Acum citesti
Sprint Apolon Pro 27.5 (2015)

În momentul când am alcătuit topul celor mai bine echipate biciclete cu un preț de până-n 2.500 de lei, Sprint-ul de față s-a clasat în pozițiile fruntașe. Dar cum menționam și în precedentul articol, raportul echipare/preț nu este întotdeauna cel mai important criteriu în funcție de care achiziționezi o bicicletă, ci mai contează și cum se descurcă în viața reală. Sprint Apolon a avut nenorocul de a pica în mâinele noastre într-o zi în care am parcurs traseul de pe Ciocanu, unul specific pentru enduro mai degrabă. La final de test a rămas întreagă, și știu că nu utilizez prea des acești termeni, dar să zicem că acest Apolon a nimerit într-un moment prost.

Oferită la 2.269 de lei, cu o echipare atractivă pentru segmentul entry-level, noul Apolon se vrea a fi una dintre cele mai rezonabile variante pentru cei care adoră plimbările în natură, concursurile pe plat sau pentru cei care practică ciclismul ca hobby și nu vor să investească sume mari într-o bicicletă. Să vedem deci cum s-a descurcat timp de 3 zile, de tortură.

Cadru/Pe traseu

Iată că bulgarii au învățat lecția, iar cadrul lui Apolon este bine finisat, cu o ranforsare suplimentară sub țeava inferioară și cu niște urechi care amintesc de cadrele de carbon, frumos unduite, fiind necesar să amintesc aici și de prinderea frânei de spate. Chiar dacă nu ni se oferă informații despre geometria cadrului, am apreciat unghiul headtube-ului undeva la 70 de grade, căci bicicleta este mai mult stabilă (la viteze mici și medii) decât agilă, iar cel al seat tube-ului undeva la 72 de grade: nu este un cățărător desăvârșit, însă o face fără a se ridica roata de față de la sol. Nu este cea mai confortabilă pe urcările foarte abrupte.

Poziția pe bicicletă este relativ dreaptă, axată pe confort, însă pipa mai scurtă (90 mm) a fost apreciată, căci oferă un feedback mai direct atunci când schimbi direcția pe traseu. De asemenea, aceasta este destul de dreptă și permite să scoți două distanțiere pentru a coborî poziția, în caz că vrei să experimentezi o poziție care să exercite o presiune mai mare pe roata de față. Bicicleta rămâne controlabilă pe viraje și pe coborâri, fiind ajutată de asemenea și de ghidonul cu o lățime de 680mm.

Două prinderi pentru bidon se află la bord, iar cablurile sunt trase pe sub țeava superioară a cadrului. Foarte interesant în acest segment este lipsa prinderilor pentru portbagaj, care trădează ambiția producătorului de a oferi o bicicletă sportivă, într-un segment de preț mai mic.

În ceea ce privește rigiditatea cadrului, acesta se prezintă bine și confirmă faptul că un segment inferior de preț nu înseamnă neapărat și cadru slab. 118 Nm/grad ne arată mașinăria noastră, iar raportată la greutatea nu foarte mică a cadrului (de 2.02 kg), rezultă o valoare STW de 58.4, așadar persoane de până în 100 kg se pot bucura de performanțele oferite de cadru. Cu 118 Nm/grad, Sprint-ul defilează cu una dintre cele mai bune rigidități măsurate anul acesta.

Echipare

Raportând costul de achiziționare la echipare, pot spune că Apolon este o afacere bună: ai la dispoziție o furcă Suntour XCM cu o furcă de 100mm, care ce-i drept nu lucrează extraordinar, fiind insensibilă pe denivelările mici, însă vine cu comandă de lock-out, montată în stânga ghidonului, ceea ce reprezintă un plus.

Sistemul de transmisie este compus dintr-un angrenaj Suntour XCM, cu brațe de 170mm și cu foi în configurația 22/32/44, care împreună cu Bottom Bracket-ul atârnă serios pe cântar: cu nu mai puțin de 1.25 kg contribuie acestea la greutatea relativ mare a bicicletei. Te poți consola însă cu schimbătorul pentru 9 pinioane din gama Shimano Deore (non-shadow), singura componentă mid-level de pe bicicletă și în general o prezentă rară în acest segment. Manetele și schimbătoarele provin din gama Shimano Altus.

Frânele provin de la Shimano, modelul M396 și sunt cu un pas în fața celor basic (M355). Performanțele sunt mediocre pe coborâri lungi, dar de cele mai multe ori, ne-a salvat discul cu un diametru de 180mm montat pe roata de față. Pe spate, ai la dispoziție un disc de 160mm, care este suficient. Dozarea frânelor lasă de dorit, la fel ca și aderența pe manetă, însă sunt hidraulice și prestează chiar decent dacă nu te avânți pe trasee dificile.

Roțile pun pe cântar nu mai puțin de 5.19 kg, o valoare medie în acest segment de preț. Jantele sunt duble (dar nu capsate), iar anvelopele provin de la Continental, modelul X-King. Chiar dacă este vorba despre gama entry a nemților, aceste anvelope oferă suficientă aderență dar și o viteză de rulare acceptabilă.

În ceea ce privește confortul oferit de șa sau de manșoane, acesta nu excelează, însă depinde de preferințele fiecăruia în parte dacă merită înlocuite sau nu, căci anatomia noastră este diferită.

Concluzii

Sprint Apolon Pro 27.5 vine cu un argument puternic și anume prețul. Bicicleta privită ca un întreg, este un entry-level pentru plimbări recreaționale, care suportă și ceva abuzuri, însă nu m-aș avânta prea mult pe munte, ci mai degrabă aș utiliza-o în condiții mai dificile doar la concursurile pe teren plat, presupunând că vei avea parte și de noroaie. Altfel spus, este exemplul clasic pentru cei care nu țin neapărat să aibe sub ei o marcă premium, dar vor să facă o afacere bună.

Date relevante  

Greutate totală: 14.34 kg
Greutate cadru: 2.020 grame
Greutate roți*: 5.195 grame
Greutate furcă: 2.863 grame
Lățime ghidon: 680 mm
Greutate angrenaj: 1.250 grame cu BB
Rigiditate headtube: 118 Nm/grad
STW**: 58.4 Nm/grad/kg

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

Pentru: Recreațional, Cross Country
Pe urcări: 5.5/10
Pe coborâri: 6.5/10

Vezi Comentarii (21)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

sixteen − nine =