Acum citesti
La test, casca Casco Full Air RCC, pentru șosea dar și pentru MTB

Cei de la Casco au lucrat intens la noua Full Air RCC, o cască ce se vrea potrivită atât pentru zilele când pedalezi pe cursieră cât și pentru cele când te afli pe munte, pe mountainbike. Ideea a fost de a construi o cască extrem de bine ventilată, dar care să ofere o protecție optimă, indiferent de disciplină. Într-un final, au reușit să vină cu această variantă, despre care poți citi în articolul de față.

casco-full-air-rcc-2017-1
Da, afară ningea.

Toamna trecută, casca Full Air RCC a fost prezentată ca prototip, iar în septembrie 2016 a fost pentru prima dată prezentată în cadrul Eurobike. Se face remarcată printr-o gură de venitalție foarte mare, poziționată exact în dreptul frunții, care oferă o aerisire de invidiat. Deși, trebuie să recunosc, pentru sezonul rece în care am utilizat-o, ventilațiile sunt mult prea mari, iar utilizarea unei caguli este absolut necesară, altfel te vei alege doar cu capul înghețat. Reversul medaliei însă apare în sezonul mai cald și cel foarte cald, atunci când capul tău va primi tot aerul necesar pentru ca tu să te simți cât mai confortabil. Știm deja că sub o cască cu puține guri de ventilație sau poziționate prost, transpiri în exces, iar cei de la Casco și-au dorit să creeze un produs pe care de abia să-l simți pe cap și care să ofere cea mai bună aerisire posibilă la ora actuală.

casco-full-air-rcc-2017-2
Suficient de aerodinamică, aceasta oferă protecție bună și la spate.

Nu a fost ușor, deoarece găurile foarte mari necesită regândirea structura de rezistență a căștii, la urma urmei aceasta trebuind să-și îndeplinească misiunea în caz de accident. Și nu găurile superioare au fost cea mai mare provocare, ci gaura frontală. Din fericire nu am avut ocazia s-o testez și la nivel de contact cu solul, însă am convingerea că totul este în regulă atât timp cât această cască a trecut cele mai exigente teste.

casco-full-air-rcc-2017-3
Rotiță de reglaj la spate și alte guri de aerisire, mai mari, pentru a permite circularea eficientă a aerului.

Casca se fixează excelent pe cap, are reglaj la spate ca orice altă cască, cu ajutorul unei rotițe, însă prinderea este cel puțin diferită față de restul căștilor testate până acum. Funcționează pe principiul cârligului, pentru a o fixa, fiind necesar să prinzi un inel din oțel de un cârlig dintr-un plastic dur. Este de la sine înțeles de ce plasticul este ranforsat, însă va necesita să te obișnuiești un pic cu acest gen de prindere. În plus, există un material moale peste cureaua care trece pe sub bărbie, pentru a oferi mai mult confort. Și că tot veni vorba de confort, se numără printre cele mai confortabile testate anul acesta, deși nu reușește să surclaseze modelul de top de la MET la acest capitol.

casco-full-air-rcc-2017-4
Trebuie să treci acel inel prin cârligul din plastic pentru a prinde casca pe cap.

Greutatea nu este atât de mică pe cât te-ai fi aștepat de la o cască cu decupaje atât de mari, dar cele 305 grame ale sale sunt puțin peste ceea ce oferă căștile de top. Varianta pe care am primit-o noi, avea instalat cozorocul pentru șosea. Pentru MTB, trebuie instalat un cozoroc mai lung și bineînțeles, mai lat.

casco-full-air-rcc-2017-5
Seamănă cu două șireturi: benzile reflectorizante.

În orice caz, dacă ești în căutarea unei căști extrem de bine aerisite, nu trebuie să te uiți mai departe. Față de modelele de top care oferă o aerisire cel puțin la fel de bună, Full Air RCC oferă avantajul unui cost mult mai mic, de doar 95 de euro (față de cel puțin 210 euro sau mai mult cât ar costa căștile de top cu aerisire foarte bună). Nu mi-a plăcut în mod special prinderea, deoarece mi s-a părut cam nepractică, în rest, nu sunt alte puncte negative. De reținut însă: această cască nu poate fi folosită pe timp de iarnă fără o cagulă sau o cipilică pe dedesubt. Pe de altă parte, design-ul nu este rău deloc, iar gura mare de aerisire frontală, cu o plasă de sârmă prinsă în patru șuruburi, este cel puțin spectaculoasă.

Preț de raft: 95 euro
Importator în România: –

Vezi Comentarii (2)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

four × 1 =