Acum citesti
Corratec SuperBow Trail 29er

Exceptând bicicletele prototip cu roți de până la 36 de inci, care dealtfel nu au nicio utilitate, Corratec SuperBow Trail 2011 face parte din clasa bicicletelor de munte cu cele mai mari roți, pe care le poți achiziționa în acest moment. În plus de asta este și cea mai ieftină! Deci iată, cum obținem formula ideală care ne va determina (sau nu) să facem un pas mare către o bicicletă cu roți mari.

Despre avantajele oferite de bicicletele 29er am discutat în repetate rânduri pe site, dar mă simt obligat să le reiau pe cele mai importante dintre acestea. Să începem cu elementul cheie și anume roțile: au un diametru mai mare, deci te vor purta mai ușor peste obstacole și vor trece cu nonșalanță prin gropi. Au o pată de contact cu solul, nu mai lată, dar mai lungă decât roata de 26 de inci. Tot la capitolul avantaje enumerăm ampatamentul sensibil mai lung, ce-ți va asigura o stabilitate mai mare pe traseu. Tracțiunea este de asemenea mai bună iar viteza de rulare mai mare.

Peste toate acestea, bicicletele 29er sunt mult mai potrivite persoanelor mai înalte. La peste 1.80 m, bicicleta 29er este cea care te va completa cel mai bine. Dar să revenim la SuperBow. Din nume se desprinde și forma cadrului acestei biciclete, care nu seamănă cu nimic de pe piață. Țeava superioară și cea a basculei formează un singur segment, oferind bicicletei un aspect aparte dar și o durabilitate mai mare, deoarece forțele care acționează asupra cadrului se descarcă diferit.

Pentru că dimensiunile sale nu sunt tocmai mici, nici greutatea nu se lasă mai prejos iar Corratec SuperBow Trail 29er pune pe cântar 14,5 kg cu tot cu pedale (14,3 kg în specificații). Prin urmare, cei de la Corratec nu ne fură la cântar, greutatea din specificațiile oficiale fiind oferită fără a lua în calcul pedalele.

Suficiente cuvinte pentru introducere. Să trecem la fapte!

Cadrul

Pentru că am avut de-a face cu o bicicletă mare, ne-am considerat obligați să alegem un traseu care urcă, urcă și tot urcă. După 600 de metri diferență de nivel, pe o urcare destul de abruptă și obositoare, ne-am trezit la aproximativ 1.200 de metri, lângă o stână. Era locul perfect pentru photoshooting, dar și traseul ideal pentru a-i testa capacitățile și de ce nu și limitele, la maxim.

Pe Corratec SuperBow Trail 29er urci cu o senzație de suveranitate. Iar asta este bine deoarece compensează cu greutatea ceva mai mare a bicicletei. Pe traseele de munte, nu vei găsi prea multe obstacole care să-ți stea în cale: rădăcini, denivelări sau mici șanțuri lăsate în urmă de șiroaiele de apă. Poziția pe bicicletă este sportivă, aplecată pe față iar pentru urcări este de asemenea foarte bună, datoriă pipei destul de lungi. Rigiditatea cadrului este crescută nu doar datorită formei arcuite, dar și datorită utilizării unui headtube mai mare. Cu toate acestea, nu este un headtube conic.

La coborâri în schimb, gabaritul bicicletei începe să se facă remarcat. Controlul nu este la fel de agil ca pe un 26er, deci pe viraje pierzi ceva mai mult timp. Din fericire, îl poți recupera pe porțiunile fără viraje, deoarece bicicleta accelerează mai rapid și are o viteză de rulare mai mare decât cea a unui 26er, datorită dimensiunilor roților iar într-o mică măsură, datorită greutății crescute.

Sudurile cadrului sunt de o calitate medie, cu foarte mici scăpări de finisaje. Sub țeava inferioară a cadrului regăsim un segment din aluminiu sudat pentru a conferi o rezistență mai mare în acea zonă.

Un mare minus al acestei biciclete este clearance-ul (spatiul) între basculă și anvelopa spate. Este vorba de câțiva milimetri care nu îți vor fi de folos în cazul în care descentrezi roata sau pedalezi cu ea plină de noroi. În primul caz, deplasarea va deveni foarte greoaie, deoarece roata va lovi în cadru. În cel de-al doilea caz, există riscul ca noroiul acumulat pe anvelope să frece de cadru intens. Iar rezultatul va fi dispariția vopselei din acel loc sau și mai rău, erodarea acestuia.

Persoanele mai scunde (sub 1.70 m) nu vor fi încântate prea mult de faptul că atunci când pedalezi, te mai poți lovi cu interiorul genunchiului de cele două țevi superioare care formează arcul.

În rest, ne bucurăm de cablurile pentru schimbătoare trase pe sub țeava inferioară a cadrului și de calitatea foarte bună a lacului.

Echipare

Și la capitolul echipare găsim câteva diferențe notabile fața de bicicletele 26er. Putem începe cu furca RST M29 Pro, care amortizează decent în limita a 100 de mm de cursă. Aceasta este dotată și cu Lock-out a cărui comandă se află instalată pe ghidon. Pentru că este mai înaltă decât o furcă obișnuită, aceasta flexează ceva mai mult, dar nu îngrijorător.

Frânele provin de la Tektro, modelul Auriga Comp. În configurația cu disc de 180 de mm pentru partea anterioară și disc de 160 de mm pentru posterior, acestea fac față cu brio necesităților tale pe traseele de Cross Country. Doar coborârile foarte abrupte le determină sa se incingă repede și să apară fading-ul, pierzându-și astfel din putere. În general vei aborda cu SuperBow Trail mai degrabă trasee de Cross Country și Maraton decât de All Mountain.

Atât jantele cât și anvelopele Continental Race King, în formatul 29 x 2.2 sunt mai mari și ceva mai grele decât cele de pe o bicicletă 26er. Însă crampoanele de pe RaceKing sunt mici iar viteza acestora de rulare este mare. În plus, oferă o aderență decentă pe viraje și chiar pe trasee umezite de ploaie. În schimb, nu se împacă prea bine cu ideea de a rula pe pietriș sau macadam. Jantele sunt suficient de rezistente încât să nu-ți creeze probleme nici dacă te alegi cu ceva lovituri laterale încasate de la pietrele de pe traseu.

La partea de transmisie Corratec-ul SuperBow se prezintă decent, cu piese din clasa mid-level. Schimbătoarele provin de la Shimano, modelul Deore și prestează bine. Angrenajul Shimano Alivio este ceva mai jos plasat în gamă, dar este bine finisat și solid construit. Întreg sistemul de transmisie îți oferă 27 de viteze din care poți alege.

Șaua este relativ comodă și provine de la Selle Italia, modelul Q-Bike. Cei de peste 1.95 m ar putea resimți nevoia unei tije de șa mai lungi, așadar o vor schimba pe cea actuală.

Concluzie

Una dintre cele mai corecte biciclete pe care le-am testat până în prezent. Vine într-un segment nou, cu un preț mic, adică exact ceea ce așteptăm de la toți producătorii atunci când lansează produse de nișă. Corratec SuperBow Trail oferă majoritatea avantajelor unei biciclete 29er cu un cost redus. Cuvinte de laudă pentru capacitatea de a se cățăra dar și pentru cea de a depăși cu ușurință obstacolele.

Aspectul bicicletei este subiectiv, dar din punctul meu de vedere, reușește să creeze o imagine bună, compactă. Ceea ce deranjează în mod special este distanța atât de mică între anvelopă și basculă. Masa totală a bicicletei nu este una mică, dar compensează prin viteza mai mare de rulare.

Consider că modelul Corratec SuperBow Trail subscrie cu brio zicalei: punct ochit, punct lovit! Bravo Corratec!

Vezi Comentarii (13)
  • Ce dimensiune are cadrul bicicletei testate?
    Am vazut ca este la vanzare cu pret redus dupa testele facute de voi si ma intrebam daca ar fi ok pentru mine. Am 1.87m

  • Salut! Este de 17,5 inci, dar fiind un 29er este suficient de inalt pentru tine. Poti sa-l si probezi, dar va trebui sa faci o vizita celor de la Veloteca. Daca vrei mai multe informatii despre obtinerea discount-ului, te rugam sa ne contactezi pe [email protected].

  • Salut! Atentie 17,5 – 18 inci, echivaleaza cu un 20 – 21 inci la 26er, din cauza rotilor mai mari. Eu aproape ca m-am pacalit la cu chestia asta.

  • Da, eu vorbeam la modul general.
    De asemenea o mica precizare, cand spun ca e mai inalta, ma refer la ghidon si toptube care te poate incomoda cand cobori de pe bicicleta, la inaltimea respectiva nu cred ca cazul de ingrijorare. Eu am 1.80 si cadrul de 19″, si nu am probleme.

  • Mai o intrebare inainte de a merge sa probez:
    mi se pare mie sau schimbatorul de pinioane este prins direct de cadru si nu printr-o ureche?

  • salutare,

    am bicla asta de aprox 2 luni, am chinuit-o rau, dar sincer nu m-as mai urca pe un 26 🙂

    tehnic, pe urcari este alta senzatie, ceva gen „pasi de urias”, pe coborari in schimb trebuie sa fi mai atent pe virajate la viteza, are tendinta sa-i fuga fundul 😛

    viteza cu king-urile pe plat e ok, ma bate gandul sa iau un set de anvelope de sosea

    intr-adevar, pe noroi e o problema pe spate, poate si din cauza anvelopelor foarte mari (ma refer la noroi greu, gen prima evadare, nu noroi uzual )

    concluzii: extrem de multumit de ea, primul upgrade vor fi franele (dupa ce le fac praf pe cele existente – nu mai e mult) si apoi probabil furca, dar la fel, dupa ce o chinui rau pe cea actuala.

    a luat cazaturi urate, una la peste 40km/h pe asfalt, da n-a avut nica, doar a trebuit sa-i reglez schimbatorul si sa indrept roata fata

    si estetic, eu la 1.91 i-am pus o tija mai lunga, iar aparitia pe bicla este impunatoare 😛

    bafta,
    cristi

    p.s. : de fapt primul upgrade o sa fie pedalele, cand iei un zimt de aluminiu in tibie iti vine a ……

  • Pentru Wolfone:

    Salut!
    Vreau si eu sa-mi cumpar in perioada urmatoare o bicicleta Corratec Superbow 29″ si vreau sa te intreb niste chestii, tu fiind primul posesor pe care-l intalnesc al unui 29er:

    – spatiul mic dintre furca spate si cauciucul spate pune probleme in momentul in care aduni noroi pe roata? Exista riscul sa se ia vopseaua sau altceva?
    – gasesti piese de schimb in Bucuresti? Ma refer aici in special la anvelope si camere.
    – marimea bicicletei este data doar de tija seii sau exista si modele de cadru XL (sau ceva de genul). Am 1.95 iar in cazul unui cadru normal, mi-ar trebui marimea XL (20″-22″).

    Sper sa mai treci pe aici si sa-mi raspunzi si mie la intrebari. Iti multumesc mult. Te salut!

  • sal,

    – problema cu noroiul am avut-o la Prima evadare, dar cine n-a avut-o, in rest la noroaie normale, a sarit de pe cauciuc, e ok (oricum eu am luat-o s-o chinui)
    – cu camerele, am cautat si eu vreo 4 zile la prima pana, am gasit si am luat 4, acum am inteles ca au inceput sa mai aduca, dar nici pana nu am mai facut 😛
    – a mea este marimea 49, am inteles ca exista si 54 daca nu ma insel, eu sunt cumva la limita superioara (am tija la maxim) si seaua data in spate tot la maxim
    – daca esti din bucuresti, poti sa vi sa o testezi prin tineretului, sau daca o mai au baietii de la veloteca, poti sa faci acolo un test

    bafta

  • Superb! Iti multumesc.
    Ma gandesc de ceva timp sa fac trecerea de la 26″ la 29″ si imi era foarte frica de lipsa pieselor de schimb, in special a cauciucurilor/camerelor.

    Acum ca in sfarsit am gasit lamuriri, pot sa incep cautari serioase. O ultima intrebare am, desi probabil ma voi lamuri si la magazin:
    – care este dimensiunea exacta a cauciucurilor pentru pentru 29″? 700 sau 28″, sau ceva similar…

    Am vazut pe diferite situri de biciclete ca exista anvelope de dimensiunile astea (NU ma refer la cele pentru cursiere).
    In fine, iti multumesc mult pentru raspuns.
    Ai mai sporit numarul membrilor clubului 29. 🙂
    Te salut.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

17 + 7 =