Acum citesti
Romet Rambler R9.1 (2019)

Dacă ești în căutarea unei biciclete pentru plimbări recreaționale, s-ar putea ca Romet-ul de față să fie ceea ce îți dorești. Și am câteva argumente în acest sens, ca să tranșăm problema din capul locului: este una dintre cele mai bine echipate biciclete cu roți de 29 de inch de pe piață, chiar de-ar fi să o comparăm cu ofertele celor de la Decathlon (care apropo, nu au nimic asemănător în ofertă cu roți de 29). Se pretează și persoanelor mai înalte dată fiind dimensiunea roții și nu în utimul rând, oferă o poziție confortabilă. Desigur, există și variante mai ieftine la (spre exemplu) 1.200 de lei, însă când vorbim de o diferență de maxim 300 de lei, aș lua bicicleta mai bine echipată în orice moment.

Pe scurt:

  • hardtail cu cadru din aluminiu
  • furcă pe arc cu o cursă de 100 mm și brațe de 28mm
  • preț de achiziție: 1.499 lei
  • roți de 29 de inch
  • pentru trasee recreaționale
  • poziție: dreaptă, comodă
  • geometrie: adaptată terenurilor plate

Cadru/Pe traseu

La nivel de cadru, Romet-ul se prezintă precum o bicicletă clasică: headtube drept, urechi de prindere pentru roata de spate cu QR9 (cheiță rapidă), cabluri trase prin exterior. Niciun experiment tehnologic căci nu este necesar. Geometria, după cum menționam mai sus, este mai degrabă adaptată unui teren drept, mai mult decât coborârilor sau urcărilor. În acest sens, trebuie menționat că headtube-ul este dispus la 70 de grade, o valoare care face direcția destul de fâșneață însă care nu oferă siguranță pe coborârile abrupte, deși aș putea spune că roata mai mare compensează din acest inconvenient.

Poziția este comodă, iar asta înseamnă cu vei putea pedala pentru mai mulți kilometri fără să îți obosească prea mult spatele. Doar picioarele trebuie să-și facă treaba pe distanțe mai lungi. Iar dacă te-ai decis să mergi cu ea la munte, cu siguranță vei avea nevoie de picioare căci transmisia 3×7 oferă cel mai ușor raport la valoarea de 0.85, adică unul orientat mai degrabă către urcări ușoare pe dealuri decât pe munte. Ghidonul de 70mm și pipa de 80mm completează tabloul unei biciclete recreaționale, atâta timp cât le păstrezi poziția ridicată (ghidonul și pipa pot fi coborâte prin mutarea distanțierelor aflate sub acestea, însă nu ar avea sens să faci asta).

Cadrul este frumos finisat, are disponibilă o prindere pentru bidonul cu lichide și o ranforsare suplimentară la joncțiunea dintre top tube și seat tube. Acesta cântărește 2.16 kg și are o rigiditate laterală (măsurată de noi) mare, de 118 Nm/grad, una care garantează că acest cadru își păstrează calitățile și în cazul în care trebuie să deservească persoane de peste 95 de kg. Greutatea de aproape 15 kg a bicicletei este normală pentru acest segment de preț și cu siguranță nu vei găsi ceva mai ușor în acest buget.

Echipare

Furca Suntour XCE este un produs nou, însă plasat sub entry-level-ul XCT. Din fericire, în cazul de față oferă o cursă de 100mm, însă arcurile s-au dovedit a fi destul de tari pentru greutatea mea de 68 de kg, iar asta înseamnă un confort diminuat. Produce un mic zgomot la revenire atunci când sari peste obstacole, însă recomandat este să o menajezi și să o folosești pe traseele pentru care a fost construită.

Ambele frâne sunt pe disc, însă mecanice, cu discuri de 160mm. Am simțit nevoia unui disc mai mare pe față la fel de mult cum mi-aș fi dorit ca acționarea manetelor de frână să fie mai ușoară. Schimbătoarele sunt integrate cu manetele, iar dispunerea padelelor este diferită față de modelele mai scumpe: padela de jos urcă pinioane, iar cea de sus, amplasată deasupra manetei de frână, coboară pinioanele. Și pentru că tot am adus în discuție schimbătoarele, acestea provin de la Shimano, cu un schimbător de pinioane Alivio și unul de foi Tourney. Angrenajul provine de asemenea din gama Tourney și are brațe cu o lungime de 170mm. Transmisia este zgomotoasă la vale și nu foarte rapidă atunci când schimbi, însă aceasta este precisă: nu am avut parte de ezitări la schimbarea pinioanelor sau de ghost-shifting. Cum spuneam, pentru teren plat și urcări ușoare, aceasta oferă suficiente combinații de foi-pinioane încât să te descurci fără prea mare efort.

Roțile sunt grele, dotate cu butucui Joytech cu bile și jante duble. Anvelopele provin de la Impac, modelul SmartPac, care folosesc de fapt modelul de carcasă de la SmartSam-urile (Schwalbe) și oferăo aderență bunicică pentru segment. Viteza de rulare este de asemenea acceptabilă, iar crampoanele ceva mai înalte vor oferi o durată mai mare de viață anvelopelor.

Șaua și manșoanele oferă un confort acceptabil, fără să dea naștere unor complimente entuziaste. Iar pedalele de plastic pot fi înlocuite cu unele din metal, cu aderență mai mare, mai ales dacă locuiești într-o regiune deluroasă.

Video

Concluzie/Cui se adresează

Cumva această bicicletă a picat la țanc acum la început de sezon. Există multă lume care se interesează de biciclete recraționale, ieftine, lume care va folosi aceste biciclete strict prin parcuri și prin pădurile din jurul orașelor, iar Romet Rabler R 9.1 este numai bun pentru așa ceva. O bicicletă fără pretenții, dar cu un preț foarte modest, oferind o echipare mai mult decât acceptabilă raportată la bugetul de achiziție. Dacă ai de gând să o cumperi pentru upgrade-uri, este cazul să te uiți la model, însă dacă vrei să-l păstrezi pe acesta, în afară de pedale și de șa, nu ai de ce să intervii.

Date relevante:

Greutate totală: 14.98 kg
Greutate cadru: 2.160 grame
Greutate roți*: 5.680 grame
Greutate furcă: 2.880 grame
Lățime ghidon: 700 mm
lungime pipă: 80mm
Greutate angrenaj (+Bottom Bracket): 940 grame + 300 grame
Rigiditate headtube: 118 Nm/grad
STW**: 54

Galerie foto:

Scorul de mai jos reflectă raportul echipare/calitate/preț în segmentul din care face parte!

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

thirteen − eleven =