Acum citesti
Glosar: ce înseamnă Snake Skin, Black Chilli sau Single/Dual Ply?

Producătorii de anvelope obișnuiesc să marcheze câte o denumire greu de înțeles pe propriile lor produse, fiind de regulă vorba fie despre un cuvânt, fie despre o alăturare de cifre și litere. Toate acestea însă nu-s hieroglife ci au o semnificație, pe care o să v-o explicăm în cele ce urmează, în ordine alfabetică.

denumiri-anvelope-bicicletaContinental

conti-race-sportBlack-Chilli-Compound – se referă la compoziție, doar modelele de top fiind dotate cu această tehnologie și doar modelele produse în Germania. Continental utilizează un singur compound pentru anvelopele sale.

Pure Grip Compound – este un mix de gumă, plasat sub Black Chilli din punct de vedere al performanțelor, dar care deservește o gamă foarte largă de nevoi, de la bicicletele de munte la cele de șosea. Anvelopele cu acest compound sunt fabricate în Asia și pot fi regăsite în gama Performance.

Race Sport – concepute pentru concursurile de XC sau Maraton, anvelopele din această categorie au o carcasă ușoară. Vin cu compound-ul Black Chilli.

Protection – așa cum este ușor de dedus și din nume, este o versiune care oferă extra-protecție împotriva penei de cauciuc, pereții laterali fiind ranforsați.

CST

cst-epsCLXX – reprezintă compond-ul pentru anvelopele de top, cu o densitate de 170 tpi.

EPS – Exceptional Puncture Safety – se referă la un strat extra adăgat anvelopei din polifibră cauciucată între carcasă și crampoane. Are rolul de a preveni o pană de cauciuc.

UST – Universal System Tubeless – se referă la capacitatea anvelopei de a fi folosită fără cameră.

Hutchinson

hutchinsonHardskin – se referă ranforsarea carcasei pentru protecția împotriva penelor de cauciuc. Pe modelele pentru enduro există tehnologia HardSkin Enduro, iar pentru cele de downhill, HardSkin DH, cu o carcasă dublă de 2x66TPI.

AIR LIGHT – sunt anvelope construite doar pentru Cross Country, cu greutăți foarte mici, ca atare fără protecție semnificativă împotriva penei de cauciuc.

Tubeless ready – utilizarea anvelopei fără cameră. Tehnologia Tubeless Light utilizează un liner din butil pentru a sigila perfect.

RR – se referă la specificul anvelopei – XC, EN sau DH.

Onza

onzaC3 – carcasă pentru anvelope de Cross Country pentru utilizare zilnică sau pentru antrenament, cu o densitate de 60TPI.

C3 120 – carcasă ușoară pentru anvelopele de Cross Country cu o densitate de 120TPI, destinate curselor.

EDC – carcasă pentru anvelopele de enduro, pliabilă, cu 60TPI și greutate mică, strat de butil interior cu foarte mare protecție împotriva penei de cauciuc.

LEV – strat extra sub crampoane care asigură o protecție și mai mare împotriva înțepăturilor.

RC2 – combinație din două mixuri de gumă diferite, pentru rulaj rapid și durată mare de viață.

RC2 45a/55a – combinație din două mixuri de gumă diferite, pentru downhill, gândite pentru a oferi o aderență cât mai bună.

RC65a – un singur mix de gumă care combină tracțiunea cu durata mare de viață dar și cu ușurința la rulare.

GRP40 – Compound de top, cu proprietăți de amortizare a șocurilor, structură din visco polimer care asigură o aderență extremă pe teren dificil sau umed.

Maxxis

maxxis3-C Triple Compound – Maxxis oferă o bună parte din anvelopele sale cu un mix de 3 gume diferite: 3C Maxx Speed, Terra și Grip, așa cum o spune și numele, gândite pentru viteză, teren dificil sau aderență maximă.

EXO Protection – anvelopele care poartă acest logo au pereții laterali ranforsați pentru o mai bună protecție împotriva penelor de cauciuc.

L.U.S.T. – Lightwwight Ultimate Sidewall Technology – anvelope de top care au în componență o ranforsare ce nu permite aerului să iasă din anvelopă, cu protecție adăgată. Semnifică faptul că se poate rula cu anvelopa respectivă fără cameră și fără substanță de etanșare.

Single/Dual Ply – un singur compound în anvelopă, optimizat pentru durată de viață și performanță. Dual Ply utilizează două compound-uri diferite pentru viteză bună de rulare și aderență sporită în viraje.

Schwalbe

schwalbeTripleStar Compound – în cazul anvelopelor de top, din gama Evolution, există trei Triple-Compound-uri. Triple Compound semnifică faptul că în afara anvelopei, există 3 mixuri de gumă diferite, ce pot fi vizualizate în fotografie prin culorile diferite. Pace, Trail și Vertstar sunt cele trei compound-uri, dintre care PaceStar rulează cel mai ușor și are o greutate mică, pe când VertStar rulează mai greu, însă oferă mai multă aderență.

Snake Skin – un strat extra adăugat pe pereții laterali ai anvelopei, pentru a proteja împotriva penelor de cauciuc.

Tubeless – easy – utilizarea anvelopei fără cameră, dar cu subtanță de etanșare.

Vee Tire

vee-tireSilica – compound împrumutat din industria auto, acesta nu-și schimbă proprietățile indiferent de temperatura exterioară. Are o rigiditate de 57A și rezistență mică la rulare.

DCC (Dual control compound) – utilizează două mixuri de gumă diferite, pentru viteză și control. Rigiditate 56A pentru centru și 48A pentru pereții laterași. Oferă de asemeneao viteză de rulare bună și o aderență excelentă în viraje.

LSG (Low specific compound) – utilzat pentru viteze mari de rulare cu o greutate foarte mică.

Tackee – cel mai cunoscut compond de la Vee Tire, utilizează o duritate de 48A pentru carcasă, fiind astfel mai moale și oferind aderență excelentă, indiferent de condițiile de rulare.

 

 

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

two + twenty =