Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Ce este un Plan de Mobilitate Urbană Durabilă? Aceasta nu este definiţia oficială însă mai pe înţelesul nostru un PMUD tine cont în primul rând de cetăţean / pieton şi abia în al 2lea rând de ceilalţi participanţi la trafic, inclusiv biciclişti.
Opt Planuri de Mobilitate Urbană Durabilă vor fi implementate în România însă până în iulie 2015 acestea trebuie concepute. La realizarea lor trebuie să ia parte şi cetăţenii implicarea comunităţilor fiind un aspect relativ nou în realizarea acestor planuri. Implicarea se poate face prin participarea la aceste discuţii care vor fi anunţate prin diferite mijloace de comunicare, inclusiv Facebook, iar cei care au propuneri le pot trimite pe mail la adresa noastră info<@>freerider.ro. Propunerile vor fi analizate şi centralizate apoi trimise mai departe pentru a fi discutate. Însă timpul este scurt, mai sunt doar 4 luni în care cetăţenii pot trimite propuneri.
Luni 12 ianuarie 2015 a avut loc o primă întâlnire organizată în contextul realizării PMUD, fără însă a face parte din seria de dezbateri şi consultări ce urmează a fi organizate de Primării. Asociaţia OPTAR a mijlocit întâlnirea dintre o mare parte a reprezentanţilor bicicliştilor din Bucureşti şi doamna Aura Răducu, Coordonator din partea BERD al PMUD, care a răspuns întrebărilor venite din partea audienţei. Întâlnirea a fost transmisă online şi poate fi revăzută aici.
Concluziile întâlnirii sunt mai multe însă putem rezuma pe scurt faptul că autorităţile locale nu se mai pot dezice de directivele impuse de UE. Practic primarii celor 8 localităţi alese pentru implementarea acestor PMUD vor fi obligaţi prin regulamente (care în limbaj european înseamnă „lege”) să optimizeze traficul în localităţile lor în aşa fel încât pietonii, apoi bicicliştii şi transportul în comun, să se deplaseze, evident, optim. Transportul individual motorizat (maşina personală) va fi descurajat. Cele 8 oraşe de care vorbim sunt Braşov, București – Ilfov, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Iaşi, Ploieşti şi Timişoara.
Mai jos puteţi urmări înregistrarea întâlnirii. În partea a doua a discuţiilor reprezentanţii comunităţilor prezente au adresat doamnei Aura Răducu întrebări concrete legate de problemele existente în acest moment, dar şi despre cele care ar putea apărea în viitor. Din întrebările adresate a rezultat un scepticism pronunţat asupra respectării de către autorităţile locale a normelor impuse de UE.
[youtube id=”1TJoIOLngf0″ width=”600″ height=”350″]Nu uitaţi! Dacă aveţi propuneri concrete legate de fluidizarea traficului în oraşele menţionate mai sus şi zonele limitrofe, prin utilizarea mijloacelor de transport în comun, pe bicicletă sau pe jos, trimiteţi-le la info<@>freerider.ro pentru a fi analizate. Dacă acestea sunt însoţite de argumente solide propunerile au mari şanse să fie incluse în cele 8 PMUD.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.