Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
În ton cu atenția tot mai mare pe care Merida o acordă ciclismului de șosea, prima prezentare a produselor firmei a fost cea a bicicletelor de șosea. Taiwanezii se străduiesc din răsputeri să țină ștacheta sus și se pare că au câștig de cauză, modelele lor de top fiind privite cu încredere de către coridori ce alcătuiesc echipa Lampre-Merida.
Prezentarea a fost una mai puțin tipică decât mă așteptam, cuvântarea ținută de Juergen Falken, omul din fruntea activității de cercetare-dezvoltare a Merida, fiind bazată mai mult pe subtilitățile procesului de producție al cursierelor din carbon. Ca fapt divers, fabricarea unui cadru de carbon este o sarcină ce necesită între 50 și 90 de ore tehnologice de muncă, valoarea fluctuând în funcție de performanțele pentru care este proiectat.
Privind cursierele pregătite de Merida pentru echipa Lampre, compania asiatică nu a precupețit niciun efort în a le oferi pretențioșilor rutieri de primă mână numai ce are mai bun. Scultura SL (foto stanga) va fi cursiera de bază a echipei conduse de Giuseppe Saronni, iar modelul este așteptat să se comporte de la excelent în sus, dacă este să dăm crezare primelor reacții ale rutierilor Lampre și recenziilor favorabile ale diverselor publicații internaționale. Testele efectuate au conchis că din punct de vedere al raportului dintre greutate, rigiditate și confort, doar modelele Cannondale Super Six Evo, Felt F1 și Specialized Tarmac sunt superioare progeniturii celor de la Merida. Pentru a atinge aceste rezultate, inginerii companiei au apelat la cele mai performante tehnologii, cum ar fi BB386, un triunghi posterior mai scurt, cu un chainstay de 400mm, carbonul UHM, rășini anti-încrețire pentru lipirea acestuia, imbinări cu silicon și o lățime mai mare a țevilor în punctele esențiale pentru rigiditate. După cum a afirmat Falke, modelul nu este o minune tehnologică, însă oferă toate așteptările pe care le creează. Echiparea contribuie la acest fapt, setul electronic Shimano Dura-Ace 9070 cu 11 viteze urmând să doteze bicicleta începând cu luna martie, roțile Fulcrum XLR Light sunt o alegere mai mult decât inspirată, iar alte componente precum șaua Selle Italia SLR cu sistem MonoLink mai adaugă câteva plusuri.
Am avut posiblitatea să și testăm câteva versiuni ale modelului Scultura SL, însă, spre dezamăgirea mea și probabil generală, modelul folosit de cei de la Lampre-Merida nu a fost disponibil. Așa că am ales Merida Scultura SL 909, o cursieră marginal mai prejos decât vârful de gamă. Impresiile complete mi le voi împărtăși în cadrul unui test ce îl vom publica în perioada următoare.
Merida mai ține doi ași în mânecă, în cele două modele, unul aero și unul de anduranță pe care le pregătește pentru această primăvară. Primul este rodul colaborării dintre legenda sprintului Alessandro Petacchi și același venerabil domn Falke, care a proiectat bicicleta după indicațiile omului ce are în palmares nu mai puțin de 51 de victorii în marile tururi. Prezentarea oficială este programată a avea loc înaintea Turului Italiei din acest an. Cea de-a doua surpriză este bicicleta de anduranță a lui Filippo Pozzato, cu care el speră să marcheze cel puțin o victorie în campania de primăvară. Și acest model, aparținând seriei Ride, a putut fi văzut în Mallorca, dar Merida ne mai ține câteva săptămâni pe jar până la lansarea oficială.
Traian Goga, Redactor FreeRider.ro
Palma de Mallorca, Spania
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.
In sfarsit teste si prezentari ! Bine ca vine primavara, ca nu am mai vazut un test de bicicleta sau o prezentare (articol din acela complet) de mult timp. Desi sunt in continuare invidios pe voi 🙂 , astept cu nerabdare urmatoarele biciclete testate. Bafta multa.