Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Pentru prima dată în colecția de teste efectuate de FreeRider.ro este înscrisă o pagină pentru un producător de biciclete din România. După cum poți lense observa din titlu este vorba de DHS care ne-a oferit spre testare modelul Impulse 2687 Challenge.
În general se vorbește foarte mult despre producătorul autohton. Nu de puține ori a fost un subiect de dezbatare iar pe marginea respectivelor discuții am primit argumente pro și contra pentru acest brand. Controversat? Se poate, pentru că DHS se pare că reușește să vândă mai mult decât oricare alt producător prezent pe piața românească, conform ultimelor cifre de vânzări publicate.
Motivul pentru care vânzările sunt atât de numeroase este foarte simplu și se oprește asupra unui aspect foarte important: prețul. Acesta este cel care dictează de multe ori decizia achiziționării unui produs sau al altuia. Bicicleta testată de noi într-un weekend este oferită pentru nici măcar 1.000 de lei, dar este dotată cu componente pe care le întâlnim la bicicletele de peste 1.500 de lei ale producătorilor consacrați. Descrierea și analiza echipării o vei putea citi mai jos în acest articol.
Cu câteva zile înainte de a pleca la test am făcut un mic experiment. Am chemat câțiva prieteni care nu au niciun fel de cunoștiințe despre biciclete, să vadă Impulse-ul 2687 și să-și exprime părerea în ceea ce privește prețul acesteia. De DHS au auzit multe, însă sigla se află plasată doar frontal nu și pe lateralele bicicletei. Prin urmare, nu au știut despre ce bicicletă este vorba, fiind total străini de denumirea Impulse. Răspunsurile lor m-au uimit: 2.000 de lei? 2.500 de lei? Și uite așa am aflat unul din motivele pentru care gama Impulse prinde la public.
Cadru/Pe traseu
Dotările lui DHS Impulse 2687 Challenge ne indică faptul că poate fi utilizată pe poteci de pădure și de munte. Așadar am pornit pe câteva trasee lejere cunoscute nouă. Controlul bicicletei nu este agil datorită unghiului headtube-ului, în schimb oferă stabilitate.
Greutatea de 15 kg se va face puternic resimțită pe porțiunile de urcare. În special pe cele mai abrupte. Nici tija de ghidon nu te va ajuta foarte mult având un rise (unghi) destul de mare. La coborâre presiunea exercitată de tine pe roata din față va fi destul de mică, tot datorită unghiului mare al tijei de ghidon (pipei).
Poziția pe bicicletă este una relativ comodă, îndreptată mai mult către segmentul recreațional decât către cel sport. În acest scop, șaua Selle Royal Lancia oferă un confort sporit, chiar și pe distanțe mai lungi.
Sudurile cadrului sunt medii, nu excelează cu finisaje superioare dar nici nu par realizate la sfârșit de program. Cablurile sunt trase pe deasupra țevii superioare și pot incomoda uneori. Tot pe cadru vei regăsi un singur suport pentru bidonul de apă. În general la dimensiunea de 18 inci a cadrului, pot exista fără probleme două astfel de prinderi.
Aspectul general al bicicletei nu poate fi judecat decât de fiecare în parte, însă deranjează vizual numărul de 4 distanțiere montate între cuvete și tija de ghidon (pipă). Nu cunoaștem motivul pentru care s-a apelat la această soluție, dar bănuim că a fost adoptată pentru a grăbi procesul de producție. Le poți înlătura tu, cu condiția să tai și din gâtul furcii cu o pânză de bomfaier.
Prinderile pentru V-Brake sunt inestetice. Pe cele de pe furcă le poți demonta singur, însă pe cele de pe cadru va trebui să le ignori.
Echipare
Furca Suntour XCM este o furcă întâlnită pe bicicletele entry-level ale producătorilor renumiți. Versiunea V3 instalată pe Impulse avea arcurile mai moi decât cele pe care am pedalat până în prezent. Suficient de moi pentru a amortiza acceptabil denivelările pronunțate, cu un rider de 80 de kg pe bicicletă. Pentru persoanele cu o greutate mai mare, arcurile ar putea deveni prea moi.
La capitolul frâne, Impulse 2687 are de suferit datorită Promax-urilor 320 mecanice. Nici măcar după reprize mai lungi de frânare acestea nu ne-au convins. Iar dacă te gândești să le uzi pentru a spori grăbi procesul de rodaj, rezultatul va fi același. De aceea la acest capitol pot să-ți ofer un sfat bun. Utilizează din plin prinderile de V-Brake și achiziționează-ți un astfel de set de frâne. Este ieftin, ușor și eficient. În plus, atât manetele de frână cât și jantele lui Impulse 2687 îți permit instalarea de frâne cu saboți.
În afară de furcă, o altă surpriză este constituită de sistemul de transmisie. Pentru schimbarea pinioanelor ai la dispoziție un Shimano Acera, întâlnit de asemenea pe bicicletele mai scumpe. Din păcate ai la dispoziție doar 7 pinioane, așadar va trebui să-ți alegi cu grijă rapoartele. Pinionul Mega Range are 34 de dinți. Este mare. Atât de mare încât l-ai putea confunda cu apărătoarea de lanț. Acesta îți permite să urci pe cele mai abrupte urcări, însă devine rapid obositor datorită cadenței nebune. Și cel mai probabil îl vei folosi extrem de rar.
Schimbarea foilor se face cu ajutorul binecunoscutului Shimano SIS care coboară sau urcă lanțul pe foile angrenajului Shimano Non Series, angrenaj entry-level, nu foarte pe gustul nostru. Acesta are foile nituite, prin urmare dacă o foaie se va uza în exces, vei fi nevoit să-l schimbi cu totul.
Ambele schimbătoare sunt conectate la manetele integrate cu pârghiile de frână, de proveniență Shimano, gama Non Series.
Anvelopele oferă o viteză de rulare bună pe șosea (ciment, asfalt) dar pentru trasee rapide de offroad au o carcasă prea dură și nu oferă aderența scontată nici în viraje și nici pe urcările acoperite cu pietriș.
Concluzie
DHS Impulse 2687 Challenge vine cu un raport echipare/preț ce nu are concurență pe piața din România. Suferă pe alocuri la capitolul finisaje iar unele componente par montate în grabă. Este cazul furcii cu cele patru distanțiere, care ar fi putut avea unul singur dacă gâtul furcii ar fi fost tăiat înainte de procesul de asamblare.
Greutatea mare poate fi redusă semnificativ doar renunțând la unele accesorii inutile precum: cricul, protecția pentru pinioane din oțel, soneria, “coarnele” sau tăierea gâtului furcii și scoaterea distanțierelor suplimentare. De asemenea, poți achiziționa un set de V-Brake-uri și un set de anvelope calitative. După toate aceste modificări vei reuși să scazi cel puțin 1 – 1,2 kg de pe bicicletă.
Este recomandată în special celor care vor să faca primii pași în plimbările cu bicicleta la munte. Cu siguranță îți va oferi răspunsul la întrebarea: „este mountainbiking-ul potrivit pentru mine?” Iată că poți obține răspunsul la această întrebare cu bani puțini, de la o bicicletă echipată decent pentru un începător. La urma urmei, câți dintre noi n-au pornit cu o bicicletă low-cost?
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Eu am dat 8.5 mil pe ea si-si merita fiecare banut. Excelent comentariul. Eu am renuntat la schimbatorul de foi pe care niciodata nu l-am putut regla cum trebuie iar cricul arat penibil asa ca l-am scos direct din magazin.
Salut,
Cred ca ati scapat din vedere un amanunt important pentru un mountain bike – faptul ca nu este echipat cu quick release (cel putin asa reiese din poze). Oricum bun review si felicitari celor de la DHS pentru ca resusesc sa scoata o bicicleta decenta la un pret accesibil.
interesant articolul. tocmai am ales bicicleta pt nevasta-mea. zi-mi te rog de unde ai luat-o cu 850 lei. trimite-un mail la [email protected]. multumesc
@vlad: Salut Vlad! Are quick release, iti zic sigur pentru ca am demontat roata din față pentru a o transporta în automobil 🙂 Pentru roata din spate într-adevăr nu există quick release.
De aici am luat-o asta toamna. Am vb la telefon cu dl. Ilie.
http://www.bicicleteploiesti.ro/
salutare baieti .. un review foarte bun .. insa as vrea sa vad ce parere aveti si despre un alt produs din gama impulse… un full suspension cu pretentii .. numit impulse elan 2689 …(http://www.bicicleteploiesti.ro/Biciclete/Biciclete-DHS/Bicicleta-Impulse-2689-Elan) mult succes in continuare 😉
Cele 4 distantiere cred ca vin sa compenseze faptul ca bicicleta este produsa doar pe cadre de 16 si se adreseaza si oamneilor mai inalti de 1.70-1.75m. Daca lasi gidonul mai jos adica muti pipa cu un distantier mai jos(asa cum am incercat si eu) ai senzatia ca pici in cap cadrul fiind mic.
Toata gama impulse e pe marimi. Challenge e de 42cm si 51 cm. Din pacate ai toate sansele sa nu gasesti in magazine decat modelul de cadru mic (adice cel de 42 de cm – cel testat)
asa mult poate conta 1kg incat sa merite sa te apuci de demontat din bicicleta? mai bine faci un pisu si inca ceva inainte si ai cam acelasi rezultat …. 🙂
mi-am luat-o. e ok, mai putin franele care intr-adevar mi se par slabe. mai ales aia de pe fata. si spun asta nu ca expert ci ca unu care abia invata ce-i ala MTB. furca e Suntour XCM V2, cea mai penala din ce am citit pe aici…
am uitat sa zic de schimbatoarele de foi si pinioane. mi se par ca functioneaza excelent. schimba exact si fara greutati in orice combinatie foaie-pinion. in schimb foile mi se par turnate in graba, dintii sunt o parte ascutiti, o parte parca tociti…
Am participat la cupa emmedue si am avut placuta surpriza sa gasesc acolo echipa DHS Romania. Tineri, pana in 18 ani majoritatea. Ceea ce m-a amuzat e ca nici unul nu concura pe o bicicleta DHS. Cum ar veni… sa ne facem reclama, avem echipa! Dar de fapt echipa noastra e doar cu tricoul de DHS. Reclama mai negativa nici nu cred ca se poate. Penibil e mult spus.
Am o intrebare la voi. Versiunea V3 de pe modelul de fata este cu ceva imbunatatita fata de V2? Sa ma astept la jocuri dupa cateva luni de folosinta? In conditiile in care o utilizez decat pe strada si destul de rar off road. Multumesc!
Poate ca amortizeaza ceva mai bine, dar diferente mari nu sunt. Daca e exploatezi doar in oras ar putea sa se bucure de o durabilitate mai mare, tinand cont ca incaseaza mai putine socuri. Desi daca te uiti in pagina testului vei vedea ca sunt cativa utilizatori care au scris ca furca a prins joc chiar si exploatata in oras. Depinde mult de la un model la altul. V3-ul ar trebui sa fie mai durabil decat V2-ul.
Multumesc frumos! Se pare pana la urma ca depinde de norocul fiecaruia. Asta este! Vedem pe parcurs! Eventual va tin la curent cu evolutia ei pe viitor!
Poti posta chiar aici parerile: http://www.freerider.ro/teste/test-suntour-sf-10-xcm-6127.html
Revin cu cateva impresii dupa 2 luni de utilizare.
Furca nu mai merge lin ca la inceput si trepideaza cand pun frana pe fata, dar e posibil sa fie si de la frana (cert e ca nu facea asa la inceput). Acum a inceput sa nu mai schimbe usor in orice combinatie foaie-pinion. Suruburile de la etrierul pe spate s-au slabit si imi pocnea cand franam. L-am strans si s-a rezolvat. Am scos roata de pe fata si am invartit-o tinand axul in mana si se simt niste mici agatari, nu se invarte lin. Cam atat…
Din poze mai degraba vad o furca xcm V2. De ce in review apare un V3?
Din punct de vedere vizual nu exista nicio diferenta intre XCM V2 si V3. Modelul din fotografii este XCM V3, versiunea 2011.
Acum 2 saptamani am facut un traseu destul de dur (muntii baiului – urcat din azuga cu telescaunu si ajuns in campina prin valea doftanei) cu o bicicleta exact ca cea prezentata (fara cric bineinteles 🙂 ). Este un traseu pe alocuri destul de dur. Un singur bai am avut – axul spate s-a strambat putin ocazie cu care l-am schimbat cu unu cu quik release. In rest s-a comportat foarte bine. Cu ocazia asta am observat ca furca XCM cu care este dotata este mai moale si lucreaz mai bine decat XCM ul V2 care-l aveam pe un cube.
In alta oridine de idei orice bicicleta trebuie reglata dupa un anumit timp.
eu am modelul de 16 si niste ancore de cauciucuri de 2.4 pe ea si totusi bicicleta are o greutate(cantarita) de 13,7 kg .. anyway faza cu cele patru distantiere mi se pare tare :)… Totusi pot sa spun ca frana mea promax se descurca minunat iar eu am 92 kg…
Felicitari celor de la dhs pentru modul cum se prezinta pe piata..
Eu am bicla de aproxiamtiv 1 an. Am mers cu ea aproape in versiune originala (schimbasem doar ghidonul) pe niste drumuri forestiere si s-a tinut bine. Intre timp am schimbat rotile cu niste bikepozitive zero, cauciucurile cu blackjack, franele cu Hayes MX4 si pinioanele cu unele sin seria sram. acum pot sa spun ca merge f bine.
Franele promax sunt praf. Niciodata nu le-am putut regla cum trebuie. Acum cu MX4 e f f buna.
Asadar poti lua linistit modelul acesta si poti schimba franele (chiar si cu unele mx2 sau mx4 sau ceva de la avid SH) si vor merge ok.
Salut,
bicicleta aceasta costa acum 1549 ron !!!
Nu credeti ca la banii astia merita mai mult Merida sau Scott?
Au schimbat furca – XCT (mai slaba) si au pus niste frane mult mai bune BB5.
Vezi ca o sa o gasesti mai ieftin decat ce scrie pe siteul DHS.
Cea de aici din ce an e 2010, 2011? E vreo diferenta majora intre 2010,2011 si 2012?
Salut! Da au fost facute cateva schimbari. In imagine este modelul 2011, modelul 2012 a primit un set de frane mai capabil.
asteptam impresii si din partea noului posesor de Impulse, ca tocmai mi-au furat-o aseara din scara, impreuna cu una imprumutata. legate cu lant gros si cablu de otel. am gasit doar cateva zale pe jos…:)
Marime janta 559×18
Deci suspenia de pe fata se lasa bine sau e fixa ca la unele biciclete si nu se misca?
Da,suspensia fata se lasa bine,e un raport bun calitate-pret, nu e o minune dar e buna. Am facut o mica tampenie… am scos furca,iar acum cand incerc sa o pun… totul merge bine pana ajung la pipa, pun distantatoarele(le voi scoate dar vreau sa cumpar un ghidon cu unghiul de inclinare mai mare)…si pipa nu prea mai are loc 😐 … imi puteti da niste sfaturi, sau daca aveti vr-un video ar fi perfect.
https://imagizer.imageshack.us/v2/583x437q90/902/VhRt4G.jpg
e pe frane mecanice pe disc de la Avid, cumparata recent la 1000 lei din magazin, e model 2012
^^ iar cadrul e de 510, dupa cum se poate vedea si in imagine
@burr: salutare. cum se comporta bicicleta? joc la furca/ mai face cursa completa sau la pedale ? schimbatoarele functioneaza ok ? ma gandesc sa imi iau si eu. multumiri in avans 🙂