Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Nu de puţine ori am observat că suspensia are de suferit atunci când avem parte de fenomenul intitulat „chain growth”. Când suspensia lucrează lungimea lanţului se modifică şi implicit suspensia nu mai lucrează aşa cum a fost gândită. Yeti a reuşit să elimine aceasta problemă mulţumită piesei denumită Switch Infinity care practic modifică geometria bicicletei şi pârghiile care acţionează în suspensie pentru a păstra o lungime constantă a lanţului.
Timp de 3 ani compania americană cu sediul în Colorado a perfecţionat acest sistem împreuna cu cei de la Fox pentru ca acum să poată lansa noua şi îmbunătăţita suspensie Switch Infinity. Piesa constă în două scurte tije unite printr-un link culisant. La începutul cursei suspensiei linkul se mişca în sus pentru a crea o mişcare spre spate a roţii spate – pentru eficienţă mai bună la pedalare, dar, la un anumit moment dat, linkul începe a se mişca în jos pentru a reduce impactul forţelor venite din lanţ asupra suspensiei.
Această nouă piesă Switch Infinity nu conţine elemente hidraulice. Ci doar un ansamblu de semeringuri ce culisează pe două tije căptuşite cu Kashima. Yeti a apelat la expertiza celor de la Fox pentru a crea acest sistem cât mai simplu, suplu, eficient şi rezistent în timp şi la intemperii. Mai mult, noua piesă a ieşit cu 100g mai uşoară decât vechiul sistem similar de la Yeti, Switch Link System.
Aşa cum întâlnim la toate bicicletele Yeti, ţeava top tube este de proporţii generoase potrivindu-se bine cu trendul de azi de a împerechea cadre mai mari cu pipe mai scurte. Însă dacă comparăm bicicleta cu altele din aceeaşi categorie observăm că unghiul furcii de 67 grade este destul de relaxat. Acest lucru se datorează în mare parte faptului că geometria este gândită în jurul unei furci de 140mm. Toate acestea tind să facă din noul SB5C un competitor feroce atunci când îl vei îndrepta la vale. În plus şi ţevile chain-stays de 17,4” şi BB-ul destul de jos contribuie la impresia de agresivitate distractivă pentru o bicicletă de trail.
Noua bicicletă va fi disponibilă şi în culoarea tradiţională albastră de al Yeti suplimentar faţă de negru şi doar cu cadre din carbon.
Preţurile pentru noua Super Bike încep de la 6.599$ şi par că nu au limită superioară. Varianta cu echipare Sram X01 cântăreşte 11,56 kg. Varianta cea mai de sus dispune de o echipare Sram XX1 şi Enve la un preţ de 10.599$. Deşi din fabrică bicicleta vine echipată doar cu transmisie 1x pe cadru se poate totuşi instala schimbător faţă.
[vimeo id=”100543532″ width=”600″ height=”350″] [youtube id=”SZIEjkDciLc” width=”600″ height=”350″]Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.