Acum citesti
Suport de bicicletă ideal și pentru mașinile cu roată de rezervă: Menabo Sirio Plus

De mulți de când sunt deținător de autoturism 4×4 care încă mai are o roată de rezervă anexată pe haion, old-school-style, m-am întrebat ce soluții sunt pentru a transporta bicicletele. O soluție care să nu coste o avere (la Thule au un adaptor special pentru suportul pe cârlig, dar costurile devin foarte mari) și totodată, o soluție care să nu implice achiziționarea unei scări pe care să mă urc când pun bicicletele pe suportul de plafon. Această soluție de altfel face ca mașina să devină extrem de înaltă, depășind 3.5m. Apoi, am vorbit cu cei de la Menabo care aveau soluția: un suport pentru 3 biciclete, pe care pot fi transportate 2 biciclete, deoarece bara de prindere nu se află în spatele suportului ci după prima șină. Și mai era o problemă: pe autoturismul meu nu am cârlig lung deoarece arată oribil. Am unul scurt, așa cum ar trebui să arate orice cârlig, dar unul care apropie suportul și mai mult de spatele mașinii. Una peste alta, soluția a apărut: Sirio Plus, un suport de cârlig cu un preț foarte rezonabil de 2.399 de lei. Menabo are în portofoliu și un suport gândit special pentru mașinile cu roată de rezervă (dedicat), pe care-l poți vedea aici.

Din lateral se vede cel mai bine distanța dintre roata de rezervă și suport.
PLăcuța de număr de pe Pajero este pătrată, prin urmare n-a intrat pe suport.
Cârlig de mici dimensiuni, dar cu toate acestea suportul s-a potrivit la fix.

A sosit prin curier în cutie, ceea ce a însemnat că a trebuit și montat. Dată fiind greutatea nu este chiar cel mai ușor lucru din lume, dar împreună cu colegul meu l-am dibuit rapid, fără să fie nevoie să ne mai uităm pe instrucțiuni. Am montat bara de prindere în formă de U și apoi prinderile de roți, plus capacele de plastic din capetele barelor. A durat undeva la 15-20 de minute. L-am pus pe cârlig, apoi desigur am pus și bicicletele. La început o să trebuiască să decizi cum montezi brațele de prindere pentru cadru, iar poziția lor o să difere doar dacă transporți biciclete cu cadre diferite. Dacă le transporți mereu pe aceleași, setezi poziția și aceea rămâne. De reținut faptul că prinderea de cadru se face facil, o piesă din plastic de forma unui clește (cu cauciuc la interior să nu zgârie cadrul), se fixează de bicicletă cu ajutorul unui robinet. Apoi, treci la prinderea roților. Cele două prinderi se setează în funcție de ampatamentul bicicletei și pot fi mișcate pe șinele din aluminiu tot cu ajutorul unui robinet. La final, se face prinderea roților cu chingile din plastic. Cele două biciclete vor sta destul de apropiate (o chestiune întâlnită la majoritatea suporturilor mai ieftine), ceea ce înseamnă că trebuie să pui pe furcă o protecție, astfel încât să nu se frece de cadru. În varianta asta am mers cu ele chiar și prin off-road și totul a fost în regulă, atât cu suportul cât și cu bicicletele. Desigur, nu off-road extrem deoarece unghiul de fugă este clar micșorat din cauza lungimii suportului.

Prinderea roții se face cu chingă de plastic cu clichet. Rămâne perfect asigurată.
Un braț mai mic, din aluminiu, folosit pentru bicicleta cea mai apropiată de mașină.
Și brațul mai lung, pentru a doua bicicletă.
Prindere cu robinet pentru cadru.
Soluția pentru bunăstarea furcii…
… și a cadrului.

Prinderea pe cârlig se face solid, cu ajutorul unei manete, se poate rabata la nevoie în caz că vrei să deschizi ușa, dar chiar și fără să-l rabatezi, o poți deschide și ai acces rezonabil la ceea ce se află în portbagaj. Când vrei să-l scoți, totul decurge la fel de simplu. Dacă stai prost cu hernia, ideal ar fi să te ajute cineva să-l miști de colo-colo când în demontezi și îl stochezi. În cazurile fericite, cum este cel al lui Mitsubishi Pajero, acesta poate fi stocat în portbagajul mașinii, fiind suficient de mare.

Instalarea pe cârlig este facilă.
Priza are adaptorul pentru 7 pini montat.
Vedere din spate.

Materialele din care este realizat suportul sunt medii (plasticele) sau peste medie (barele din aluminiu sunt frumos finisate). Dat fiind prețul de achiziție al acestuia, nici nu sunt multe de comentat. Suportul poate găzdui o plăcuță de înamtriculare și are un adaptor pentru prizele cu 7 pini, cel pe care l-am folosit pentru Pajero. Cablurile însă care se duc către sistemul de iluminare, trebuie gestionate în regie proprie. Eu, spre exemplu, le-am legat cu două bride se câteva elemente ale suportului (căci altfel cablurile sunt lungi și atârnă pe jos). Suportul poate fi închis direct pe cârlig, iar bicicletele pot fi închise pe suport.

Aici funcționează totul cum trebuie.
Mânerul pentru rabatarea suportului.
Bare din aluminiu de calitate, frumos finisate.

Cu toate aceste informații așternute aici, Menabo Sirio Plus este o alternativă ieftină, dacă nu cea mai ieftină, la suporturile pentru mașinile prevăzute cu roată de rezervă pe haion. Micile incoveniente, precum șinele apropiate, se regăsesc și pe alte suporturi de renume, care costă mai mult, prin urmare nu este nicio tragedie, ci poate fi gestionat cu puțină atenție, protejând corespunzător furca bicicletei. În cele din urmă, trebuie menționat că restul de suporturi de la Menabo sunt chiar mai ușoare și mai ergonomice, acesta de față fiind o variantă mai veche.

Preț: 2.399 lei
Importator: suportbicicleta.ro

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

twelve + seven =