Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Tern este un producător tânăr, dar cu baze solide. Asta, deoarece noua companie a fost formată de mai mulți foști angajați ai Dahon. Bicicletele ce au rezultat din înființarea noii companii sunt mai mult decât atractive, cei de la Tern mizând pe un segment ușor diferit decât cel pe care mizează Dahon: produse ceva mai scumpe, dar cu finisaje mai bune și poate că este o părere subiectivă, dar cu un design mai reușit și cu multă atenție la detalii.
Cadru/Aspect
Pliabila Tern Eclipse P9 pe care am avut-o la dispoziție, a reprezentat o companie ideală timp de 3 săptămâni pentru deplasările prin oraș. Roțile de 24 de inch, reprezintă un compromis ideal între viteză de deplasare și dimensiuni compacte după pliere. Apoi este vorba de poziția pe această bicicletă: reglajul ghidonului poate fi făcut după bunul plac sau chiar după starea de spirit. Îl poți ridica foarte mult atunci când ești leneș sau îl poți coborî atunci când vrei să gonești. Iar totul, se poate realiza în mai puțin de 30 de secunde. Prin urmare, este greu de vorbit despre poziția pe bicicletă, dat fiind faptul că aceasta poate fi modificată oricând, dar sper totuși că nu în timp ce pedalezi.
Finisajele cadrului sunt așa cum spuneam și mai devreme, de excepție. Practic, ceva mai bun în clasa bicicletelor pliabile nu ai cum să obții, nici măcar de la bicicletele mult mai scumpe. Sudurile sunt realizate exemplar, calitatea vopselei și a lacului este foarte bună și chiar accesoriile, precum portbagajul (Biologic) sau apărătorile (SKS) nu lasă loc de comentarii.
Plierea se realizează rapid, iar sistemul poartă denumirea de N-Fold deoarece în procesul de pliere, bicicleta ia forma literei N. Roata de față trebuie întoarsă la 180 de grade, pentru ca furca să poată fi lipită cu ajutorul unui magnet de basculă. Rezultă astfel un pachet compact, ușor de transportat.
Nu în ultimul rând, aș dori să spun câte ceva și despre manevrabilitatea lui Eclipse P9. Deși este o bicicletă destul de lungă, aceasta rămâne foarte agilă. Unghiul foarte drept al headtube-ului poartă întreaga responsabilitate pentru această specificație, completată de anvelopele rapide sau de lățimea ghidonului, ceva mai lat decât cel al unei pliabile obișnuite (590 mm).
Echipare
Frânele pe disc sunt cele care se fac pentru prima dată remarcate. Deși pe aceastea nu este trecut niciun brand, am o vagă bănuială că ar fi vorba de un set mecanic de la Promax. Cu discuri de 160 de mm și manete de frână Avid FR5, acestea își fac treaba foarte bine pentru opririle în oraș.
Sistemul de transmisie cu o foaie și nouă pinioane este alcătuit dintr-un angrenaj Kinetix Supra, dintr-o casetă Sunrace și un schimbător Neos. Suntour Neos. Nu sunt prea sigur de câte dintre aceste brand-uri ai auzit, dar crede-mă, pe lângă faptul că schimbările se produc destul de lent, sistemul de transmisie a funcționat fără reproș.
La capitolul confort, manșoanele foarte late, gândite să-ți ofere un sprijin corespunzător pentru podul palmei, sunt de lăudat. În schimb șaua nu a fost prea inspirat aleasă, dat fiind faptul că bicicleta este gândită pentru distanțe medii. Confortul acesteia lasă de dorit după aproximativ 10 km de pedalat. Dar poate fi oricând înlocuită, ceea ce-ți și recomand să faci.
Anvelopele Schwalbe Kojak oferă suficient confort și o viteză mare de rulare. Foarte mare. Atât de mare, încât dacă le umfli la presiune maximă, sunt suficiente 5 rotații complete ale pedalierului pentru a lăsa bicicleta pe liber pentru următorii 100 de metri.
Cireașa de pe tort se află în ghidonul lui Eclipse P9. Dacă vei căuta în partea dreaptă, vei găsi un capac de ghidon mult mai lung, ce adăpostește o sculă cu trei capete de imbus (4, 5 și 6 mm). Oricând de folos, mereu de găsit în același loc.
Concluzie
Cei 4.000 de lei pe care Tern îi cere pe această bicicletă posibil să pară o sumă mare pentru o pliabilă. Gândește-te totuși că în această sumă obții o bicicletă foarte manevrabilă, mai mult decât suficient echipată pentru oraș, rapidă și care poate lua oricând locul uneia cu roți de 28 de inch. În plus este și practică, fiind dotată cu un portbagaj în partea posterioară și gata oricând să primească unul nou pentru partea anterioară a bicicletei.
Dacă te decizi pentru un Tern, o faci pentru că această bicicletă respiră calitate iar faptul că primești o echipare bogată înseamnă că nu vei plăti doar brand-ul ci vei plăti pentru o bicicletă solidă, care reușește să întoarcă priviri pe stradă.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Cine este importatorul oficial Tern in Romania?
Multumesc