IBIS lansează noul 29er Tranny hardtail

0

Gândită pentru cross country Tranny dispune de o furcă de 100mm însă din fabrică o poţi primi şi cu furcă de 120mm 32mm lucru care relaxează unghiurile cadrului şi dublează distracţia când o iei la vale. Această apropiere de trail este evidenţiată şi de ghidonul din carbon lat de 740mm, mult mai lat decât se găseşte în general pe bicicletele de XC.

Ibis-Tranny-09 Ibis-Tranny-02

Bicicleta poate fi cumpărata în 7 variante de echipări la care se adaugă şi doar cadrul la preţul de 1.699$. Echipările sunt Special Blend, Tranny Unchained, Deore XT, XTR1x, XTR2x, X01 şi XX1. Special Blend dispune de o echipare de bază în timp ce Tranny Unchained este single speed pe curea cu preţ de 3.999$. Cele mai scumpe versiuni sunt XX1 la 6199$ şi XTR 2x la 6.699$. Toate cablurile au rutare internă cu excepţia frânei spate. Nu există tuburi interne, pentru ajutor la rutare, însă intrările în cadru dispun de capace care oferă acces mai facil la rutare.

Însă unic la Tranny este faptul că bicicleta poate fi uşor dezasamblată. Potrivit celor de la Ibis se pare că riderii de Trail şi Enduro preferă rulmenţi BB pe filet în timp ce la cross country se cere mai mult PressFit. Din acest motiv pe modelul Mojo HDR vei găsi setup-ul pe filet, iar pe modelul acesta BB92/PressGXP.

Ibis-Tranny-01 Ibis-Tranny-07

Pentru a face bicicleta demontabila Colin Hughes de la Ibis a creat nişte şuruburi care scoase permit „plierea” bicicletei sau introducerea în cadru a unei transmisii pe curea. Dar şi mai ingenios este faptul că ajustând un şurub poţi modifica poziţia mecanismului şi lungi ţevile chain stays pentru a tensiona o transmisie single speed. Acest sistem este mai uşor faţă de clasicul BB excentric, mai curat decât daca ai folosi un întinzător de lanţ şi, în comparaţie cu dropout-urile orizontale, se poate regla cu un singur şurub.

Compania spune că pot fi instalate anvelope de până la 2.3”, iar în configuraţia standard cu rotţi Schwalbe Racing Ralph de 2.25 instalate pe jante Stan’s ZTR Rapid 29er, rămâne suficient loc. Triunghiul faţă al cadrului seamănă puţin cu Ripley însă spatele a fost modificat pentru a dobândi câteva avantaje precum rigiditatea laterală şi confortul vertical.

Ibis este printre puţinele companii care oferă, pe unele modele, versatilitatea schimbării între roţi de 26 şi 27,5 inch. Cât priveşte greutatea o bicicletă Ibis Tranny 29er mărime medie cu echipare Tranny Unchained cântăreşte 9,13 kg.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentFIZIK lansează colecţie limitată pentru Turul Franţei 2014 cu ARIONE, ANTARES şi ALIANTE reflectorizante
Articolul următorFreeRider.ro la Salzkammergut Trophy 2014, Austria
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

3 × 1 =