Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Marca Lapierre este cunoscută în lume, dar în România este mai degrabă „exotica”, brandul fiind aproape inexistent printre pasionații de bicicletă. A fost o perioadă când marca era importată, după care a urmat o lungă pauză. Până în decembrie 2019 când Lapierre a fost din nou importată oficial, de data asta de KeroBike. Lapierre este un brand francez cu o istorie serioasă ce începe în 1946 în Dijon, cursierele fiind prezente inclusiv în curse mari precum Turul Franței.
Cu ocazia câtorva ture de mtb și cursieră făcute în zona Odorheiul Secuiesc, i-am vizitat pe cei de la KeroBike pentru a vedea de aproape bicicletele Lapierre colecția 2020, pregătite să ajungă în magazine. Pentru început vorbim doar de cursiere.
În oferta importatorului KeroBike, pentru 2020 vom avea pe piață 4 modele de cursiere, cu prețuri între 7.000 și 12.400 lei, trei de nivel „Endurance” – pentru confort pe distanță lungă și una de nivel „Performance” – pentru cățărări și aerodinamică. Toate doar variante cu cadru din carbon. Vorbim de patru modele care vor fi pe stoc în România, însă la comandă este disponibil orice model din gama Lapierre, dacă acesta este pe stoc în Franța.
Lapierre Sensium 300 – Endurance
Gama cursierelor Sensium cu cadru din carbon, pentru că există și Sensium din aluminiu, are o geometrie gândită să ofere ciclistului confort pe distanțe lungi. Asta înseamnă unghiuri la cadru mai „iertătoare” și un carbon împletit în așa fel încât să fie mai compliant, mai confortabil. Asta poate însemna rigiditate mai mică însă absolut suficientă pentru a nu avea pierderi de putere între pedală și roată. Echiparea pentru Sensium 300 este alcătuită din groupset Shimano Tiagra cu 2×10 viteze, foaie 50x34T, pinioane 11-34T, jante Mach1 CFX cu butuc Shimano, anvelope Continental Ultra Sport 2 SL 700×25, șa Selle Italia X3 Boost și cockpit Lapierre (ghidon, ghidolină, pipă, tijă șa). Greutatea anunțată este de 9 kg, mărimile disponibile sunt XS, S, M, L, XL și XXL, iar prețul este de 7.045 lei.
Lapierre Sensium 300 Disc – Endurance
Lapierre Sensium 300 Disc este identică cu modenul 300 însă, după cum și numele spune, este echipată în plus cu frâne hidraulice pe disc, Shimano Tiagra, discuri față-spate de 140 mm diametru și plăcuțe de frână cu radiator. Mai avem o diferență și în privința roților, 300 Disc fiind echipată cu jante Mach1 Gravel 17. Mărimile de cadru sunt aceleași, iar greutatea anunțată este de 9,5 kg. Prețul este de 8.510 lei.
Lapierre Sensium 600 – Endurance
Lapierre Sensium 600 are același cadru ca varianta 300, în privința geometriei și tipului de carbon, însă echipare mai bună. Vorbim deja de groupset Shimano Ultegra cu angrenaj 50-34T și pinioane 11-34T, roți Mavic Aksium, anvelope Continental Ultra Sport 2 SL 700×25, șa Fizik Aliante R5 și cockpit Lapierre (ghidon, ghidolină, pipă, tijă șa). Mărimile disponibile sunt XS, S, M, L, XL și XXL, iar prețul este de 10.510 lei.
Lapierre Aircode SL 500 – Aero
Lapierre Aircode diferă față de Sensium nu doar prin nume și echipare ci și geometrie. Gama Aircode este gândită să „taie” aerul, cursiera fiind proiectată să fie cât mai eficientă pe urcări și cât mai aerodinamică. Echiparea începe cu groupsetul Shimano 105 cu angrenaj 52-36T și pinioane 11-28T, roți Mavic Aksium, anvelope Continental Ultra Sport 2 SL 700×25, șa Fizik Arione R5 și cockpit Lapierre (ghidon, ghidolină, pipă, tijă șa). Mărimile disponibile sunt XS, S, M, L, XL și XXL, iar prețul este de 12.470 lei. Deși cursierele aero sunt în general mai grele, datorită cadrului mai robust care trebuie să fie mai rigid, Aircode este mai ușoară decât Sensium, greutatea anunțată fiind de 8,2 kg.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.