Acum citesti
Bicicleta de 500 de lei


Am ales o bicicletă de supermarket pentru acest test, care să se încadreze în bugetul clasic de maxim 500 de lei. Aceasta este suma pe care foarte mulți potențiali cumpărători sunt dispuși s-o cheltuie pentru libertatea de a pedala pe două roți. Înainte de a face acest pas, îți vom explica ce avantaje și ce dezvantaje îți oferă astfel de biciclete ieftine și la ce te poți aștepta pe viitor de la ele.


Unul din motivele pentru care am ales să publicăm acest articol în rubrica Mag și nu în rubrica de teste, a fost dorința de a dezvolta pe larg subiectul și de a face referiri mai exacte la toate componentele regăsite în dotarea acestei biciclete.


Deci, ce primim pentru 500 de lei?




Cu certidunie, primim o bicicletă funcțională. Ca să înțelegi mai bine în ce clasă de costuri se încadrează, află că o bicicletă decentă are un preț de pornire de 1.000 de lei iar una bună, de aproximativ 2.000 de lei. Așadar, candidatul nostru pe numele său X-Fact Argos, poate fi integrat într-o clasă super entry-level.


Greutatea lui X-Fact nu este deloc una mică, cele 18 kg ale sale făcându-și simțită prezența la turele mai lungi. De asemenea este ceva mai dificil de transportat sau de stocat, tocmai datorită masei mari. Cadrul este realizat din oțel, iar sudurile nu sunt finisate calitativ. În plus, unghiul headtube-ului (țeava din față a cadrului pe care este montată furcă) este mare și contribuie la o direcție imprecisă.


Furca este una din componentele de bază ale bicicletei, dar în cazul de față aceasta este rigidă, cu toate că forma sa imită perfect o furcă cu amortizor. Construcția acesteia nu face decât să adauge kilograme în plus iar finisajele lasă de asemenea de dorit. Tija de ghidon cât și cuvetele utilizează tehnologie de acum 10 ani ceea ce face imposibil un upgrade al furcii. Dimensiunile nu sunt compatibile cu piesele zilelor noastre.



La nivel de transmisie, ne sunt oferite doar 6 pinioane, în situația în care standardul în domeniu este de 8 sau 9 pinioane. Foile sunt nituite, deci nu le vei putea demonta în cazul în care vrei să păstrezi doar două dintre ele. Schimbătoarele provin de la Shimano, iar acesta este un plus atunci când vine vorba de echiparea acestei biciclete. Există numeroase persoane pentru care brand-ul Shimano este garanția calității, făcând astfel din bicicletă o afacere bună. Schimbătorul de pinioane și manetele schimbătoarelor fac parte din gama Shimano Tourney. Dacă funcționalitatea schimbătorului de pinioane poate fi considerată decentă, nu același lucru se poate spune și despre cel de foi, SR SunRun (un brand ce aduce cu SR SunTour). Este imprecis, se acționează greoi și este zgomotos.




Roțile sunt echipate cu jante din aluminiu cu pereti simpli (single wall). Asta înseamnă că nu pot fi expuse unor abuzuri precum urcarea de borduri sau drumuri de munte, deoarece există riscul ca acestea să se descentreze rapid. Anvelopele provin de la Kenda, dar au un compus dur și nu oferă aderență laterală bună.



Nici frânele nu reușesc să impresioneze. V-Brake-urile „no name” din plastic sunt legate la un set de manete realizate din același material, lăsând impresia de ieftin. În același timp, performanțele se lasă așteptate. Saboții realizați dintr-un material dur, nu oferă o forță de frânare bună, dar suficientă dacă te deplasezi cu viteze mici. Interesant este faptul că la prinderea cleștilor pe cadru s-a aplicat foarte multă vaselină, pentru ca aceștia să se miște mai bine.




Poziția pe bicicletă este decentă, însă confortul nu este de apreciat. Șaua destul de dură devine obositoare după aproximativ 20 de km de pedalat. Iar la acest capitol, nici manșoanele realizate dintr-un plastic dur nu lasă o impresie prea plăcută. Ghidonul oferă un unghi bun, dar este prins cu un singur șurub și scoate din când în când sunete bizare.



Dacă vine vorba de schimbarea unei camere în cazul unei pene de cauciuc, poți să uiți, dacă nu ai la dispoziție o cheie de 14/15. Roțile nu au cheiță de tip Quick Release pentru a putea fi demontate fără scule, ci sunt prinse cu șuruburi. Aceeași situație o întâlnim și în cazul prinderii șeii sau a tijei de șa: nu pot fi reglate decât cu ajutorul unei chei specifice.



În concluzie, optarea pentru o bicicletă foarte ieftină poate fi pe cât de atrăgătoare pe moment, pe atât de costisitoare mai târziu. Este dificil pentru producător să ofere o bicicletă într-un buget atât de restrâns, prin urmare calitatea lasă de dorit. În cazul de față, bicicleta X-fact se pretează doar plimbărilor prin parc sau prin oraș, însă traseele de munte ies complet din discuție. Dacă ești biciclist de parc și vrei s-o utilizei doar pentru fitness, aceasta poate fi o alternativă cu adevărat ieftină pentru tine. În schimb, dacă ai ceva pretenții la calitatea bicicletei ce urmează s-o achiziționezi, trebuie să te orientezi către alte modele, mai sus plasate în gamă ca și costuri.


De luat în seamă este și faptul că această bicicletă nu suportă upgrade-uri de componente, cum ar fi o furcă de tip nou, o tijă de ghidon, o casetă cu mai multe pinioane și altele.


În continuare câteva fotografii care denotă calitatea slabă a finisajelor.



Vezi Comentarii (38)
  • Ar fi interesant de vayut si niste teste cu bicicletele ieftine mai populare pe piata noastra, cum ar fi cele de la DHS, First Bike, Rich, sau poate un tet comparativ intre acestea.

  • Ar fi si mai interesat sa vedem teste si cu bicicletele DHS de generatie mai noua (gama Impuls) care arata destul de bine si par si de calitate mult mai buna decat cele mai vechi.

  • Salut ! Eu detin modelul X-fact Argos de anul trecut, pe albastru care este din punctul meu de vedere putin mai bun ca acesta . Am dat pe ea 400 de lei in august si am mai bagat in ea aproximativ 500 lei . Acum merge foarte bine deoarece are pinioane, foi, frane, schimbatoare, manete Shimano in afara de lant, care este KMC . I-am pus si stop, far si ciclocomputer CatEye . Cea din imagini chiar este o bicicleta foarte proasta, eu am alta furca si alta geometrie a cadrului .

  • A mea este modelul din 2010, pe albastru cu alb . Cu tot ce am schimbat sau am pus pe ea are acum 16,7 Kg . Modelul din 2011 dupa parerea mea este cu mult inferior celui anterior …

  • 16,7 pentru un MTB chiar este un greutate considerabila. Sincer un DHS model de acum 5 ani este mult mai usor ma refer la un model in aceasi gama de pret. Inainte de schimbari cat avea 20? Sincer nu stiu daca se merita investitia. Sa o cumperi cu 400 si sa mai bagi inca 500, cred ca mai bine luai un Impulse de banii astia cum spunea cineva mai sus, sau mai puneai 100-200 si puteai lua chiar ceva mai ok… si aveai in plus un alt cadru, alte roti, alte componente, si clar o greutate mult mai mica, probabil undeva la 14-15 Kg.

  • Eu am inceput cu o bicicleta first-bike. Prima mea bicicleta „mare”. Dupa niste luni de plimbat in parc butucul rotii de spate s-a tocat. Rulmentii s-au spart efectiv. Am inlocuit. Jentile simple s-au strambat, facand imposibila centrarea rotii pe sabotii de frana. Totusi, pentru 350 de lei arata mai bine decat modelul de mai sus. Dupa ceva timp, obosit de reparatii, am trecut la modelul de top al first-bike. Modelul PRISMA. Cadru de downhill, furca cu suspensie, frane pe disc. 1000 de lei. Prima impresie a fost ca franele erau mult prea slabe (comparativ cu v-brake!). Le-am schimbat. Dupa vreo 6 luni a dezvoltat un crantanit la fiecare pedala. Era suspensia. Geometria cadrului era defectuos facuta – butucul pedalier era prins pe partea mobila. Pedaland eu dadeam impingeri laterale. Am renuntat si la cadrul respectiv. Am preferat sa imi fac o bicicleta din piese alese. Este o solutie mai scumpa la inceput. Dar nu mai necesita investitii ulterioare. Doar produse de intretinere. Morala povestii mele: mai bine va strangeti niste bani pentru o perioada de timp mai lunga si va luati ceva mai de calitate. Pentru ca pana la urma o bicicleta ieftina se va dovedi la fel de scumpa.

  • Nu vreau sa fiu carcotas , dar ce rost are sa iei una de 500 lei , sa bagi in ea inca 500 sa o imbunatatesti ? Singurul motiv ar fi ca nu ai toti banii odata sau ca nu iti dai seama ca 500 lei pe o bicla inseamna foarte putin .

  • Interesant, dupa acest articol stau sa ma gandesc mai bine daca merita sa iau acum o bicicleta la banii astia sau sa mai astept 2-3 luni dar sa fie una buna si sa nu am probleme.

  • Eu ma intreb cateodata de ce sunt unele biciclete asa de scumpe. Chiar au piese de calitate, sau doar adaosul comercial este mai mare?

  • Sunt scumpe datorita materialelor utilizate. Piesele bine finisate si mai performante necesita un proces de fabricare mai amplu, care ridica automat costurile. Aceasta calitate se traduce printr-un timp mai lung de exploatare.

    Bicicletele pentru probe mai dure de munte, necesita componente foarte rezistente dar si usoare in acelasi timp.

    In mare este aceeasi teorie ca si la automobile: un model de top trebuie sa fie usor, rapid si durabil. Cred ca cel mai bun exemplu este ca si cum ai compara o Lada Niva cu o Toyota Land Cruiser (desi Land Cruiser-ul este mai greu decat Niva). 🙂

  • Cube Aim 2011 merita aproape 19mil? Ar fi prima mea bicileta, in afara de semicursiera lu tata pe care o calaream acu 15 ani…

  • Preturile sunt gandite in functie de echiparea bicicletei. Daca incerci sa construiesti o bicicleta cu aceleasi piese, cumparate separat, vei obtine un pret cu aproximativ 30% mai mare. Prin urmare intotdeauna merita sa cumperi o bicicleta gata asamblata.

  • bumsound, cube nu merita 1900lei, Este, practic, o bicicleta asiatica si platesti pentru nume. Mai buna alegere ai face daca ai incerca impulse sau cross, ambele au frane pe discuri mecanice si 8 foi-spate in jurul a 1400(DHS), 1550(cross). Franele pe discuri hidraulice necesita service, revizii, iar daca alegi in V sunt cele mai simple si bune, doar ca sistemul asta lasa si echiparea mai simpla…

  • Pe langa faptul ca sunt facute prost .. mai vin clientii cu ele si cu pretentii ca merg greu, ca s-a rupt o maneta dupa o saptamana si tot felul de alte pretentii pe care nu ti le poate oferi o asemenea bicicleta. Gama de biciclete ieftine apare in fiecare zi la reparat

  • vb de biciclete ieftine ,am avut un dhs full suspension ,cea mai ieftina varianta, pe care nu am folosit-o decat la mers prin padure(radacini ,buturi),coborari in viteza pe drumuri pietruite ,si multe alte conditii grele ,3 ani fara probleme in afara de centratul rotilor( roti simple-slabe pt cum am utilizat-o) ,are 6 ani si suspensia nu are nimic ,iar in rest decat schimbat angrenaj pedalier(dupa cei 3 ani a ajuns la un prieten care merge ceva mai linistit)

  • Mi-am cumparat aceasta bicicleta acum 2 zile si de la primul drum am simtit greutatea mare din plin. In legatura cu suspensia…nici nu stiu cum sa ma exprim mai urat, in sensul ca este atat de rigida incat ajungi la concluzia ca defapt este doar de forma acea „suspensie”. Nu sunt multumit nici de frane si nici de schimbatoare deoarece fac un zgomot oribil. Am fost in padure si a trebuit sa sar de pe un damb de 1,5 metri pentru ca „suspensia” sa se clinteasca cat de cat. Asta ca sa va faceti o parere despre bicicleta. Ce pot sa zic ca este acceptabil este cadrul ca in rest…
    Apropo, as fi interesat sa cumpar un Magellan Crater la 1.500 de lei sau un Altrix Tempest la 1.800 de lei. Oare isi merita banii aceste biciclete?

  • Chiar se gaseste si la DHS bicicleta accesibila in 690 lei cu 21viteze, jenti duble, furca de generatie noua, cadru aluminiu. X-fact nu-si merita deloc banii.

  • Multumesc frumos! Chiar mi-a fost de ajutor. Dar ideea este ca momentan bugetul meu este destul de redus si as dori sa aflu daca merita sa investesc alti bani in bicicleta. As pastra doar cadrul 😀
    Am intrebat de acele biciclete ca pe viitor sa stiu spre ce sa ma orientez. La X-Fact Argos mi-a placut cadrul chiar daca sudurile nu sunt bine finisate, tinuta de drum este acceptabila.
    In caz ca stie cineva : La bicicleta pe care o am s-ar putea schimba furca pentru a avea o suspensie pe aer si ulei?
    Intradevar nu m-am putut abtine si a trebuit sa vad cum merge prin padure si pe un teren de motocross…Va recomand sa NU incercati asa ceva niciodata pentru ca simtiti absolut orice denivelare pana in adancul oaselor. O a doua problema este ca valvele deja s-au taiat deoarece tot ce am avut la indemana in mijlocul padurii era o mini-pompa (camera a scapat dintr-o data tot aerul si va dati seama ce limbaj am folosit atunci…). Acum trebuie sa schimb si camera si as dori sa schimb si cauciucurile cu unele mai mari de 26 X 2.2 sau 26 X 2.00. Sper sa incapa.
    Daca m-am putea ajuta cu aceste intrebari v-as fi recunoscator.

  • eu am mdelul acesta de bicicleta si vreau sa spun ca sunt foarte multumit de ea pe orice drum nu este cum se specifica in articol……… va recomand aceasta bicicleta

  • aveti dreptate,sunt biciclete foarte proaste calitativ,de aici si pretul,dar sa va amintesc cat este salariul mediu in Romania noastra?eu am ceva adus din Germania,NO NAME,echipata cu piese vechi intradevar,dar sun promax si shimano stantate,sper sa reusesc sa mai pun ceva deoparte si sa o dau pe asta pe ce o dau si sa imi iau un magellan crater sh.bicicletele ieftine la Romani merg ca painea calda datorita nivelului de trai.bafta multa va doresc!

  • pentru mine bicicleta e ok mai ales ca eu am probleme cu hotii si locuiesc la bloc si o tin in scara blocului. vad ca la cum arata nu as avea probleme , sau o fii prima impresie.

  • Am achizitionat un X-FACT Linx de la Hervis la o reducere cu 333 ron. Fata de cea prezentata aici, nu are trei foi ci doar una. Prima chestie este ca nu o poti folosi imediat, trebuie mai intai „reglata”, totul fiind ori prea strans, ori prea slab, ori nu se potriveste. Pentru mine e OK insa, pentru ca am luat-o sa invat „meserie”, inclusiv acele reglaje. Pretul a fost determinant. Acum am invatat de pe youtube cum sa reglez roti, frane, ax pedalier, schimbator. E cam aceeasi senzatie pe care o are proaspatul posesor de DACIA 1310. Mereu ai ceva de surubarit pe la ea, dar daca esti constient de valoarea ei si te comporti cu ea „ca atare” nu ai surprize.

  • Buna Ziua, am acelasi model prezentat aici cumparat in 2010 sau 2009 . In tot acest timp am schimbat la ea doar 4 saboti si vreo 2 3 spite. Am parcurs cu ea peste 1000 de km traseu offroad (Muntii Rarau ) jud, Suceava. Intradevar este greoaie dar foarte rezistenta. Pe trasee montante vreau sa spun ca le-am dat „ceata” la multi cu biciclete mult mai scumpe ! Deci parerea mea este ca nu e chiar asa de proasta pe cat se spune in acest articol! Va fac si o poza daca vrei sa vedeti am arata bicicleta momentan!

    • Salut Adrian, după cum vezi părerile sunt împărțite. Mulți ni s-au plâns că bicicleta nu a rezistat nici măcar un an, cred că pur și simplu ai prins una mai bine închegată.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

five × one =