Acum citesti
Suntour XCT V4 LO (2012)

Suntour XCT V4 se numără printre cele mai ieftine furci cu amortizor de pe piață. Poate fi achiziționată pentru o sumă modestă, cuprinsă în funcție de magazin, între 150 și 200 de lei. De asemenea, vestea cea bună pentru posesorii de biciclete low cost, cu un headtube de 1 inch, este că XCT V4 este oferită și cu gât mai subțire, compatibil cu cadrele construite după vechile standarde. Ce așteptări poți avea de la modelul de bază al celor de la Suntour, poți citi în acest articol.

Am parcurs cu XCT V4 o serie de trasee, unele mai simple, precum potecile de pădure, altele mai dificile, precum drumurile forestiere presărate cu pietre. Și spun dificile, deoarece această furcă este gândită pentru a funcționa în parametrii normali pe trasee, de preferat, mai line.

Dacă la trecerea peste obstacole de mici dimensiuni furca nu reacționează, la cele mai mari începe să preia șocurile. Lucru de așteptat de la o furcă din această clasă. Revenirea este destul de rapidă, ceea ce pe traseele rapide cu obstacole mai mari, poate deveni deranjant, deoarece roata de față a bicicletei devine neliniștită. Practic, dacă intri într-o zonă cu rădăcini proeminente, va trebui să strângi de ghidon, deoarece furca nu este capabilă să absoarbă rapid șocurile, iar plimbarea devine săltăreață.

Pe lângă acest fapt, XCT nu a scăpat de bătaia la revenire. Odată ce ridici roata de față pentru a sări un obstacol, aceasta percutează cu ceva zgomot, în capătul cursei. Este aceeași problemă pe care o întâlnim și pe Rock Shox XC 28, modelul entry-level al americanilor dar și pe alte furci din segment. De asemenea, când acționezi comanda de Lock-Out de pe brațul drept al furcii, se face remarcat un sunet precum cel al unei porți metalice. Ne dă de înțeles că circuitul uleiului a fost închis și că furca este acum rigidă. Și funcționează. Atenție totuși, sistemul nu este gândit să-și revină la lovituri mai puternice, așadar nu este indicat să uiți Lock-Out-ul activat la coborâri.

Greutatea furcii este mare. Cu gâtul (steerer) tăiat, aceasta cântărește 2.62 kg. Brațele superioare cu o grosime de 28 mm sunt realizate din oțel, cele inferioare de asemenea, oferindu-ne astfel un indiciu clar asupra greutății crescute. Funcționează bineînțeles doar pe arc, ce poate fi întărit după bunul plac, de pe brațul stâng al furcii. Maneta este ceva mai greu acționabilă, dar mult mai ușor decât cele ale modelelor mai vechi de XCT, care uneori cu greu puteau fi clintite.

Față de modelele anterioare, noul XCT V4 este mai bine finisat. Unele materiale au fost îmbunătățite, chiar și reprizele de amortizare sunt mai decente, însă în continuare aceasta rămâne o furcă de buget, de la care nu poți avea pretenții. Poate fi utilizată pentru potecile de pădure, chiar și pe trasee de munte, dacă eviți porțiunile care ar putea să-i facă viața lui XCT mai complicată decât este.

Vezi Comentarii (25)
  • O porcarie de furca.Trebuie sa o schimb neaparat.Deja am dus-o la garantie ca se blocase lock-out-ul si acum face niste zgomote la denivelari ca niste tacanituri metalice plus ca nu amortizeza deloc denivelarile mici iar pe cele mai mari le topaie. Oricum nu cred ca exista cineva sa isi cumpere genul asta de furca separat, ea vine doar impreuna cu bicicleta si nu rezista mult pana sa fie schimbata.

  • Am xcm V3, bugetul foarte limitat, m-a tinut cu blestema asta, 1 an, am 3500 de km de tot felul de drumuri. Amortizeaza prost, dar cel mai mult ma deranjeaza greutatea enorma si nejustificata, parca ar avea gatul din plumb. Saptamana viitoare, fac comanda de Tora SL pe maros :).

  • Am gasi o furca de asta de 1 inch fara filet, acum intrebarea e de unde gasesc cuvete si pipa. Ma poate ajuta cineva? (eu momentan am 1 inch cu filet)

  • Freerider,detaliaza te rog ce inseamna denivelari mici si mari,adica care ar fi acestea.
    Exemplu:pietrele de pe un drum de tara sa zicem cat oul de porumbel sunt denivelari mici?

  • Si inca ceva Freerider,cand testati furcile la ce presiune umflati cauciucul fata,cat?presupun ca faceti cauciucul mai tare ca sa va puteti dea seama de calitatile si slabiciunile furcii…

  • Atunci eu imi cer scuze,nu m-am uitat la acea rubrica.
    Am intrebat despre presiune deoarece daca lasi roata fata putin mai moale,denivelarile mici le va absoarbe balonajul anvelopei,deci plimbarea va fi mai lina.Iar acest lucru va avantaja o furca entry level de la care nu ai cine stie ce asteptari referitoare la confort.

  • Eeeeeee,pai desumfli cu simtire.De exemplu daca ai 3 atm si simti ca te zdruncina,lasi la 2.5.
    Nu cred ca la 2.5 pierzi din viteza de rulare,doar daca esti la vreun concurs,iar daca esti la concurs si stii de ce esti in stare,nu iti echipezi bicla cu o furca entry level,nu?
    Si in plus la rularea pe astfel de suprafete chiar se recomanda sa nu se umfle foarte tare cauciucurile.
    Chiar si un 2.2 ar mege pentru fata daca ai mai putine kilograme.

  • Am o intrebare pusa de catre un prieten care vrea sa isi cumpere un MTB nou la care nu am putut sa ii raspund. Aceasta este : ce furca este mai buna (de la modelul SR Suntour) cea cu lockout , sau cea fara ? Multumesc.

  • Dupa mine mai buna este cea cu lockout ptr ca are avantajul ca blocheaza furca atunci cand se ruleaza pe asfalt sau pe portiunile de urcari.
    Dar nu ai precizat cu exactitate modelul furcilor,oricum XCT,XCM cam tot pe acolo sunt,adica proaste si capata joc destul de repede.
    Mai buna si mai calitativa ar fi XCR-ul,dar mi se pare ca XCR vine ca echipare pe mtb-urile care costa in jur de 3.000 lei.
    Pe astea mai ieftine se pun in general primele modele,respectiv XCM si XCT.
    Bine ar fi daca ar gasi bicla echipata cu Rock Shox XC 28[nu prea e nici asta rasarita,dar cred ca nu prinde joc atat de repede ca sr suntour],XC30 sau XC 32 care e varf de gama.
    Personal in categoria furcilor entry level de la rock shox prefer tot vechea serie DART,in detrimentul celei noi,adica XC.
    Nu stiu,poate mai se comercializeaza in prezent sau mai sunt prin depozite bike-uri care vin cu Rock Shox Dart 1,2 sau 3.

  • Multumesc @george pentru raspuns. Nu retin cu exactitate modelul furcii cu lockout dar cealalta este SR Suntour m3020 . Avand in vedere ca nu vrea o bicicleta SH ( la care putea sa gaseasca o furca mai performanta) cred ca cea mai buna varianta este cea cu lockout.
    P.S. Si echiparea este mult mai buna decat pe cealalta.

  • Unde mai pot gasi furca ca nu dau deloc de ea . in poze vad ca are prindere pentru disc dar pe net am vazut doar v brake.
    Si am o mare dilema sa-mi cumpar aceasta furca (imi place ca are lock out) sau sa dau banii pe un rock shox dart 1?

  • Ciudat, furca mea e srsuntour xct v4 si are corpul din aluminiu si nu are lockout, ci doar preload. E modelul pentru frana pe disc, si se comporta acceptabil, depinde cat reglez preload-ul.

  • Cam in cat timp prinde joc? As dori sa achizitionez o bicicleta cua cest tip de furca si sunt curios daca ma pot baza pe ea sau nu. Mentionez ca nu o folosesc pe drumuri foarte accidentate.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

one × one =