Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Gama Mid-Level SLX a producătorului japonez Shimano și-a câștigat admirația și reputația datorită calității bune raportată la prețul la care sunt oferite componentele din gamă. Iar angrenajul Shimano SLX M660, versiunea 2011, nu face nicio excepție.
De ce spun asta? Pentru că noul angrenaj Shimano SLX denotă calitate, ce poate fi observată cu ochiul liber. Finisajele sunt realizate foarte bine, iar utilizarea a două culori pentru brațele goale pe interior acordă o notă de sportivitate, indiferent pe cel fel de bicicletă vei instala acest angrenaj. Partea nevopsită (argintie) a angrenajului va masca perfect eventualele zgârieturi ce pot apărea în urma pedalării pe trasee pline de noroi. Apoi este vorba de opțiuni: poți alege un angrenaj cu două sau trei foi. Cel cu două foi beneficiază în plus și de o protecție menită să ascundă foile de eventuale lovituri ce pot fi încasate sub bicicletă.
Am pedalat pe un angrenaj cu 3 foi ce beneficiază de aceeași tehnologie Hollowtech II ca și angrenajele Deore, XT sau XTR. Montarea este joacă de copii dacă ai cheile corespunzătoare, iar axul gol asigură o greutate mai mică. Foile pot fi demontate cu ajutorul unei chei de tip Torx 20 iar dacă nu vrei să utilizezi foaia cea mare o poți înlătura în mai puțin de 3 minute. Foaia mică și cea mijlocie sunt perforate, contribuind și ele la greutatea redusă a angrenajului. Foaia mijlocie este ranforsată cu nylon, asemenea produselor mai scumpe. Iar dacă tot discutăm de cele 902 grame ale angrenajului (cu tot cu Bottom Bracket S- BB70), putem lesne să ne dăm seama că acesta nu cântărește decât cu 50 de grame mai mult față de Shimano XT.
Modelul 2011 a fost creat pentru utilizarea cu lanț HG-X, ceea ce îți va mări investiția dacă vei dori să-l înlocuiești, dar oferă avantajul unor schimbări foarte line. De asemenea lanțul HG-X este mai ușor decât un HG obișnuit. Dacă utilizezi și un schimbător de foi din aceeași gamă, te vei bucura de performanțe și mai crescute.
Partea cea mai interesantă este aria largă de utilizare a acestui angrenaj. Asemenea lui Shimano XT, pe care-l poți vedea prezent atât pe o bicicletă de Enduro cât și pe una de Trial, SLX se pretează atât la probe extreme cât și la cele mai puțin extreme. Iar pe lângă durabilitate este recomandat și de greutatea scăzută.
Prețul de aproximativ 600 de lei este mai mult decât decent raportat la tot ceea ce oferă acest angrenaj. Și cu siguranță îți va da de gândit atunci când vrei dori un angrenaj Shimano XT. Pentru că-ți oferă în mare parte aceleași avantaje ca și produsul high-end dar la preț de mid-level.
Greutate : 902 grame (inclusiv Bottom Bracket)
Utilizare : Cross Country, All Mountain
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Am varianta 2010 pentru 9 viteze, deci HG, si pot spune ca tehnologia Hollowtech II face diferenta fata de patrat sau octalink. De asemenea greutatea bicicletei a scazut cu 400g :)!
Raport calitate pret optim pentru un angrenaj de MTB!
Poate vedem SLX pe bicicleta de trail, ca pe una de trial sansele sunt de la foarte rare in jos.
Shimano XT pe bicicleta de trial. Ai inteles bine. 🙂 Nu trail (poteca). Vezi Dominik Raab.
Am un angrenaj slx de vreo 2 ani jumate. In tot acest timp nu a necesitat decat o schimbare de vaselina. A incasat niste lovituri (deci zgarieturi), foile s-au cam tocit. Chestiile normale. Pretul nu este asa de mare daca il comandati de pe net – in jur de 100 de euro. Nu inteleg de ce i-ati dat un punctaj asa scazut. Chiar nu exceleza la nimic?
4 stele ti se pare un punctaj scazut? Nu se numara printre cele mai usoare angrenaje, nu este finisat de top si nici nu beneficiaza de brate din carbon (evident si pretul este mai mic decat un angrenaj de top). L-am punctat asemenea angrenajului Shimano XT din 2009. Reiese faptul ca este un angrenaj bun, iar toate bicicletele/componentele testate de noi ce au obtinut peste 3 stele sunt (foarte) recomandate pentru achizitionare.
Intre monoblocul(butucul pedalier) pe patrat conic sau octalik nu exista diferente,dar intre cele 2 mentionate anterior si Hollowtech 2 da exista.Angrenajul Holowtech are axul pedalier incorporat in bratul foilor iar rulmentii sunt exteriori(fiabilitate ridicata fiind pozitionati langa brate) si nu interiori ca la patrat sau octalik.Totusi este o achizitie scumpa dar rentabila intr-un fel.