi cui i s-a vandut pegasul galben.Daca esti tantalau, asa mori.
haide pa!
acest constructor este un mare sarlatan,minte mult de tot.
exemplu clar:mincinosul a cumparat un cadru Pegas 3328 de pe siteul okazii.ro (cadrul mai este si acum de vanzare tot pe siteul okazii.ro)
a completat cadrul cu piese (roti,ghidon,furca,saua)si se jura ca este ultimul Pegas iesit pe banda de la fabrica Tohani.
in plus garanteaza ca toate piesele sunt originale romanesti.
Si multe minciuni de trei lei..
Domnule constructor te rog sa demonstrezi aici cat de originale sunt urmatoarele piese de pe Pegas 3328 fabricat in 2006:
-aparatoare lantz
-saua
-pedale
-furca
-ghidon
-roti
constructorul fals spune ca bicicleta a fost ambalata in hartie cerata..ceea ce iarasi este o minciuna sfruntata,bicicletele Pegas nu au fost niciodata in hartie cerata.
vanzatorul cadrului de pe okazii.ro spune acelasi lucru in prezentarea cadrului dar in poze cadru pare chiar ambalat de fabrica in hartie maro.Acum naiba stie pe cine sa mai crezi??
Oricum omule fals constructor si mincinos..ceea ce faci tu aici este inselatorie si se pedepseste penal.
Vinzi ceva care nu este ce spui tu.
AM avut cateva Pegasuri noi pe vremea lui Ceausescu si stiu cum si cu ce se mananca,in plus vezi ca aveau si frana de mana bicicletele
Ai uitat sa cumperi si frana de mana de pe okazii.ro ..poate asa era treaba ,mult mai originala.
Sunt curios daca afirmatia mea pute draga,asa cum ai afirmat mai sus.
Daca inca mai pute eu pot sa mai dezgrop niste informatii care chiar ti-ar strica de tot reputatia
asa ca ai grija…cu minciuna si sarlatania nu faci nimic intreb BIKERI
Salutare,
Ca sa nu fie problema si sa se lamureasca lumea , pot spune ca eu vand cadre pe okazii de pegas 3328.Acum nu stiu ce aveti voi de impartit aici dar pegasul 3328 s-a vandut si la uzina Zarnesti asa cum era in pozele din anunturi.Se faceau cu acele piese pe ele care probabil ca sunt chinezarii pentru ca uzina nu avea bani de realizarea a lor si le cumpara de unde erau mai ieftine.Astfel isi mai trageau si ei bani.Le asambla acolo si le vindeau.Nu e vina domnului ca cei de la fabrica au folosit piesele acelea.El probabil asa l-a cumparat si asa l-a dat mai departe, nestiind ca fabrica a fost un pic smechera.De mentionat ca pe seria cadrelor scrie 2005 nu 2006, probabil ca a gresit ce a scris in anunturi.
Sconcsul ,numele lui adevarat Adrian Radulescu, nascut in 30.11.1978 este un prieten vechi nehotarat care a vrut sa cumpere o bicicleta de la mine si apoi nu a mai luat-o.
I-am returnat banii( am ordinul de plata drept dovada facut in data de 14.febr.2012) si acum vad ca se tine de capul altora.Probabil cand vulpea nu ajunge la struguri spune ca sunt acri.Hai fas.Vorbeste cu peretele!
Super tare biclele Custom Made Bicycle, eu am luat un pegas alb de la Razvan, nu am avut probleme cu el pana acum si sper sa nu nici vara asta .Este customizat asa cum mi-am dorit.L-am vrut fara sa lunga , abia astept sa vina calduraaa.Asfalt uscat tuturor.Jos palaria Razvan!!! La mai multe bitze !!!Succes
Foarte tare cursiera hand-made si desigur chopperul.Daca as avea bani as lua-o dar m-as multumi si cu un pegas.Succes in continuare
ai un tupeu extraordinar numitule GHITA ANDREI RAZVAN.Acum ca esti incoltit joci la cacealma:))
Ahh..ce ti-o coc eu cand ti-e lumea mai draga,am inca cativa asi in carti dar mai astept.
Interesanta strategie ti-ai facut:joci la mai multe maini-raspunsuri-linguseli etc
Dar cum ziceam mai devreme-o sa demonstrez cine este cu adevarat acest sarlatan.
Are cineva pe-aici set cauciuc BMX cu banda alba , dim 20 x 2.1 sau 1.85?
Pentru Sconcsul :
Se verifica IP si se baneaza in cazul in care s-a scris de mai multe ori de pe acelasi IP.
In cazul de mai sus IP-urile difera deci NU VAD PROBLEMA daca lumea apreciaza ce face GHITA ANDREI RAZVAN.
Singura problema esti tu care postezi aiurea.Lasa omul sa isi vada de treaba lui ca nu ai nici un drept sa tragi la raspundere pe altii.
Don canali a explicat mai sus ce s-a intamplat deci situatia e lamurita.
pentru Don Canali……..am vazut un anunt mai vechi referitor la o bicicleta Move de vanzare si ma interesa daca mai este de actualitate. De asemenea m-ar interesa un model de frana de fata cu tija pentru acest model. Astept un semn pe adresa de email: [email protected]
va spun cu durere in suflet ca acesti constructori de azi sunt doar mici diletanti care incearca si ei marea cu degetul…sunt constructor de bicicletede de la virsta de 14 ani si am la activ cargao bikeuri . si full suspention de pe vremea lui ceausescu cu piese facute la strung (ucenicia mea a fost de strungar) de la nipluri de spite , spite si alte piese ca tije de sea si chiar pedale hand made pe rulment ghidoane si pipe ascendente toate din teava sau material brut…asa ca acesti copii rasfatzati cu piese de a gata pe care le cumpara dupa net sau magazin s-a cam saturat lumea de ifosele lor …mihai