Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Ciclismul de şosea vine uşor din spate însă din ce în ce mai repede în ultima perioadă. Şi asta mulţumită concursurilor de şosea care se înmulţesc pe zi ce trece. Unul din ele este seria de evenimente Road Grand Prix, curse care se desfăşoară în diferite oraşe ale României.
Recent, pe data de 10 august, a avut loc etapa din Capitală, ediţie care s-a desfăşurat în jurul Parlamentului României, Casa Poporului. Cursa a fost de tip criteriu, având loc pe un circuit închis din centrul oraşului. În situaţia de faţă circuitul a avut în jur de 3 km şi a inclus o căţărare şi o coborâre.
O astfel de cursă nu o vezi iniţial prea atractivă sau interesantă. Practic ce poate fi frumos să te învârţi în cerc timp de o oră şi jumătate, cum a fost la această etapă, în mijlocul unui oraş într-o zi toridă de vară. Nu mică a fost surpriza multor participanţi care au aflat cât de intens poate fi un astfel de eveniment. Datorită numărului mare de participanţi nu erai aproape niciodată singur pe traseu. Şi chiar şi atunci când ţi se părea că eşti singur era suficient să te uiţi în spate să vezi ce trenă duceai.
Aşa cum spuneam cursa a fost foarte intensă şi alertă. Nu aveai timp de odihnă, tot timpul trebuia să faci ceva, să te agăţi de un ciclist care mergea puţin mai tare şi să te ţii de el, să treci tu în faţă când simţeai că ţi-au revenit forţele, să negociezi virajele în mijlocul unui pluton de zeci de biciclişti, să ocoleşti la limită gropile, să fereşti bordurile, să te alimentezi şi să te hidratezi atunci când se putea, să mai zâmbeşti şi la fotograf!
Toate acestea au făcut etapa din Bucureşti a circuitului Road Grand Prix să fie una excelentă. Şi vremea a fost de partea concurenţilor. Deşi caniculară condiţiile meteo au permis concurenţilor să-şi testeze rezistenţa şi abilităţile de a pedala în pluton menţinându-şi simţurile acute întreg concursul. Literalmente cineva obişnuit să participe la curse cu trasee lungi de zeci de kilometri este obişnuit să primească şi zone de relativă relaxare momente în care îşi poate revizui condiţia şi accelera sau conserva energia. Nu şi la Road Grand Prix unde nici nu-ţi dădeai seama când au zburat cele 90 de minute de concurs.
Cei mai buni au parcurs traseul de aproximativ 3 km de 22 de ori în timp ce cei cu un antrenament mai pe la mijloc sau învârtit doar de 19 ori. În jur de 7 ture au făcut cei care s-au poziţionat la finalul clasamentului. Pentru categoria Elite Masculin câştigătorul a fost Andrei Nechita, iar la Elite Feminin câştigătoare a fost Irina Dumitru. Rezultatele complete le puteţi găsi pe site-ul competiţiei.
Weekendul acesta, pe 23 august 2014, se va desfăşura următoarea etapă a circuitului, etapă ce va avea loc la Râmnicu Vâlcea şi care se pare că este mai grea. De pe pagina oficială a circuitului citim următorul text care sugerează cam ce îi va aştepta pe cei înscrişi la această etapă: „Eroica, fosta denumire a competiţiei Strade Bianche, alături de Paris Roubaix, Turul Flandrei şi acum de Road Grand Prix Râmnicu Vâlcea, sunt concursuri pentru cicliştii adevăraţi, pentru „ocnaşii şoselelor” aşa cum erau aceştia numiţi. Pentru cei ce apasă cu îndârjire în pedale, strâng din dinţi şi nu se uită decât înainte. Chiar şi soldaţii din legiunea străină s-ar cutremura la gândul că ar putea participa la unul din aceste concursuri.”
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.