Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Mersul pe bicicletă este o activitate plăcută atât pe timp de zi, cât și după ce se lasă întunericul. Fie că te prinde apusul când te întorci de la serviciu sau că ai ieșit la o plimbare pe străzile orașului într-o noapte tropical de vară, ai nevoie de ceva care să îți lumineze calea. Așa că îți prezentăm Trelock LS 740, un far de bicicletă care cu siguranță îți va aprinde o idee.
Trelock LS 740 este un far cu LED care generează 20 de lucși. Poate că această cifră nu îți zicea prea multe, dar semnifică o putere mare pentru un far destinat bicicletelor. Așadar, dacă ai de făcut naveta când este întuneric, LS 740 este o opțiune serioasă. Nu face din noapte zi, dar dacă ai de străbătut un drum mai lung, este foarte potrivit. Cei 20 de lucși ai LED-ului vor evidenția foarte bine toate obstacolele din calea ta, mai ales că suprafața iluminată este mai mult decât generoasă, așa că integritatea ta nu va fi pusă în pericol din această cauză.
Pentru a alimenta farul, ai nevoie de 4 baterii AA. Ești anunțat că le-ai instalat corect printr-un flash emis de către LED, iar tot un LED informează câtă energie a mai rămas în acestea. Bateriile se inserează prin demontarea părții frontale a sistemului de iluminare, prin apăsarea a două mici butoane laterale. De asemenea, aparatul are două moduri de funcționare: Full și Eco. În acesta din urmă, bateriile vor funcționa până la 70 de ore. Oricare dintre cele două moduri poate fi acționat facil prin apăsarea unui singur buton. Cu toate acestea, poți folosi și acumulatori în locul bateriilor, aceștia putând fi încărcați și direct prin far, mulțumită unei mufe speciale.
Alte caracteristici care fac din LS 740 un far practic sunt cureaua de prindere, Variotex, foarte eficientă care nu permite desfacerea acestuia din suport și este compatibilă cu orice tip de ghidon, consumul redus de energie și greutatea acceptabilă care cifrează 139 de grame. Mai pe scurt, nu există reproșuri privind funcționalitatea, ca și în cazul majorității aparatelor pe care stă scris Made in Germany. LS 740 respectă standardul StVZO K510 folosit în Germania pentru a certifica dispozitivele frontale de iluminat pentru biciclete.
Totuși, nu am fost încântați de calitatea plasticului cu care este învelit. Nu i-am testat comportarea în cazul unei întâlniri brutale cu asfaltul, dar pe de altă parte nici nu este un scenariu foarte plauzibil având în vedere cureaua cu care este prins. În plus, este și rezistent la apă. Alte două lucruri care sunt de menționat legat de LS 740 sunt dimensiunile sale cam mari, ceea ce face mai complicată montarea sa pe un ghidon aglomerat și prețul mai ridicat decât al competitorilor săi direcți. În rest, nu avem alte obiecții. Este un far destinat a face mersul pe bicicletă mult mai sigur în timpul nopții, dar recomandat folosirii în oraș sau cel mult pentru trekking.
Rating: 4/5
Greutate: 139 grame (cântărit)
Preț recomandat: 265 Lei
Importator: DHS Bike Parts
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.
O alta optiune de luat in considerare in banii astia ar fi faruri/lanterne bazate pe led-uri de putere de la XML Cree. De exemplu – un LedLenser B7 se gaseste pe la noi la un pret de 230 ron (nu spun unde ca sa nu se considere reclama) – cu suport de prindere pe ghidon inclus. Diferenta fata de farul mentionat aici este de circa 180 de lumeni (matematic 1 lumen = 1 lux – insa lucsii iau in considerare aria pe care este imprastiata lumina). Deci B7 e de vreo 10 ori mai puternic. Se mai gasesc lanterne puternice (Olight S35 – 380 lumeni – adik aproape de 20 de ori mai puternic) la 300 Ron – fara suport de ghidon. B7 are focus reglabil.
o alternativa mai ieftina este modelul LS 735 care sare putin peste 100 de lei,dar performanta farului face toti banii.pachetul contine farul,incarcatorul si 4acumulatori x1500 mAh.am un astfel de far si sunt foarte multumit de el ,fiind folosit cu 4acumulatori x2100mAh,distanta pe care o lumineaza fara probleme este undeva la 20-25 metrii(testata pe traseul Portile de Fier2-Cetate intr-un intuneric perfect)
La bani astia am luat o lampa frontala de la Fenix de 225 de lumei cu care vad la 150 de metri lejer , plus ca tine lejer 8 ore de lumina puternica cu 4 AA., noaptea vad cum masinile sting faza lunga de la jumatate de kilometru cand le dau cu ea in fata 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=AbYOGpdcFVw
la banii astia iti ei de ai asa ceva http://www.ebay.com/itm/SSC-P7-1200-Lumen-LED-Headlamp-Bicycle-bike-Head-Light-Lamp-Torch-3-Mode-/140628810613?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item20be215b75#ht_3769wt_1110 si ai termint balcil si lumineza cam asa ceva! http://www.youtube.com/watch?v=iFZRsuaCKd0
marius,
ebay.com e prin US – de acolo mai platesti transport si vama. Cauta pe ebay.de sau ebay.co.uk si o sa vezi diferenta de preturi destul de mare. Ideea e ca oricum gasesti alternative mai bune la banii astia gasesti ceva mai bun – inclusiv in Ro. Numa ca de … pe undeva mai tre’ facuta si reclama la alte produse 😀
dasinu mie mi-a adus-o http://www.ebay.com/itm/SSC-P7-1200-Lumen-LED-Headlamp-Bicycle-bike-Head-Light-Lamp-Torch-3-Mode-/140628810613?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item20be215b75#ht_3769wt_1110 cineva de pe okazii.ro cu 218 lei! deci nu este mult! el a adus-o cu mult mai ieftin!