Acum citesti
Scurt Istoric al bicicletei – Partea I

prima_bicicleta_1817Istoria bicicletei se bucura de o evolutie mai mult decat interesanta, dar nu mai interesanta decat ideea si dorinta omului de a se putea deplasa pe un vehicul ce are doar doua roti. Bicicleta a fost promotor si pentru ceea ce cunoastem in ziua de astazi ca fiind motocicleta.


Dar sa ne intoarcem putin in timp ca sa clarficam aparitia acesteia. Spre norocul nostru, bicicleta nu a ramas o inventie cu autor necunoscut precum inventatorul rotii, desi la vremea respectiva nu a primit foarte multa atentie. Se intampla in ianuarie 1818, cand baronul german Karl von Drais, patenta primul vehicul cu doua roti in Mannheim, un mic orasel pe vremea aceea, din Germania. Prima denumire a acestei inventii a fost Laufmaschine (masina de alergat), denumire logica tinand cont de faptul ca aceasta nu beneficia de pedale sau lant, ci era pur si simplu actionata de picioarele celui care se afla pe ea.


Beneficia de doua roti in linie, de un ghidon si de asemenea de faptul ca roata din fata permitea abordarea virajelor. Acest model a fost urmat rapid si de englezi dar si de francezi care au venit cu propriile abordari ale vehicului cu doua roti. Totul pina cand francezii au adaugat in 1863 si o pereche de pedale modelului lor, pedale montate direct pe roata din fata a bicicletei. A urmat o prioada complet nebuna, deoarece lumea a imbratisat din prima ideea deplasarii cu un astfel de vehicul, cunoscut si dub denumirea de velociped.


Razboiul Franco-Prussian din 1870 a dus la distrugerea pietei de biciclete din Franta. In America, epoca bicicletelor parea sa-si cunoasca finalul, datorita drumurilor foarte proaste, drumuri ce nu permiteau mersul cu bicicleta, mai ales ca aceasta beneficia la acea vreme de roti realizate din lemn. Finele anilor 1870 au fost un real succes pentru englezi, care au scos pe piata prima bicicleta cu roata supradimensionata pe fata, profitand la maxim de oprirea productiei de biciclete din Franta. Astfel, in Anglia bicicleta a devenit extrem de populara printre oameni, fiind foarte apreciata in acea perioada de cei din clasa medie. Centre cunoscute de biciclete din Anglia au devenit : Coventry, Oxford, Birmingham si Manchester reusind ca in anul 1875 sa inceapa sa exporte biciclete chiar catre Franta.


In America, importul de biciclete a inceput odata cu anul 1878, reusind sa devina populare in clasa upper-middle in toate cele trei tari :  Anglia, Franta si America. Odata cu anii industrializarii in perioada 1898 au aparut si primele ad-uri publicitare care prezentau beneficiile achizitionarii unei biciclete.


Pe scurt :


1817 : Prima bicicleta fara pedale apare in Germania si cantarea 22 de kg
1820 : Apar alte variante ale bicicletei cu 3 sau 4 roti
1839 : in Scotia este patentat un vehicul cu doua roti, despre care se banuieste ca ar fi prima bicicleta
1860 : incepe productia de biciclete in Franta unde devine foarte populara datorita introducerii pedalelor
1870 : apare prima bicicleta cu roata de fata mare si cea de spate mica, cu pedale, devine populara in Anglia
1880 : incepe productia de biciclete si in Statele Unite ale Americii
1890 : apar comunitatile de biciclisti in Anglia, Franta si America


Finalul primei parti.


Vezi Comentariu (1)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

1 × two =