Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Au aparut primele poze cu modelele KTm 2011. Printre acestea se remarca trei noi biciclete electrice, pe care KTM urmeaza sa le puna spre vanzare. Este vorba de modelul eRace, cunoscut deja de anul trecut, modelul eLycan 4.0 si de modelul eGnition. Daca primele doua modele pot fi utilizate atat pentru Cross Country cat si pentru All Mountain, modelul eGnition este dedicat in special probelor de downhill si este construit pe platforma lui KTM Caliber.
Asadar, discutam despre unul din primele biciclete electrice dedicate probelor de Downhill. Acestea reprezinta un avantaj prin faptul ca urcarile pe munte se vor face acum mult mai facil, in unele cazuri nemaifiind necesara apelarea la telescaun. Un dezavantaj clar va fi greutatea acestei biciclete si asa destul de mare. Date oficiale nu au fost facute inca publice, dar stim ca toate aceste modele fac parte din noua gama de e-bike-uri denumita de KTM eSUV. In traducere libere e Sport Utility Vehicle, fara a avea insa vreo legatura cu industria de automobile.
via | VeloVert
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Nu cred ca sunt necesare modelele de DH cu motor electric . Oricum daca e sa cobori un traseu de DH , nu il poti urca tot pe unde ai coborat si nu cred ca tine bateria foarte mult incat , sa zicem vrei sa ajungi la Babele , pe drumul de masina .Nu i se justifica greutatea care probil creste cu cel putin 3-4 kg . Si o sa se vada si la pret .
Daca bicicleta este grea, va fi mare si inertia….iar pe coborare, normal ca se va incarca repede si bateria…=))
Exista foarte multi rideri entuziasmati de idee. Teoretic capacitatea acumulatorilor ar trebui sa fie mai mare decat in mod normal, deoarece urcarile nu sunt dintre cele mai line. Singurul dezavantaj va fi intr-adevar greutatea bicicletei si nu neaparat pe coborari, cum bine a sugerat Eco (cu cat este mai grea bicicleta cu atat va fi si mai rapida), ci atunci cand va fi nevoie sa transporti bicicleta. Daca in medie o bicicleta de downhill cantareste 18 kg, in cazul celei electrice ne putem astepta la minim 22 de kg.
Daca vad utilitatea motoarelor electrice pentru bicicletele de oras (nu transpiri spre servici, esti sedentar etc), sau chiar de downhill (unde oricum urci pe langa sau cu telecabina), la all mountain nu mi-l explic, pentru ca si urcarile fac parte din sport. Dar presupun ca piata va decide cat de utile sunt toate inovatiile astea…