Acum citesti
Germania inaugurează primul tronson din autostrada pentru biciclete

Urmând exemplul ţărilor precum Olanda și Danemarca recent Germania a inaugurat şi ea o primă parte din autostrada dedicată special bicicliştilor. Acest prim tronson are o lungime de 5 km traseul final având 100. Această pistă/autostradă va lega 10 oraşe printre care Dusburg, Bochum și Hamm şi patru universităţi. Traseul urmează o reţea dezafectată de căi ferate care traversează regiunea Ruhr. De-a lungul acestei autostrăzi trăiesc aproape 2 milioane de locuitori care vor avea opţiunea utilizării bicicletei în locul maşinii personale. S-a calculat că după ce întreg traseul va fi finalizat traficul auto pentru această regiune se va reduce cu aproape 50.000 de maşini zilnic.

autostrada biciclete

În Danemarca şi Olanda aceste autostrăzi nu mai reprezintă o noutate. În Danemarca şi-au dat mâna peste 20 de administraţii locale pentru a duce la bun sfârşit acest proiect. Tot în această ţară se plănuiesc a se finaliza alte 28 de circuite speciale pentru bicicletă care vor acoperi aproape 500 km. Nu mai puţin de 11 urmează să fie finalizate până în 2018. Pe de altă parte Olanda este prima ţară care a inaugurat în 2009 prima autostradă specială pentru biciclete.

autostrada biciclete (2)

Nici Londra nu stă rău. Aici se construieşte un traseu/autostradă care va traversa oraşul de la vest la est. După finalizarea acesteia există planuri clare pentru începerea lucrului la o alta care să traverseze oraşul de la sud la nord. Ideea acestui proiect are scop străpungerea centrului urban prin această autostradă pentru biciclete. Lungimea va fi de 30 km, iar proiectul în sine costă în jur de 900 milioane lire sterline.

Revenind în Germania autostrăzile pentru biciclete devin din ce în ce mai populare. Frankfurt va construi un traseul lung de 30 km până în oraşul Darmstadt. Munchen urmează şi ea să amenajeze 15 km de piste care vor deservi periferia din nordul oraşului. La Nurenberg a fost realizat un studiu de fezabilitate pentru o autostradă de biciclete care urmează a uni încă patru oraşe.

Partea bună pentru România este că există destule exemple bune în „vest” de unde autorităţile locale pot învăţa ce au de făcut.

Sursa: PhysOrg

Vezi Comentariu (1)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

6 + five =