Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Nu este necesar să citești ambalajul anvelopelor WTB Bronson pentru a face legătura dintre denumirea acestora și marele actor Charles Bronson. Ideea este relativ simplă: un set de anvelope, cel puțin la fel de capabil pe trasee de munte, precum Bronson în prinderea răufăcătorilor.
Lansate în urmă cu un an, WTB Bronson sunt proiectate pentru trasee de All Mountain și Enduro. Probabil dacă îți spun că o anvelopă, cu talon de kevlar cântărește 670 de grame, vei fi încântat de faptul că nu vei adăuga mai mult de 1.3 kg extra greutate roților tale. Este cazul lui Bronson, care oferă o greutate ce nu lasă loc de prea multe comentarii. Și dinnou, să nu uităm că este o anvelopă lată și precum vei putea citi în articolul de față, una capabilă.
Fiind o anvelopă pliabilă instalarea se face foarte facil, demontarea asemenea. Aspectul masiv îți dă foarte mare încredere pe traseu și este susținut cu tărie de crampoanele centrale și în special de cele laterale, înalte. În versiunea Race, Bronson vin cu un mix de cauciuc care se apropie mult de cele oferite de Continental sau Schwalbe în versiunea Evo. De asemenea, din acest punct de vedere, este mai moale precum versiunea Super Tacky de pe orice anvelopă Maxxis. Ce presupune defapt utilizarea unui compound mai moale? Aderență mai bună pe diferite tipuri de traseu (pietre, macadam, rădăcini, pământ uscat) și foarte bună în viraje, cel puțin pe macadam și pământ. Crampoanele laterale reușesc practic să poziționeze bicicleta în viraje așa cum îți dorești tu, ceea ce reprezintă un plus atunci când vine vorba de viteză.
Și pentru că tot am adus vorba de viteză, rularea pe asfalt este relativ lentă și zgomotoasă, însă în off-road zona centrală este responsabilă pentru o viteză de rulare peste medie. Mai mult nici nu ai cum să aștepți defapt de la o astfel de anvelopă, fiind devansată din punctul meu de vedere, la acest capitol, doar de versiunea de top a Continental X-King.
Am rulat cu Bronson pe mai multe tipuri de traseu, în orice caz, la presiune mare. Chiar și în aceste condiții, compound-ul a fost suficient de bine ales încât cursa să nu devină una deranjantă și fără ca roata de spate să sară dintr-o parte în cealaltă. Pe de altă parte, în condiții de noroi, Bronson nu a dovedit că ar avea o capacitate de curățare prea bună, iar pe pietrele umede a mai avut ceva scăpări.
Practic, o anvelopă de All Mountain sau Enduro trebuie să fie acel gen de produs, bun la toate. Dar de fiecare dată când vei adauga o caracteristică într-o parte, o vei pierde în cealaltă parte. Prin urmare, echilibru este cuvântul de ordine, iar WTB Bronson reușește să se claseze undeva peste media topului preferințelor noastre. Costă undeva la jumătate din anvelopele oferite de concurenții germani, oferă performanțe bune atât timp cât nu rulezi în condiții de umiditate și chiar dacă tind să fiu subiectiv, profilul agresiv arată bine. Cu toate că crampoanele laterale s-ar putea să-ți amintească, măcar un pic, de profilul unei alte anvelope foarte cunoscute.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Asteptam acum si anvelopele Chuck Norris (cu care il poti sa faci ciclism pe pereti sau tavan :-)))
Serios insa testul a picat la fix. Chiar cautam un model bun de anvelope. Acestea par Ok , raport calitate/pret.
Intre WTB Bronson de 2.1 si Continental MK II de 2.2 ce mi-ati recomanda? Ma intereseaza si latimea reala a anvelopei (am vazut ca la continental e putin supra evaluata), confortul pe off road, stabilitatea in curbe, etc. In principiu le-as folosi pe trasee uscate.
Mersi.