Acum citesti
BH Peak 6.6 (2011)

Faceți cunoștiință cu producătorul spaniol de biciclete BH. Istoria lui este cel puțin interesantă, deoarece în 1909 cei trei frați care conduceau compania, au decis brusc să-și schimbe obiectivul de activitate de la producția de… arme, la producția de biciclete. O răsturnare spectaculoasă de situație dar și o idee insipirată, deoarece brand-ul este încă foarte activ și răspândit în zilele noastre. Deși, dacă mă gândesc bine, probabil că nici afacerea cu armament nu ar fi dat greș.

Revenind la bicicletele BH, am primit pentru test la munte, modelul entry-level Peak 6.6 versiunea 2011. Este oferită pentru aproximativ 2.500 de lei, încadrându-se astfel din punct de vedere al prețului în anturajul lui Cube Analog, Focus Black Hills sau chiar Kellys Salamander. BH Peak 6.6 este oferit în două combinații de culori: albastru cu negru sau alb cu auriu, modelul pe care l-am avut și noi la dispoziție.

Unul din aspectele prin care BH Peak 6.6 se distanțează în mod cert de concurență este cadrul. Bine lucrat, cu suduri peste medie și cu o țeavă inferioară care-i conferă o notă de agresivitate. Fiind hidroformată la îmbinarea cu headtube-ul, cei de la BH au renunțat la aplicarea altor segmente de rigidizare în acea zonă. Astfel, cadrul arată mai curat și mai simplu. Tot feng shui-ul acestei biciclete este tulburat de greutatea destul de mare, de aproximtaiv 14.4 kg (oficial 13 kg). Dar vei vedea în continuare de ce această valoare este mare.

Cadrul

Poziția pe bicicletă este una sport, nu foarte aplecată pe față. Unghiul foarte drept al headtube-ului este responsabil pentru un control foarte agil, reușind să obținem un feedback foarte precis din partea direcției. Îți asigură deci, rapiditatea în schimbarea direcțiilor, singurul mic dezavantaj fiind dat de stabilitatea ceva mai redusă (stabilitate oferită de unghiul mai mic al headtube-ului). Cu siguranță îți va fi pe plac și construcția superioară a basculei, diferită față de cea oferită de concurență. Țevile superioare sunt frumos curbate la îmbinarea cu seat tube-ul conferind bicicletei un aspect plăcut.

Alte cuvinte de laudă pentru cadru la capitolul țevii superioare, ce beneficiază de o construcție aplatizată dar și pentru protecția montată sub țeava inferioară a acestuia. Te va scuti de ciupiturile din vopsea rezultate în urma pietrelor ce pot fi aruncate în cadru de roata din față. În rest, urechile cadrului sunt frumos lucrate iar distanța între țevile inferioare ale basculei și anvelopă este mare, permițând montarea unor anvelope mai groase.

Nu ne-a încântat în mod special soluția pentru tragerea cablurilor pe deasupra țevii superioare a cadrului și nici prinderile pentru V-brake, care din punct de vedere estetic nu arată prea bine.

BH Peak 6.6 urcă cu plăcere pante mai abrupte, geometria fiind în avantajul tău și coboară agil, oferind o direcție foarte precisă.

Echipare

La nivelul transmisiei, Peak 6.6 vine echipat cu componente Alivio 2011, incluzând aici atât schimbătoarele cât și manetele pentru schimbătoare cu funcția 2 way release. Arată bine și se comportă decent. Probleme neînsemnate au apărut din partea schimbătorului de pinioane, care foarte rar, ne-a surprins cu un ghost shift. Alivio nu utilizează tehnologia Shadow, dar cu toate acestea nu a lovit în cadru. Singurul care o face este lanțul, la trecerea peste denivelări mai mari.

Multe dintre componentele lui Peak sunt realizate chiar de către cei de la BH. Avem cuvinte de laudă în special pentru ghidonul cu o lățime mare, care oferă un control foarte bun. De asemenea, forma acestuia ne dă de înțeles că oricât te-ai chinui să-l rupi, nu vei reuși niciodată! Este atât de bine construit încât l-aș vedea chiar pe o bicicletă de enduro facând față cu brio oricăror încercări.

Tija de ghidon (pipa) este relativ scurtă, permițîndu-ți să ridici partea frontală a bicicletei cu ușurință atunci când treci în viteză peste obstacole.

Frânele, ca dealtfel toate din această clasă, sunt hidraulice. Provin de la Shimano, modelul M445 și beneficiază de discuri cu un diametru de 160 de mm. Puterea de frânare generată este mulțumitoare, deși întotdeauna rămâne loc de mai bine. Forma manetelor și modulația sunt foarte reușite pentru acest segment entry-level al frânelor hidraulice.

Furca este un Suntour XCM V3 iar după acest test am început să-mi pun tot felul de întrebări în ceea ce privește funcționalitatea acestor furci. Diferă atât de mult de la un model la altul, încât nu poți trage niciodată o concluzie generală. În orice caz, este una din verigile slabe ale acestei biciclete, alături de anvelopele de la Rubena. Saurus este denumirea anvelopelor cehești care imită foarte bine profilul anvelopelor Ritchey Z-Max. Rețeta ar fi bună, însă ingredientele sunt alese greșit. Carcasa acestor anvelope este foarte dură, nu oferă confort și nici aderența scontată. Ar trebui să fie primele pe lista componentelor pe care le vei schimba în scurt timp de la achiziție. Acestea sunt de asemenea responsabile și pentru greutatea mare a bicicletei.

Gradațiile de pe tija de șa cât și de pe ghidon imprimă o notă sportivă bicicletei. Șaua este suficient de lată pentru ca posteriorul tău să-și găsească rapid o poziție bună, însă este destul de rigidă și devine deranjantă pe distanțe foarte lungi.

Concluzie

O bicicletă ideală pentru ture sau cross country, oferită pentru aproximativ 100 de lei mai puțin decât concurența și care oferă pe trasee un control bun. Dacă la unele capitole este devansată, la altele face o figură bună. Este de asemenea o rampă foarte bună de lansare pentru diverse upgrade-uri în timp, dat fiind cadrul ce oferă multiple avantaje. Prezintă și numeroase opțiuni de tuning, prin care greutatea totală poate fi scăzută semnificativ.

Deci, dacă-ți dorești altceva decât clasicul Cube sau Focus, este cazul să arunci un ochi pe oferta producătorului spaniol. Este oferită la un preț corect, iar asta nu face decât s-o avantajeze. Pedalea rápido con BH!

Vezi Comentarii (8)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

15 − 1 =