Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Când ne-am uitat mai demult la GT Sensor am observat că bicicleta este capabilă de mult mai mult însă este limitată de componentele pe care le avea. Era vorba de o furcă cu braţe de 32mm, pipă lungă, ghidon îngust, anvelope de nivel mediu şi transmisie 3x. Însă noul model Sensor X este mult îmbunătăţit. Dispune de o furcă RockShox Pike de 150mm, pipă de 50mm, ghidon lat de 780mm, anvelope 2.4 inch şi transmisie 1x cu opţiune pentru pinion 42T.
GT Sensor X va fi disponibil în varianta Pro la 3.999$ şi Expert, ambele cu cadru din aluminiu. Multe din modelele noi de la GT folosesc sistemul Angle Optimized Independent Drivetrain Suspension system (AOS) care menţine un punct înalt al pivotului în timp ce oferă un spate uşor şi rigid. Efectul general este al unei biciclete mai rigide şi mai sensibilă cu un efect minim de chain growth.
Ansamblul principal al sistemului AOS este Path Link-ul ce conectează montantul shock-ului de ţevile chain stays având rulmentul BB la mijloc. Similar ca la designul anterior I-Drive, rulmentul BB este detaşat de triunghiul frontal al cadrului.
GT Force X utilizează anvelope Contineltal Mountain King pentru faţă şi spate şi, la fel ca la Sensor X, transmisia 1×10 vine dotată cu top guide e*thirteen, schimbător spate Shimano XT şi opţional pinion 42T de la e*thirteen.
GT Helion 2015 este adresat celor care iubesc mai mult XC-ul. Practic este un Zaskar 100 îmbunătăţit. Dispune de o cursă de 110mm mulţumită suspensiei AOS, iar cadrele vor fi şi din carbon şi din aluminiu. În total vor fi disponibile 7 modele cu preţuri între 1.549$ şi 7.499$ la care se adaugă şi opţiune pentru frameset. Helion va fi disponibil cu pipă de 80mm şi ghidon de 740mm.
GT Sanction 2015 este o bicicletă pursânge pentru enduro. Dan Atherton şi-a adus contribuţia la dezvoltarea acestei biciclete. Bicicleta se descurcă decent pe urcări întrucât este gândită să fie extrem de eficientă la vale şi la mare viteză. Geometria este optimizată pentru concurs mulţumită unghiului furcii de 66 grade şi BB-ului situat jos. Cadrul este din aluminiu 6069 şi cântăreşte 3,250 kg cu tot cu shock.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.
Salutare, poti sa imi spui te rog, cum se simte suspensia AOS la pedalat fata de un cadru normal cu bb ul clasic? E mai bine sau nu avand in vedere ca bb ul se tot deplaseaza? Mersi.