Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Italienii de la Bianchi au prezentat la Eurobike o bună parte din gamele de munte și de șosea, vizate fiind în principal modelele de top. De reținut este că din gama Bianchi vor face parte și biciclete entry-level, o informație interesantă poate pentru fanii mărcii, care nu-și pot permite neapărat bicicletele de top.
În segmentul mountainbike-urilor nu vedem modificări foarte multe, însă trebuie menționat că toate cadrele au fost aduse la zi din punct de vedere al standardelor, iar un model cu roți 27Plus a fost inclus în gamă.
Voi începe cu Methanol SL, căci aceasta este cea mai cunoscută bicicletă a producătorului italian în gama de MTB-uri. Modelul pe care-l poți admira în galeria de mai jos este versiunea de top, dotată cu un cadru din carbon, cabluri trase prin interior, un headtube conic, o prindere X12 pentru roata de spate și echipare de vârf. Din care merită menționat sistemul de transmisie electronic Shimano XTR Di2, frânele din aceeași gamă sau furca Rock Shox RS-1.
Corespondentul acestui model în gama full suspension este Methanol 29 FS, exact cum poți intui din denumire, fiind vorba despre o bicicletă cu roți de 29 de inch. În cazul acesteia însă, echiparea diferă foarte mult de cea a hardtail-ului. Inclusiv culoarea. Deși avem de-a face cu o bicicletă al cărei cadru este realizat integral din carbon, acesta este dotată cu roți Crank Brothers, sistem de transmisie Sram XX1, frâne Formula și amortizoare Fox, din gama Kashima. Greutatea acesteia reușește să rămână astfel undeva în jurul valorii de 10 kg.
În segmentul 27Plus, Bianchi își va juca cărțile cu modelul JAB, care va putea primi anvelope cu o lățime de până la 3.0 inch. Cu toate acestea, în dotarea standard, hardtail-ul din aluminiu va fi dotat cu jante WTB Scraper ș anvelope Trailblazer de 2.8 inch. În cazul lui Jab, nu toate cablurile sunt trase prin interiorul cadrului, cel al schimbătorului de pinioane și conducta de frână ieșind imediat după bottom bracket pe toată lungimea chain stay-ului. Bicicleta vine pregătită însă cu ghidaj pentru conducta tijei de șa hidraulice.
În ceea ce privește cursierele atracția principală a fost modelul L’Eroica, cu un aspect venit din anii 60, însă cu piese noi. Bicicleta a fost construită deoarece Bianchi este sposor al evenimetelor L’Eroica și cu siguranță, nici măcar un bun cunoscător, nu și-ar putea da seama din prima că este vorba despre o bicicletă construită în 2015: șaua din piele, frânele, schimbătoarele, chiar și angrenajul par a fi de acum 50 de ani.
Bianchi va juca de asemenea și în segmentul Allroad, cu ajutorul cursierei ce poartă același nume precum segmentul din care face parte. Cadrul din aluminiu este complet nou, este dotat cu o furcă din carbon și cu anvelope 700×35 cu crampoane, astfel încât bicicleta să facă față și traseelor mai dificile. Frânele pe disc sunt dotare standard, iar faptul că utilizează o tijă de șa telescopică este cu adevărat o surpirză.
Cursiera Oltre XR1 va primi pentru 2016 culori noi cât și echipări noi, prin urmare ar trebui să devină și mai atractivă în segment. Nu în ultimul rând, trebuie menționat faptul că Bianchi va avea două modele entry-level noi în gama cursierelor: una cu cadru din carbon și una cu cadru din aluminiu.
Importator Bianchi în România: carbonbike.ro, care are deja în stoc majoritatea modelelor prezentate și poate asigura un termen rapid de livrare pentru orice model, dotare și mărime. De asemenea, Carbon Bike dorește crearea unor parteneriate la nivel național în vederea promovării și vânzarea produselor Bianchi.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.