Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Folosirea carbonului pentru a fabrica biciclete de top nu este ceva nou, dar putem spune că Jacob Haim a dus lucrurile cu un pas mai departe. Studentul universității austriece Joanneum a colaborat cu o firmă din Munchen care se ocupă cu prelucrarea carbonului pentru a dezvolta RaceBraid, o cursieră ultimul-răcnet.
Diferența pe care RaceBraid o prezintă față de marea majoritate a suratelor sale este modul de împletire al carbonului, care se realizează automat de către o mașinărie industrială, iar fibrele sunt înfășurate în jurul unui schelet din silicon pentru a le oferi forma dorită. Respectiva tehnologie (foto jos) de manipulare a carbonului este deținută de compania Munich Composites GmbH, așa că sunt mici șanele să mai regăsim la alte modele aceste fibre, iar faptul că unele sunt de culoare roșie reprezintă o trăsătură unică a acestui cadru. Prin acest proces se pot controla foarte precis numărul de fibre folosite, dispunerea lor și cantitatea de rășini folosite pentru a le lipi, generându-se astfel economii importante de materiale. De asemenea, și rata de apariție a erorilor se reduce drastic.
Haim a apelat la mufe pentru construcția acestui cadru, din simplul motiv că acestea oferă o varietate mai mare de personalizare a cadrului în funcție de dimensiunile ciclistului.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.
Lucratura cadrului este excelenta, mai ales ca se poate modela dupa constitutia si dorintele ciclistului. Daca s-ar putea trece la productie ar fi un pas inainte ptr cadrele de carbon, mai ales ca e mai rezistent decat un cadru de carbon obijnuit si se poate face un numar nelimitat de design de cadru. mc.
maine vine altu’ cu fire verzi si v-a luat fatza :))))))))) banu’ jos ! imi place cum unii ar zice ca au inventat si roata numai sa faca doi banuti