Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Continental schimbă un pic strategia sub care lansează noile anvelope de gravity și ceea ce m-a surprins este modul în care o face. Vor exista așadar 4 noi modele care să acopere tot ce este necesar de la All-Mountain la Downhill, așezate precum în tabelul periodic al elementelor – da, acela pe care l-ai învățat la școală, cu niște denumiri pe care va trebui să le tocesc pentru a le reține. Dar dincolo de toată această aparentă povară și complicație pe numele de botez, carcasele noilor anvelope nu doar par, ci chiar sunt o evoluție față de vechile modele.
Pentru cei care au dificultăți în a desluși tabelul periodic al elementelor, vă pot spune pe scurt că modelele XYNOTAL, KRYPTOTAL și ARGOTAL vor fi potrivite atât pentru All-Mountain, Enduro și Downhill, însă le vei alege pentru disciplina preferată în funcție de mixtura de cauciuc a carcasei. Altfel, lucrurile sunt clare: XYNOTAL este anvelopa pentru teren tare, KRYPTOTAL pentru condiții mixte (și va avea o anvelopă dedicată de față și una de spate), iar ARGOTAL este pentru teren instabil. A 4a anvelopă, HYDROTAL, este încadrată în categoria anvelopelor de downhill pentru noroi.
Dar să vorbim un pic despre carcase. Carcasa pentru All-Mountain (sau TRAIL cum este denumită de Continental) este o carcasă single-ply, cu o densitate de 60TPI și este gândită pentru poteci de munte. Ni se dau infomrații chiar și despre bicicletele pe care pot fi montate aceste anvelope, în speță full-suspension-uri, cu suspensii între 140 și 160mm.
Apoi, avem carcasa de Enduro, tot de tip single-ply dar mai durabilă și mai rigidă pentru a preveni pana de tip snakebite. Densitatea este de 110TPI și se potrivește pe biciclete cu suspensii între 150 și 170mm.
Ultima, dar nu cea din urmă, este carcasă de Downhill: de tip two-ply și cu o denistate de 110 TPI, aceasta este cea mai dură și protejează cel mai eficient în cazul unei pane de cauciuc. Potrivită pentru bicicletele cu suspensii între 170 și 200mm.
De menționat că toate aceste informații se aplică și pentru utilizarea pe bicicletele electrice.
După ce-am terminat cu carcasele, trebuie să menționăm și compond-urile, care vor fi 3 la număr: SuperSoft pentru Downhill și Enduro, axate doar pe coborâre unde oferă maximul de tracțiune și control, avem Soft pentru varianta anvelopei de spate la Downhill sau un combo ideal pentru Endro/Trail și compound-ul Enducrance, care oferă o viteza mai mare de rulare combinată cu o aderență bună, pentru Trail/All-Mountain sau pentru bicicletele electrice.
Acum că am lămurit toate opțiunile și extra-opțiunile să trecem la anvelope per se.
XYNOTAL este o anvelopă pentru condiții uscate și teren dur, pietros. Crampoanele centrale sunt numeroase și asigură multă aderență, fiind amplasate 2 câte 3 și fiind înclinate spre spate în direcția rulării, astfel încât rezistența la rulare să fie cât mai mică. Crampoanele laterale au dimensiuni medii și conform celor de la Conti, acestea oferă o aderență foarte predictibilă în viraje.
KRYPTOTAL este disponibilă ca anvelopă de față și de spate, gândită pentru teren mixt. Anvelopa de spate are crampoanele așezate în așa fel încât să ofere performanțe mari la frânare, dar și tracțiune și stabilitate. Iar crampoanele sunt ceva mai distanțate ca să sporească proprietățile de autocurățare ale acestei anvelope. Pe de altă parte, anvelopa de față are crampoanele așezate în așa fel încât să ifere stabilitate și agilitate.
ARGOTAL este anvelopa ideală pentru teren instabil, precum cel nisipos, umed. Crampoanele centrale sunt mai înalte și mai distanțate, iar cele laterale, chiar mari.
HYDROTAL pe de altă parte este o anvelopă dedicată noroiului. Crampoanele foarte înalte cu formă de Lego se vor înfige ferm în sol pentru a-ți oferi toată aderența de care ai nevoie.
Greutatea acestor anvelope, indiferent de model, carcasă sau compond, se învârte între 1.000 de grame (pentru modelul Argotal, 27.5 x 2.4 cu compond endurance) și 1.290 de grame pentru modelul XYNOTAL (29 x 2.4 – SuperSoft Compound).
Prețurile de listă variază în 349 și 469 de lei, în funcție de model, iar importatorul Sprint Sports ne-a anunțat că acestea vor fi disponibile în România în cel mai scurt timp. Desigur, va urma și un test cu cele mai importante din gamă.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.