Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
După ce în 2014 Merida şi-a înnoit puternic flota de biciclete, pentru 2015 noutăţile stau mai mult în detalii. Totuşi o bicicletă complet nouă ne-a atras atenţia. Pentru 2015 Merida va lansa un nou ONE-TWENTY, full suspension-ul destinat turelor / concursurilor de maraton mtb.
Modelul ONE-TWENTY în sine nu este o noutate, există în oferta Merida de ceva vreme, însă pentru 2015 a fost revizuit şi îmbunătăţit. „Nici un şurub nu a rămas neatins” spune Jürgen Falke de la Merida, responsabil cu dezvoltarea produselor.
Astfel bicicleta nu este modelul vechi ONE-TWENTY adaptat la noile roţi de 27,5 inch ci o bicicletă cu o nouă suspensie spate susţinută de o construcţie single-pivot care lucrează prin intermediul unui „shock flotant”. Acest concept oferă reacţii îmbunătăţite ale bicicletei.
Însă nu doar cinematica a fost departamentul la care s-a lucrat. Au fost dezvoltate încă 3 tehnologii noi-nouţe care oferă bicicletei versatilitate mărita şi uşurinţă în utilizare. Este vorba despre „Double Stop”, „Down Tube Exit” şi „Guided Remote”. Primele doua se ocupă de rutarea internă a cablurilor. Acestea se pot mişca în voie în aşa fel încât să nu cauzeze probleme, dar nici vibraţii în interiorul cadrului. În acelaşi timp rămân uşor accesibile pentru service.
„Guided Remote” se referă la cablul telecomenzii shock-ului spate care este ghidat în forma unei curbe bine definite ce permite funcţionarea fără probleme a remote-ului în orice condiţii ale terenului sau meteo. În plus această nouă ghidare previne şi zgârierea cadrului.
Noul ONE-TWENTY oferă un ax spate 12 mm E-Thru, o pipă scurtă de 70mm (la toate modelele în afară de mărimea S unde găsim o pipă de 60mm), un ghidon suficient de lat şi un unghi al furcii relaxat de 68 grade. Aceste specificaţii oferă performanţe excelente la vale. Însă şi pentru mersul la deal optimizările au fost făcute, în mare parte mulţumită unghiului tijei de şa de 74,5 grade. Pentru prima parte a sezonului 2015 vor fi disponibile 6 modele cu cadre din aluminiu. Preţurile încă nu au fost comunicate.
Suplimentar faţă de revizuirea întregii linii de biciclete off road, cei pasionaţi de datul tare la vale vor fi bucuroşi să afle că şi alte modele de la Merida au fost îmbunătăţite. ONE-FORTY este un exemplu. Bicicleta cu suspensii de 145mm destinată disciplinei All mountain primeşte acum ţevi chain stays mai scurte cu aproximativ 4mm. Bicicleta devine astfel şi mai vioaie. În plus s-a mărit şi degajarea pentru a se putea folosi anvelope mai late. Noul ONE-FORTY oferă 8 mm suplimentari de spaţiu. Spre exemplu se va putea folosi lejer anvelopa Schwalbe Hans Dampf de 2.35.
Merida ONE-SIXTY a fost şi ea rafinată. Spre deosebire de ONE-FORTY, SIXTY primeşte ţevi chain stay mai lungi. Este şi normal. Dacă cresc suspensiile, creşte şi viteza aşadar creşte şi nevoia de stabilitate. Ţevile chain stays au fost alungite cu 5mm, iar ataşarea roţilor de 27,5 inch îmbunătăţeşte semnificativ performantele acestei biciclete destinate disciplinei Enduro. Şi ONE-SIXTY beneficiază de noile tehnologii „Double Stop” şi „Down Tube Exit”.
Însă nici fanii hardtail-urilor nu au fost neglijaţi. Pentru 2015 cunoscutul BIG.NINE este „cuminţit” şi oferit în varianta de aluminiu TFS (Techno Forming System) la un preţ mult mai accesibil. Performantele 29er-ului din carbon de succes de la Merida vor fi acum disponibile unui număr mai mare de ciclişti şi mulţumită noilor ţevi şi geometrii a cadrului care „îndulcesc” acum caracterul de competiţie a bicicletei.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.