Acum citesti
Biciclete ieftine: „cu suspensii”

Ai în față o bicicletă ieftină, full suspension, echipată cu câteva componente Shimano și oferită pentru aproximativ 700 de lei. Este posibil? Da, bicicletele de supermarket sunt cea mai puțin costistoare variantă pentru buzunarul tău. Să vedem mai întâi ce alte componente poți achiziționa pentru această sumă. Prima pe listă este o furcă pentru Cross Country, Rock Shox Tora 302. Sau chiar o furcă din carbon pentru cursiere. La fel de bine poți cheltui dintr-un foc această sumă pe un ghidon din carbon, pe un schimbător de pinioane Shimano XTR sau chiar pe un set bun de frâne hidraulice pe disc Magura Julie.

Cum de o bicicletă completă este oferită la prețul unor componente mid sau top-level? Răspunsul stă în calitatea fabricației, a componentelor de pe respectiva bicicletă dar și în materialele utilizate. Pentru că în momentul în care vei cheltui 700 de lei pe o bicicletă cu suspensii din supermarket, lista pretențiilor trebuie să fie cât se poate de succintă.

Să începem cu bicicleta ca un întreg: da, are o furcă cu amortizor, un amortizor pentru partea din spate, frâne pe disc (!), 21 de viteze și chiar jante duble. Toate acestea, alături de cadru însumează o greutate de (puțin peste) 18 kg. De aici pornesc defapt și inconvenientele, pe care în euforia momentului le-ai putea ignora. Pentru un ochi neavizat, această bicicletă poate părea că arată chiar bine, aspectul sofisticat fiind mirajul care te atrage.

Să luăm sub lupă câteva aspecte. Pornind de la greutate, trebuie să-ți fie clar că efortul depus de tine la pedalat va fi mare. Distanțele lungi nu vor fi foarte ușor de parcurs, iar tu vei obosi mai repede. Cel care-și achiziționase bicicleta din poze, venea după un traseu de aproximativ 20 de km și era deja epuizat. Componentele de slabă calitate nu-ți vor face viața mai ușoară. Asta deoarece furca amortizează în trepte, sacadat și foarte greoi iar întreg sistemul de suspensie spate este aproape absent și dur. De asemenea, componentele low cost ale transmisiei fac pedalatul mai greoi iar zgomotele produse de schimbătoare pot deveni uneori supărătoare. Deși schimbătorul de foi, de pinioane și pinioanele provin de la Shimano, nu trebuie să ai mari așteptări la capitolul performanțe, mai degrabă poți avea la capitolul durabilitate.

Fiind o bicicletă full suspension, probabil îți vei propune s-o utilizezi și la munte. Pe teren denivelat te vei lupta dinnou cu greutatea mare a bicicletei dar și cu sistemul de suspensie care lasă de dorit. Orice pretenție asupra confortului trebuie lăsată acasă. Pe pantele foarte abrupte va trebui să ții în permanență cont de faptul că frânele mecanice pe disc prezente pe această bicicletă oferă performanțe foarte slabe. Așadar atenția trebuie să fie sporită și va trebui să calculezi bine distanța între prima curbă și viteza pe care o ai.

Materialele cu care vei intra în permanent contact, manșoanele, coarnele sau manetele de frână sunt slab finisate și deloc plăcute la atingere. Bineînțeles, nu toți au asemenea pretenții, însă chiar și în această clasă de preț ar fi fost loc de mai bine. Anvelopele sunt ok pentru deplasările pe drum drept, de preferat pe asflat, dar dacă intrii pe macadam, pământ sau pietre poți să uiți de aderența bună. Jantele sunt componentele care vor face față bordurilor mai înalte, chiar dacă le abordezi cu viteză mai mare.

Sudurile par realizate în mare grabă, vineri seara înainte de weekend, cu gândul la o bere. La fel și urechile cadrului, care trebuie să mărturisesc că se numără printre cele mai simple și rudimentare pe care le-am văzut vreodată. De asemenea, în situația în care te trezești cu o pană de cauciuc, va trebui să ai la îndemână o cheie pentru a desface piulițele cu care sunt prinse ambele roți. Povestea se repetă și în cazul în care vrei să reglezi poziția șeii. De aceea cheia de 14 trebuie să fie nelipsită din trusa ta de scule.

În concluzie, dacă beneficiezi de un buget foarte redus, te sfătuim să alegi o bicicletă hardtail, fără suspensii. Bicicletele ca cea de față nu aduc niciun avantaj în plus față de cele cu cadru/furcă fără amortizor iar în multe cazuri se dovedesc a fi mai grele și mai dificil de pedalat pe ele. Alternative bune pentru astfel de biciclete cu suspensii, poți găsi chiar și la prețuri cu până la 200 de lei mai mici în segmentul low cost al bicicletelor hardtail.

Glosar termeni:

Full Suspension: bicicletă cu suspensii complete, atât pentru furcă cât și pentru basculă
Hardtail: bicicletă cu cadru fără suspensii
Furcă fixă: furcă de bicicletă fără amortizor
Basculă: partea din spate a bicicletei, triunghiul posterior
Urechi cadru: terminația posterioară a cadrului pe care se montează roata din spate

 

Vezi Comentarii (51)
  • Aha, multumesc mult . Totusi este o bicicleta foarte potrivita pentru a o folosi in schimbul bicicletei scumpe, bune, care o folosim la plimbari sau concursuri . Dupa parerea mea, nu are rost sa-ti folosesti bicicleta buna zi de zi deoarece se uzeaza prea tare, mai bine achizitionezi o bicicleta ca cea de mai sus sa o folosesti zi de zi ca sa iti pastrezi bicicleta buna in stare perfecta . Eu am o bicicleta din strainatate, foarte ieftina si cam cu aceleeasi caracteristice de mai sus pentru oras in schimbul mtb-ului si cursierei .

  • Da, este si aceasta o solutie intr-adevar daca mai ai o bicicleta pe care doresti s-o mentii intr-o stare foarte buna. Dar din pacate nu sunt foarte multi care detin mai mult de o bicicleta.

  • Acum ceva timp am achizitionat si eu o astfel de bicicleta – brandul incepe cu R si se termina cu ich 🙂 – si in timp de 3 ani am ajuns in stadiul ca a mai ramas din ea doar cadrul, in rest am schimbat cam totul, adica o investitie cam de doua-trei ori cat a costat bicla initial. Sfatul meu: decat timp si nervi consumati, mai bine un ban investit din prima cu chibzuinta.

  • Scuza-ma, dar nu prea ai dreptate Bogdan Tanasie . Mai degraba repari ceva la o astfel de bicicleta, decat la bicicleta cea buna pe care o folosesti in concursuri de exemplu .

  • la o bicicleta buna reparatile sunt mai costisitoare dar mai rare. la o bicicleta proasta reparatile sunt prea dese si frustrarile prea mair. eu am o bicicleta de cross country hardtail undeva pe la 600 E construita in mare parte de mine, o bicicleta buna dupa parerea mea, dar am si un dhs full suspension pe care l-am lasat in paragina si nici nu cred ca o s-o m-ai fac vreodata (prea multe probleme), in schimb pentru oras am in plan acuma pe un cadru mai vechi sa construiec un single speed. ma va ajunge undeva pe la 400 E si sunt sigur ca va fi una buna, in plus sadisfactia de a-ti face o bicicleta este una pe masura nu se compara ca si atunci cand mergi si iti cumperi una din magazin. bicicletele la 700 ron din supermarketu-ri si chiar magazine nu prea prezinta, dar….. nr. lor mare care se gaseste nu poate decat sa prezinta un viitor bun ar oameniilor care doresc 2 roti in viata lor si nu ma refer la motociclete :)sunt foarte fericit ca vad din ce in ce mai multi oameni pe biciclete. pentru mine bicicleta e mai mult decat un sport sau o plimbare e un mod de viata si sper ca romanii sa isi dea seama de chestia asta. masina nu ma atrage, si multi spun dar ma duce mai repede. cred ca oamenii se grabesc prea tare…dar nu stiu unde o viata agitata si grabita ti-o faci tu nu altcineva.
    p.s. cu masina faci miscare stand, cu bicicleta intotdeauna vei face miscare 🙂

  • Deci sa pun problema asa: mi-ar trebui o bicicleta pana in 500 de lei si ma limitez la suma asta fiindca nu-mi permite bugetul mai mult. Sa ma orientez catre o bicicleta fara suspensii sau merge o suspensie la furca? De asemenea as vrea sa ma ajutati cu o dilema: mai recomandate sunt bicicletele Dhs sau cele din gama Neuzer? Fiindca devin tot mai confuz, intrucat eu am deja o bicicleta Dhs (din colectia Trekking) de vreo 6 luni si in afara de suspensie care are un joc enorm, n-am mai avut nicio problema cu ea, iar un prieten si-a luat Altrix Nelson, cam la acelasi pret cu bicicleta mea cam in urma cu o luna si deja are joc in butucul din spate si probleme cu schimbatorul. In schimb pe forumuri am gasit ca mai bune ar fi Neuzerele, ca Dhs-urile sunt cam slabe si ca se strica repede si am ramas nelamurit. Multumesc!

  • Salut! Recomandat este sa alegi un hardtail (suspensie doar pe furca). Sincer, suspensiile pe furca in aceasta gama de pret sunt foarte slabe si mai mult creaza probleme (in general joc dupa un anumit timp) decat sa amortizeze. Poti lua in calcul si o versiune cu furca fara suspensii daca te deplasezi doar in oras. Depinde mult si de modelul de Neuzer/DHS la care te referi. Daca ai lasa un link ar fi ideal. Pentru asta te rog sa intri pe forum: http://www.freerider.ro/forum si sa postezi acolo intreabrea cat si link-urile la rubrica coltul incepatorului. Multumim pentru intelegere, dar sfaturile de achizitionare se ofera pe forum.

  • Daca nu dispui de un buget destul de bogat, eu recomand bicicletele second! De ex, in pietele de masini poti gasi biciclete f bune pana in 1000 de lei. Iar facand o diferenta intre o bicicleta de market la vreo 700 lei si una second de marca tot la banii astia, normal ca una second e o alegere mult mai buna.

  • vad sus comentarii „pt o plimbare e buna si aia (aia fiind bicicleta din exemplu negativ de mai sus”
    e aberant sa iei FS pt o simpla plimbare, fapt simtit pe propria`mi piele in urma tentativele de maraton cu un AM :))
    si dap.. cu 1000-1200-1500lei iei lejer un hardtail cu echipari decente shimano deore, evident SH.. o bicla de 700lei din hypermarket e clar o investitie proasta.

  • Super tare articolul! Prin comparatie, e exact ca si cum ati spune : „bai daca vrei o masina si nu te dau banii afara din casa, ia-ti Logan! dar sa stii ca e o masina proasta, si desi la prima vedere pare o afacere buna, nu e, asa ca mai bine pastrati Dacia 1300 a parintilor.”
    Iar apoi vin comentariile geniale ale utilizatorilor : „Bai da decat sa iti iei Logan, mai bine mai pui niste bani in plus si iti iei Mercedes. Plus de calitate si confort 🙂 ”
    Si totusi decat un Logan nou, mai bine un ursulet obosit sau un golf 4 harbuit, nu?
    Nice going lads!
    Mentionez ca nu am Logan 😛

  • Parerea mea, neinteresat de polemica: hardtail decat o gramada de fiare inutilizabile. Nu impresionezi pe nimeni, doar iti strici picioarele si nu numai.
    Altrix-ul meu initial l-am donat repede. Pe bugetul lui am mai pus un 20% si mi-am luat un hardtail SH ce a putut face fata la urcari abrupte si coborari spectaculoase, pe ORICE fel de cale de rulare. Si niciodata nu am vrut sa-l tin la pastrare ca se strica.
    Cele bune.

  • Salut!Am aceasta bicicleta de cam doua luni.Mi-a placut aspectul si pretul asa ca am cumparat-o.Am mers nu mai putin de 200 km si nu am intampinat probleme cu franele care intepenesc bicicleta(de la 30 la ora la 0 in 3 secunde!).Schimbatoarele schimba putin prost insa schimba pana la urma vitezele.Singura problema majora este ca rotite se opteaza repede.Greutatea nu a fost o problema mare astfel incat am facut si 40 km intr-o zi si mai eram in stare de inca 20.Am 15 ani si merg cu ea mai mult pe sosea mai putin prin padure
    Parerea mea este ca daca nu faceti off-road mult este o bicicleta destul de buna.Ea se gaseste la praktiker fabricata in Tunisia dar am vazut pe internet acelas model facut in Germania dar la un pret de aproximativ 300 euro.

  • Asa e.am vrut sa o cumpar dar m-am razgindit.modelul din poza e un out din promotia praktiker lapretul de 650ron.arata spectculos si are frana pe disc.jantele desi sunt duble sunt proaste.am auzit ca vinzatorii au scapat bicla de la 2.5m pe roata din spate care s-a facut 8 instant incercind sa o expuna pe un perete.am cumparat pina la urma un x-fact de la hervis redus 40% la pretul de 600 ron.

  • +1 in ce priveste second-urile.

    eu mi-am luat de pe un site romanesc de licitatii (:D) un corratec cross de 28″ echipat destul de bine (Shimano Deore, s.a.m.d.) și-s foarte mulțumit de ea.

    si in hervis si in praktiker gasesti echipamente ”hobby” și ”profi”. cu cât mai scumpe, cu atât mai bune. principiu valabil în destul de multe domenii

  • faza cu sudurile ati pierdut-o pentru ca sunt intentionat asa se numeste sudura tip solzi de peste la noi…. in rest ce pot sa spun pentru 700lei e mai mult decat ok… pedalezi putin mai greu dar ce asteptari sa ai la banii astia

  • si furca low cost de pe ea care o subestimati atat nu e atat de rea pe cat pare o poti face sa mearga bine cat despre joc la mine a prins dupa 3 ani si tras de ea vara zi de zi si pe drumuri nasoale

  • @crz: stai puțin, după 15 ani în domeniu știu exact cum arată sudurile de tip solzi, cele finisate, cele ale țevilor de CrMo, Titan sau Aluminiu. Pur și simplu nu sunt coerente, există unele spații mari, solzii nu-s nicidecum așa cum ar trebui să fie. Măcar decenți. Te poți uita pe sudurile cadrelor de calitate, le găsești la rubrica teste.

    • Buna ziua! Am si eu o bicicleta ca cea folosita in articolul de pe acest site „Montarea unei furci cu gat de 1 inch”, DHS rocket kreativ 2641 si are anvelopele de 26x 1.95.Vreau sa-i cumpar unele de marime 26×2.35 . Ar avea vreo problema cu bicicleta ( de exemplu:sa fie de marime potrivita cu latimea interioara a jentii, sa nu dejanteze, sa incapa prin bascula si sa incapa printre bratele franei v-break). Daca sunt prea mari ar fi bune unele de 26×2,10? Uite link-ul cu anveopele noi pe care vreau sa le cumpar: http://www.marosbike.ro/anvelope-26-inch/anvelopa-kenda-26-2-35-k887-kinetics.html , vreau sa cumpar unele cu balonaj mare , profil agresiv , dar sub 40 ron anvelopa. Nu ma intereseaza mult daca de exemplu nu are aderenta in urcare, eu doar „ma dau la vale” si vreu sa nu mai derapez in coborari abrupte, viraje sau teren accidentat, de exemplu cu anvelopele actuale trecand peste crengi/pietris/nisip cu cel putin 40 km/h alunec ca pe gresie (stu ca e si vina bicicletei „full suspension”). Nu im permit sa cumpar o cauciucuri si sa nu se potriveasca fiindca am bugetul redus. Multumesc anticipat!

  • Foarte bun articolul, chiar folositor pt cei ce vor sa-si cumpere prima bicicleta si nu sunt hotarati. Eu unul am preferat sa mai astept sa strang mai multi bani, am rupt din banii care ii cheltuiam poate pe tzoale, sau sa-mi schimb telul si mi-am cumparat o bicicleta decenta. Conteaza mult cum te simti pe bicicleta si cum functioneaza fiecare mecansim al acesteia. Cele ieftine iti vor face intotdeuna probleme plus ca sunt inconfortabile si geoaie. Cine spune ca nu e asa probabil nu a folosit niciodata macar o bicicleta de marca entry-level si a mers numai cu chinezarii de genul celei din articol la care o sa ii puta mainele mereu de la cauciucul imputit al mansoanelor. Pana si schimbatoarele performante mai dau rateuri, asa ca ma gandesc cum functioneaza oare astea?? In fine, fiecare cum isi permite si cu ce ii place sa cumpere insa mai bine ceva sh mai bun decat o chinezarie noua.

  • Salut! Bun articol (k toate cele scrise de fr). Parerea mea este ca o astfel de bicicleta este buna pt recreere ocazionala. Pentru mers zi de zi, este k o dacie 1300 la care mereu carpesti si te enervezi. Te duce din pct A in pct B dar nu stii cu certitudine dc vei ajunge in timp si/sau in siguranta. Nici nu prea ai ce upgrade-uri sa ii faci si nu prea merita. Faza cu bike-ul bun il tin in casa pt concursuri si merg cu trotineta prin oras (lucru care se pare ca uneori e mai periculos decat un xc sau am) nu ii vad logik. Am o dacie si un bmw care „consuma” la fel dar merg cu dacia sa nu stric bmw-ul :)) sa fim seriosi. Afalt uskt!!!

  • Am modelul putin mai vechi,de culoare alba.N-am schimbat la ea decat seaua si angrenajul(am pus pe 8viteze).Nu are 18 kg ca daca ar avea nu as ridica eu atat(am probleme cu spatele).In rest e foarte okay.Am incercat si pe offroad si pe poteci simple se descurca.

  • In primul rand vreau sa felicit site-ul….si sa ii multumesc lui Free Rider pentru sfaturi. M-au ajutat mult si am invatat foarte multe fiind un incepator!
    In legatura cu articolul, foarte adevarat. Anul trecut (bugetul meu fiind limitat), am hotarat sa achizitionez o bicicleta cat mai ieftina pana reusesc sa pun suficienti bani in pusculita pentru ceva mai de clasa de mijloc. Asadar am „aruncat” 440 de lei pe o bicicleta FS cica, de la Rich. Suma relativ mica…dar…dupa aproximativ o luna si jumatate in care nici macar nu am simtit furca de pe fata…mi s-a si blocat…am incercat toate metodele posibile…dar nimic…a ramas fixa…nici acum nu imi explic ce s-a intamplat(nu ca ash fi folosit-o…cu sau fara aceeasi chestie)…ca sa nu mai zic dupa 2 ore de la achizite m-am trezit fara saboti…adik bicicleta fara frane… Am stat o zi si jumatate sa ii strang toate piulitele si surubelele si butucul pedalier(sper ca m-am exprimat corect) si tot degeaba…dupa doua zile s-au slabit din nou si aveau joc si un zgomot infernal…
    De suspensia de pe spate…prea moale…oricum as fi pus arcul ala…in oricare pozitie…ma leganam non-stop…fiind extrem de dificil la deal sa pedalez…cand ajungeam in varful dealului eram…epuizat total…vedeam negru in fata ochilor…
    Franele dupa 1 saptama au trebuit schimbate si facute modificari ca sa pot frana
    Sa nu mai pomenesc de greutate…numai cand o coboram 3 etaje deja eram obosit..avea peste 20 de kg ushor….cu tot cu bidon de apa…husa tel si ce am mai pus pe ea..
    Prin urmare…daca nu iti permite bugetul….sa te plimbi prin orash nu departe de casa sau de un bagazin cu multe chei si multe scule…da…dar daca vrei sa mergi mai mult de 10 – 15 km…nu recomand nimanui o asemenea bicicleta…
    Momentul in care faci o coborare pe un drum mai accidentat spui 20 de rugaciuni sa nu se rupa in 2….in timp ce te lupti sa iti mentii echilibrul amortizatoarele ajutandu-te deloc…de fapt mai mult te dezechilibreaza!
    Nu va permiteti una noua…cautati una second….cele mai multe sunt vandute de acele persoane care cauta ceva mai bun…si sunt intretinute corect!
    P.S: sa nu faceti ca mine…investiti in ceva care nu se merita ca sa faceti economie pentru ceva mai bun pe viitor…nu nu…mai multi bani am cheltuit cu ea…nici fara nu puteam sa stau :))…dar acum prefer sa stau chiar si o vara intreaga fara…dar incet incet…gasesc si strang pentru ceva de nivel medium macar! Cel putin asta este parerea mea! Fiecare cum isi permite si cum doreste 😛

  • Salut, eu am achizitionat un Dhs Impuse Elan 2012, la pretul de 1500 lei. Full suspension, echipata destul de bine, Shimano Acera, frane pe disc Pro Max, si altele destul de ok. O folosesc pentru a ma a prin padure, chiar pot numi asta downhill, ma tine destul de bine..

  • Da, un articol bun…. dovada numarul mare de comentarii. Eu sunt de acord cu toti, pentru ca toata lumea are dreptul la o opinie. Dar sa nu uitam ca acest articol vine ca o continuare a articolului trecut, articol datorat unui accident cumplit din Bucuresti. Sa nu uitam deci ca cea mai importanta e siguranta.

  • Mmda. foarte fain articol, multi ar trebui sa o citeasca…
    parerile mele:
    -niciodata sa nu iti cumperi asa ceva. pur si simplu bani aruncati pe fereastra, si chiar daca pretul de achizitionara e relativ mic, cheltuelile se vor ridica dupa foarte scurt timp la pretui unei biciclete mult mai bune, evident second hand
    -la anumiti vanzatori, se pot cumpara biciclete mai vechi,aduse din strainatate, echipate foarte bine pentru vremea lor. un exemplu, acum un an sau doua, am ajutat un prieten care nu se prea pricepe la biciclete sa isi aleaga una de la un asemenea vanzator. s-a ales cu o bicicleta germana, nu mai stiu marca, echipata complet shimano alivio (de la manete de frane la frane si pedalier, tot tot) din cam inceputul anilor 90. la pretul de 200 ron. si un singur ban nu a mai trebuit sa bage in ea, si bicicleta merge ca un vis.
    -bicicleta mea: un magellan hydra din 2003 sau 2004 nu sunt sigur. la cumpararea ei in 2009, aveam un buget destul de redus, dar in niciun caz nu am vrut sa fac o investitie proasta cumparand o bicicleta de supermarket.am cumparat-o pe asta, in stare destul de jalnica, stiind ca va avea nevoie de piese si munca investita, dar, la pretul de 450 ron. imediat dupa achizitionare, am schimbat la ea piesele esentiale, frane etc, si mam ales cu un magellan la 700 de ron. inca o mai am, o folosesc zilnic, atat pe asfalt cat si in padure, la coborari, mai de mult chiar si la dirt jump, si niciodata nu ma lasat balta. o singura data mi sa rupt axul spate, dar aveam 5 bari in cauciuc…pana in momentul de fata, bicicletei i au fost schimbate aproape toate piesele originale, dar cu timpul, si nu deodata, asa ca nici bani mult nu a trebuit niciodata sa dau afara deodata pe ea…

    parerea mea, e sa nucumva sa va luati biciclete din supermarket, optati pentru second hand daca aveti bugetul mai mic, si daca e nevoie, pe parcurs mai mesteriti la ea, ideea e sa aveti „materialul brut” mai de calitate. nu ca va da jos cineva de pe bike daca scrie dhs pe ea si nu specialized sau nustiuce, dar e pentru SIGURANTA VOASTRA.
    spor la pedalat.

  • Detin o bicicleta asemanatoare cumparata cu 700 ron din metro acum 10 ani !!!
    Bicicleta este inca intreaga si am facut o gama larga de trasee prin parcuri, borduri inalte, padure, macadam, practic orice traseu mai putin pe munte. Cand merg pe munte prefer sa inchiriez o bicicleta mai performanta si la o iesire pe luna pe munte este destul de rentabil.

    Practic bicicleta aceasta o tin pentru iesiri in oras si prin padurile de pe langa bucuresti, inclusiv Comana. Nu a avut probleme majore, doar vitezele le schimba un pic mai greu insa a fost o bicicleta pe care am utilizat-o la inceput mai mult „dupa ureche” si fara sa ii fac revizii regulate deci probabil in timp s-a deteriorat si datorita mie.

    Concluzia mea este ca daca nu sunteti ciclisti profesionisti si aveti doar ocazinal drumuri pe munte, o astfel de bicicleta este ideala, va poate ajuta in rest pe orice teren datorita suspensiei care chiar daca nu este cea mai grozava totusi se simte. Nu v-as recomanda sa va luati ceva „de firma” dar foarte ieftin si fara nici o suspensie pentru ca nu o veti putea utiliza decat in oras.

  • Si eu am un tico de 13 ani. Ma duce din a in b fara probleme. Dar mai confortabil este un logan/megan. Fiecare isi cumpara ce crede ca isi permite. Acum 5 ani am cumparat un Umf Hardy cu 600ron nou noutz de pe internet care il am si acum. Chiar va recomand un „test-drive” cu un brand renumit! O sa ramaneti uimiti …. imi amintesc si acum cand m am urcat pe umf’ul unui prieten „riz” pt prima oara. Am zis whoau! Si am pus la buzunar 3 luni pt un Mongoose la 1250ron :))

  • Si totusi exista si exceptii, am un ACTIVE (pare Made in Poland), luat din Metro in 2005 la 5,7 milioane, full suspension, va rog sa ma credeti ca sunt foarte multumit de ea si am facut ture grele cu ea, 1.000-1200 de metri dif de nivel, traseu chiar de 80 km prin munti. Pot sa spun ca la vale este incoparabil mai confortabila decat un CUBE Analog (pe care il am), cu furca RS dart 3 pe fata. Ca sa zic asa la deal CUBE-UL este f bun pt ca rezistenta la inaintare este mult mai mica, dar la vale prefer bicla cea ieftina. Dar repet, cred ca este vorba mai mult de o exceptie, ACTIVE-ul fiind incredibil de bine facuta (se vede calitatea de la prima atingere si la dotari, chiar nu inteleg cum s-au incadrat cu banii, e un mister).

  • Tin sa mentionez ca gresesti.Detin o bicicleta identica cu cea din poze de 3 ani si nu am avut probleme cu ea pana acum,mai ales ca m-am dat pe o groaza de poteci ,drumuri si alte locuri, si nu, nu sunt genu de persoana care menajeaza bicicleta.I-am dat cat a tinut. Si partea cu 20 km e falsa.Am avut zile in care am facut mai bine de 80 km,dar banuiesc ca asta depinde si de fiecare.

  • Salutare tuturor,

    In primul rand felicitari pentru articol, in al doile rand pot spune ca, desi detin exact acest model de bicicleta (primita de pomana, macar nu ma oftic ca am dat banii pe ea) si am bagat cam 1000 lei in decurs de un an, nu sunt foarte multumit de ea. Practic am schimbat cam tot, doar cadrul si rotile mai sunt originale, in rest am schimbat cauciucuri, furca, pipa, sa, ghidon, mansoane, manete schimbatoare si manete frana, schimbator pinioane, schimbator foi, pinioane, lant, angrenaj foi, etc. Am adus greutatea generala cam pe la 11 kg. Initial avea aproape 17 kg si era foarte greoaie. Dar, desi este mult mai OK de mers pe ea acum, tot incomoda mi se pare. Chiar si un Trek din gama incepatori mi se pare ca merge mai bine.
    Concluzia este ca acum regret faptul ca am investit intr-un cadru slab in loc sa strang ceva banuti si sa-mi iau SH ceva de marca. Probabil ca va avea aceeasi soarta, va fi data de pomana cuiva mai putin pretentios :).
    In rest, toate cele bune si asfalt uscat.

  • Am un HT luat SH de marca. Sunt multumit, desi am mai investit ceva in ea.
    Nu prea sunt de acord ca o bicicleta care costa cat o furca este obligatoriu proasta. Depinde de suma. Poate furca e mai scumpa decat face. De ex – o furca ce costa cat alocatia unui copil pe 3 ani.
    Nu sunt acord nici ca otelul este nejustificat de greu.
    Nu ii inteleg pe cei care nu recomanda o bicicleta ieftina, dar au una si o folosesc zilnic, sa nu o strice pe cea „buna”. Pai care este cea buna in acest caz ? nu cea ieftina, care se repara usor, iti faci treaba si te distrezi cu ea?
    Eu pentru copii/incepatori, recomand biciclete ieftine. Apoi, recomand biciclete cu cost mediu. Bicicletele SH sunt mai ieftine la achizitie, dar dupa o vreme necesita iar investitii (unii urasc chstia asta, iar altii de-abia asteapta).
    Pentru cine are are pasiune, resurse si experienta sunt bicicletele superioare. Aici sunt cei ce pedaleaza de minim cativa ani, cateva mii de Km pe sezon, nu se opresc iarna, etc.

    Dar parca prea multi se cred peste medie si se bulucesc la bicicletele de 1000 Eur… O fi crescut nivelul de trai in Romania….
    Bicicleta cea mai buna e cea pe care ti-o permiti, si care iti satisface nevoile de acum. Parerea mea…

  • salut,

    foarte interesant articolul si parerile deasemenea, vreau sa va impartasesc si eu parerea si experinta mea cu bicicletele.
    cand eram prin generala cls. 7 asta fiind prin 96 mi-am cumparat impreuna cu fratele meu prima bicicleta din alocatii, o winora ATB cu 5 viteze in butuc sachs modificat ulterior la single speed cu torpedo care functioeaza si in prezent, in 2003 mi-am luat un neuzer matrix din salariu ca circulam mult si cu winora nu mai aveam randament, dupa care am prins in 2007 o merida S.H. bine dotata la pret bun, toate trei functioneaza excelent, cu winora ma duc la tara pe malul Muresului la pescuit sau la diverse activitati pe ‘hotar’ mai transport diverse chestii pe portbagaj dar mai rar in ultimii ani, cu neuzer merg la serviciu zilnic sau la plimbari prin oras si cu merida ma duc pe poteci sau prin oras dar toate au vazut si drumuri bune si rele si noroi si ploaie inclusiv zapada.
    Personal cred ca o bicicleta buna hardtail ca nu-mi plac full se poate achizitiona si cu 1000 sau 1500 ron depinde de nevoi nu de mofturi si te poti plimba peste pot pe unde ne tin picioarele.
    Poate ca e mai bine sa detii mai multe biciclete una mai ieftina si de toate zilele dar functionala perfect d.p.d.v. mecanic dar la care sa nu se uite nimeni (adica sa nu se fure, ca unde stau eu se mai intampla), ca neuzeru meu arata tot timpul murdar, mi-a varsat si un coleg accidental pe ea o cutie cu pensule cu vopsea si diluant pe ea, iar alta bicicleta mai performanta cum am eu merida pentru ture mai in forta prin padure pe poteci.
    Dar mai important decat toate astea este miscarea, pedalatul, senzatia de libertate care o poate oferi o bicicleta. miscarea=sanatate
    spor la pedalat tuturor.

    • Așa e, și bicicletele ieftine merg bine dacă cerințele nu sunt mari, dacă sunt îngrijite pot să meargă chiar și performant, dar nu chiar cele mai ieftine. Ideea e că diferența e foarte mare totuși între una ieftină și una scumpă, la ture lungi sau pe teren foarte dificil se vede.

    • O fi, n-o fi locul lor in lumea bicicletelor, dar am reusit un Maratonul Olteniei 51km pe un DHS de 10 ani hardtail. La limita celor 6 ore, dar am depasit vreo 5 care nu aveau cu siguranta DHS si altii carora li s-a rupt lantul, etc. Am luat-o tocmai pentru ca e din otel si grea si fac sport „extrem” si apoi nu se „baga” nimeni s-o fure 🙂 Cu roti de 26, bineinteles 🙂
      PS: Si am uitat si lantul de 1,5 kg pe ea cand am pornit in cursa. Si nici nu mai schimba de pe foaia 3 pe foaia 2 sau 1… Deci… Poti spune ceva de gustul omului?

  • salutare!
    tocmai ce am citit articolul si parerile tuturor si m-a lovit o pofta sa impartasesc si eu din experienta mea …
    am inceput sa pedalez pe tohanul bunicului, cam imediat dupa revolutie, pedalam intr-o pozitie „stramba”, pe sub cadru, apoi am primit cadou un pegas de „3 sferturi”, am folosit-o pe asta toata copilaria. in adoleschenta am pus bani de-o parte si mi-am luat un first bike, ocazional m-am mai dat si cu alte biciclete ale prietenilor, mai bune, mai proaste. apoi a urmat facultatea, in aceasta perioada n-am mai pedalat. dupa care am trecut la merida matts care m-a purtat pe asfalt, pe macadam, prin paduri, pe poteci de munte (inca o mai am), de o saptamana mi-am luat o merida big nine 500 pe care inca n-am testat-o indeajuns, am doar 180 km facuti cu ea(inregistrati cu ciclometru).
    cam asta e povestea bicicletelor in viata mea …din pacate n-am deloc experienta in FS, in schimb pot spune, cui are capacitatea de a invata din experienta altora, ca nu merita sa cumperi bicicleta HT sau cu furca fixa, ieftina.
    si acum am prieteni care pedaleaza pe biciclete de <1000 de lei, desi pe cativa i-am convins ca e o greseala.
    cu o bicileta buna nu vezi negru in fata ochilor cand urci poiana brasov, nu troncane si nu huruie cand pedalezi, nu joaca din toate incheieturile, nu trebuie sa schimbi ba un cablu, ba un sabot, ba un ax, ba pedalele, ba jantele, sau altceva din ce in ce mai important, la fiecare inceput, in plin, sau final de sezon, e de ajuns s-o cureti si s-o ungi si apoi sa te bucuri de ea. una e sa actionezi maneta o singura data si sa schimbe treapta de viteza si alta e sa te chinui sa urci 2 trepte pana urca un pinion si apoi sa revii una … ca si la masina, treptele de viteza le schimbi cand ai nevoie, nu dupa bunul plac, adica trebuie sa se intample in timp scurt, nu sa te rogi de ea (cei mai in varsta, va mai aduceti aminte cand cautati cate 20 de secunde viteza a 5a la dacia 1310 pana vi se micsora viteza si, intr-un final tot intr-a 4a intrati). una e sa ai o furca cu „suspensii” pe care s-o vezi ca lucreaza daor cand stai pe loc si apesi in ghidon si alta e sa ai suspensie adevarata care sa culiseze si sa preia majoritatea socului produs de radacini exterioare si de stanci. una e ca atunci cand vrei sa vulcanizezi o pana sa dureze zeci de minute pana demontezi si remontezi roata si alta e sa poti face asta in cateva zeci de secunde. una e sa urci pante cu inclinatie 10% pedaland la un angrenaj care are forte de frecare uriase si la o bicicleta care cantaerste 20 kg, si alta e s-o faci cu angrenaj care parca nu iti iroseste deloc energia si la o bita care nu depaseste 13 kg. una e cand intri in giratoriu si din dreapta se apropie un taxi al carui sofer pare sa nu te vada si sa te rogi sa iti acorde totusi prioritate pentru ca treapta de viteza nu are rost sa incerci s-o schimbi ca n-ai avea timp, frana iti joaca feste, si alta e ori sa schimbi treapta de viteza si sa fugi din calea chiorului sau sa franezi brusc si sa lasi idiotul sa iti taie calea.
    nu vreau sa fiu rautacios, dar cei care spuneti ca bicicletele de 700 de lei sun bune si ca cele de 700 de euro sunt prea scumpe si nu merita banii, voi stiti ca exista si biciclete de 3000 de euro? …nu am avut sansa sa ma dau cu asa ceva, dar sunt ferm convins ca si alea isi merita banii … eventual, cele de 7000 de euro pe care scrie ferrari sau te miri ce alta firma care face avioane la baza, or avea preturi supradimensionate.
    eu inteleg si bugetul redus al multora, nici pe mine nu ma dau banii afara din casa, desi nu ma plang de nivelul de trai, dar daca vrei sa-ti cumperi o bicicleta ar trebui sa vezi achizitia ca pe o investitie destul de importanta, si nu s-o cumperi cu ce ti-a mai ramas din salariul de luna asta dupa ce ti-ai cumparat de mancare pt toata luna, ti-ai platit ratele, taxele si facturile.
    era o expresie frumoasa, dar nu mai stiu a cui: „sunt prea sarac pentru a-mi cumpara lucruri ieftine”
    va doresc numai bine tuturor!

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

three × four =