Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
După ce Lapierre a introdus în ultimii doi ani pe bicicletele lor de trail şi all mountain suspensia electronică inteligentă compania a regândit de la zero sistemul în aşa fel încât să fie mai simplu şi mai eficient. Compania este extrem de mândră de realizare şi spune că „este posibil să fie cea mai importantă inovaţie (a lor) pentru viitoarele biciclete.”
Aşadar de ce este atât de specială suspensia Lapierre e:i? Simplu spus pentru a ajusta suspensia spate shock-ul foloseşte senzori de acceleraţie în furcă pentru măsurarea vitezei şi intensităţii impacturilor în raport cu frecvenţa pedalării.
Pentru a camufla cât mai mult partea electronică noul e:i Shock Auto nu dispune de un computer pe ghidon în sensul tradiţional. Creierul sistemului este integrat în pipă acolo unde va fi şi mai bine protejat în caz de căzătură.
Noul sistem dispune de două moduri, Auto şi Manual cu trei niveluri de sensibilitate identificabile după culori. Cadenţa minimă de asemenea a scăzut de la 45 la 35 rpm. În plus faţă de interfaţa mai prietenoasă Lapierre a creat şi o nouă baterie care este acum mai mică oferind 25 de ore de pedalare la o încărcare de 1,2 ore. Bateria anterioară ocupa spaţiul unui bidon de apă. Mecanicii de asemenea vor aprecia faptul că sistemul are acum doar 2 fire în loc de 3. Conectorii noi şi interfaţa plug and play ar trebui să facă asamblarea şi întreţinerea uşor de realizat.
Cât priveşte specificaţiile, Lapierre a făcut câteva schimbări majore pentru anul acesta. Toate bicicletele vor beneficia de tijă de şa reglabilă cu excepţia modelului entry level XC Maraton Zesty TR 329. În plus nu vor mai exista roţile Easton ci doar Sram Roam şi Rail sau Race Face Turbine. De asemenea frânele Formula au fost înlocuite din 2015 cu Sram Guide sau Shimano Ispec la care se adaugă cockpit-ul Nico Vouilloz Signature care include pipa rigidă şi uşoara 7075 CNC.
Dar poate cel mai interesant upgrade este faptul că pe modelele Lapierre Zesty cu suspensii de 150mm vom găsi furca RockShox Pike 35mm în locul furcilor de 32mm.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.