Acum citesti
Prim contact: Corratec Revolution iLink 2020

Din momentul în care am primit acest Corratec pe mână la Eurobike Media Days, am plecat ca un disperat către telegondolă pentru a da coborârea cea mai dificilă disponibilă în acea zonă. Din fericire am avut parte și de porțiuni de urcare, astfel încât să-mi dau seama cât de bine funcționează suspensia acestei biciclete, însă din păcate am avut și porțiuni extrem de tehnice, unde conceptul germanilor nu și-a mai găsit locul. Evident, eu eram cel care nu avea ce să caute acolo, nu bicicleta.

În toată splendoarea sa dar și a muntelui…

Chiar dacă nu auzi zilnic despre Corratec, aceștia și-au făcut temele în continuare foarte bine și în ciuda faptului că nu mai întâlnești design-ul cadrului botezat SuperBow (cel arcuit – de la headtube până la prinderea roții spate), aceasta a avansat cu țevi pătrate, frumos construite și din ce-am putut vedea, chiar și din carbon. Desigur, prețurile sunt pe măsură în acest segment, mai ales că modelul testat, pe numele său complet Revolution iLink SL Pro Team, era o versiune de top. O bicicletă de trail, chiar all-mountain, cu suspensii de 120mm și o greutate de sub 11 kg, nu-i de ici de colo, iar faptul că cei de la Corratec au adaptat suspensia de tip VPP, botezată inside link și pentru acest model, o face mult mai capabilă la deal. De fapt, treaba este atât de bine pusă la punct încât nici măcar nu este necesar să pui un amortizor cu Lock-out pe cadru, căci acesta are o mișcare minimă atunci când pedalezi mai în forță.

Braaaap!

La vale bicicleta a fost susținută atât de roțile mari cât și de amortizoarele FOX și trebuie remarcat faptul că anvelopele nu erau livrate în versiunea de top, cum nici amortizoarele nu făceau parte din vreun club select. Asta înseamnă că mai poți scădea semnificativ din greutatea bicicletei, iar un full de 120mm cu o greutate de aproximativ 10 de kg nu sună rău deloc. Pentru nimeni din industrie. Corratec mizează pe un headtube de 68 de grade, însă pe traseul foarte abrupt pe care l-am abordat, au fost situații când bicicleta cerea un head angle mai degajat. Chainstay-ul cu o lungime de 435mm se încadrează în normele sportive din segment și îți permite să te joci frumos cu această bicicletă atunci când ai chef. Iar transmisia Sram X01 Eagle mi-a oferit suficiente rapoarte pentru ce-am avut nevoie în acea zi frumoasă de vară. De frânare s-a ocupat duo-ul Magura MT5/MT4, frâna de față fiind dotată cu 4 pistoane, pe când cea de spate, cu 2 pistoane. Mai mult decât suficiente pentru coborârile lungi, fără fading, fără probleme și fără dureri de cap.

O privire mai de aproapte asupra suspensiei inside link.
Și încă una.
Și bineînțeles, încă una.
Țevi pătrate, arată bine.
Schimbător Sram X01 Eagle și protecție serioasă pentru chainstay.

Am apreciat faptul că cei de la Corratec nu se străduiesc prea mult să pară cool. Oferă un produs german funcțional pentru traseele pentru care a fost creat, fără multe briz-briz-uri sau detalii de design inutile. Este o bicicletă care-și face treaba excelent atâta timp cât traseele sunt rezonabile, oferind totodată și confortul necesar unei ture montane lungi. Față de vechile Corratec-uri testate acestea este deja la ani-lumină distanță și arată progresul nemților. Este păcat doar că acest brand rămâne cumva în umbră, iar departamentul de marketing nu vine cu texte explozive pentru a-și descrie produsele. Probabil asta înseamnă să fii sincer, iar sinceritatea este mereu apreciată.

Altfel, cei de la Corratec au mai adus la Eurobike Media Days varianta de XC a aceluiași model, modelul X-Vert hardtail electric cu noua motorizare Bosch, un gravel electric tot cu motorizare Bosch și două cursiere CCT Evo, ambele în versiunea cu frâne pe disc, pe care le puteți viziona în fotografiile de mai jos.

Varițuni pe tema aceleiași suspensii.
Hardtail-ul electric X-Vert.
Și varianta de gravel, mă rog, nu foarte simpatică.
Cele două cursiere.
Și candidatul nostru.

 

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

fourteen + one =