Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Cu cele 169 de ținte metalice ale sale, Kenda Klondike K946 este o anvelopă de iarnă, menită să îmbunătățească radical tracțiunea pe zăpadă sau gheață. În ce măsură reușește să facă față unora dintre cele mai dificile condiții meteo, urmează să afli în acest test.
Montajul s-a realizat rapid, în ciuda faptului că anvelopele nu sunt pliabile. Deși calitatea gumei nu este impresionantă, aceste anvelope se descurcă de minune pe zăpadă. Distracția începe pe coborârile virajate, țintele metalice fiind direct răspunzătoare pentru o aderență bună, la limita derapajului. Tocmai din această cauză, Kenda Klondike îți permit să te joci și să te distrezi de minune pe astfel de trasee.
Datorită lățimii restrânse, de 1.95, acestea pot trece fără prea mari probleme și prin zonele cu zăpadă afânată, dar este evident că vei depune mai mult efort la pedalat. Chiar și trecerea prin țleaurile lăsate de automobile este o plăcere, deoarece țintele aflate pe crampoanele exterioare se vor înfige în gheață iar tu-ți vei putea continua drumul liniștit. În situația în care nimerești o porțiune de asfalt curată, zgomotul produs de ținte nu este atât de mare încât să devină deranjant, dar recomandarea este să le utilizezi cât mai puțin pe suprafețe dure, deoarece vei toci țintele rapid.
Viteza de rulare este decentă atât pe zăpadă cât și pe asfalt, dar ținând cont de scopul și misiunea acestora, nu ne-am așteptat la prea multe. Greutatea de 1.04 kg/anvelopă este într-adevăr mare, însă va fi ultimul impediment atunci când vei pedala cu zăpada acumulată din abundență sub cadru sau pe basculă. Guma destul de rigidă din care sunt realizate aceste anvelope, va spori tracțiunea pe terenul acoperit cu zăpadă dar va oferi și o durată de viață mai mare. În plus, dacă le utilizezi 2 luni/an, le vei putea păstra pentru cel puțin 3 sezoane în condiții normale de pedalat.
Am testat anvelopele pe diverse secțiuni de traseu, atât în pe poteci offroad bătătorite cât și pe porțiuni de asfalt acoperite cu zăpadă. Pentru a remarca mai bine diferențele, am avut cu noi și o bicicletă echipată cu anvelope normale, Continental Mountain King. În zonele unde Conti deja își arăta limitele, totul terminându-se cu un derapaj, Kenda Klondike dădeau startul distracției: pedalare în sarcină, pedalare în urcare sau în viraje, toate fără prea mult efort. Klondike K946 nu reprezintă nici vârful de gamă, nici apogeul tehnologiei în domeniul anvelopelor de iarnă, dar oferă prestații mai mult decât decente pentru un biciclist obișnuit.
Dacă nu ești adeptul distracției iarna și dorești doar un set sigur de anvelope care să ofere suficientă aderență în deplasările tale, aceste anvelope sunt mai mult decât ai avea nevoie. Desigur, dacă pretențiile cresc, va trebui să te uiți mai atent în portofel. Anvelope precum Schwalbe Ice Spiker Pro, sunt mult mai ușoare, conțin mai multe ținte, dar costă cel puțin dublu. Cu un preț de 150 de lei/anvelopă, Kena Klondike K946 sunt o ofertă chiar atractivă în segment.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
E impropriu sa compari o guma cu tinte fata de una fara tinte. E ca si cum ai merge pe gheata cu gume de vara la masina si sa zici: stii, astea derapeaza. Conti Mountainking nu e conceput pentru zapada sau gheata. Pentru asa ceva Conti are modelul Spike Claw are datorita cramponajului mai aerisit si a tintelor in numar mai mare bate la fundu’ gol acest Kenda 😉
Vlad, evident ca este impropriu sa compari cele doua anvelope, am vrut doar sa evidentiez de ce este mai bine sa utilizezi o anvelopa cu tinte iarna si nu una obisnuita. La fel de evident este si faptul ca sunt multi cei care ies cu anvelope normale pe zapada si nu-i deranjeaza cu nimic. Faptul ca am comparat cu MountainKing, a fost o pura intamplare, aici era vorba de anvelope cu tinte si de cele fara tinte.